Gandrīz puse autovadītāju vasaras laikā mēdz pārsēsties uz velosipēdiem
Ir sācies gada siltākais un saulainākais laiks, kad uz ielām parādās aizvien vairāk velosipēdistu.
Gandrīz puse jeb 47% autovadītāju atzīst, ka vasaras laikā mēdz pārvietoties arī ar velosipēdu, 5% izvēlas arī motociklu un 5% - skrejriteni, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums apliecina, ka gandrīz puse autovadītāju arī vasaras laikā pārvietojas tikai ar auto.
Salīdzinot pētījuma rezultātus ar 2021. gada datiem, varam secināt, ka nedaudz samazinājies to autovadītāju skaits, kuri gada siltajā laikā izvēlas arī velosipēdu (2021. gadā – 48%, 2022. gadā – 47%), taču vienlaikus nedaudz pieaudzis to respondentu skaits, kuri dod priekšroku motociklam (2021. gadā – 4%, bet 2022. gadā – 5%). Līdzīgi kā pērn, arī šogad alternatīvos pārvietošanās veidus vasarā biežāk izvēlas vīrieši, bet sievietes (50%) arī vasarā biežāk izvēlas auto (šādu atbildi sniedza 44% vīriešu).
“Neraugoties uz to, vai autovadītājs izvēlas “pārsēsties” uz velosipēdu, skrejriteni vai motociklu, nevajadzētu aizmirst par drošu un atbildīgu braukšanu. Papildus tam jāatceras, ka vasarā uz ceļiem atgriežas arī tie transportlīdzekļu vadītāji, kuri dažādu apsvērumu dēļ ziemā nebrauc, un tas var radīt papildus riskus,” norāda Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
Eksperts piebilst, ka “mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku pieaugums nozīmē arī to, ka autovadītājiem jābūt vēl piesardzīgākiem un nedrīkst zaudēt modrību. Vasarā uz ielām ir arī daudz vairāk bērnu – ar riteņiem, skrituļdēļiem vai vienkārši skrienot. Bērniem galvā ir vasara, brīvlaiks un rotaļas, tāpēc autobraucējiem jābūt ļoti prātīgiem.”
Raugoties uz respondentu atbildēm dažādās vecuma grupās, jāsecina – jo vecāks autovadītājs, jo biežāk izvēlas palikt pie auto stūres arī vasarā, piemēram, no 18 līdz 29 gadiem arī vasarā tikai ar auto brauc 28% autovadītāju, no 30 līdz 39 gadiem – 37%, no 40 līdz 49 gadiem jau 47%, bet no 50 līdz 59 gadiem – 53%. Gados jaunākie autovadītāji ir daudz atvērtāki alternatīviem pārvietošanās veidiem.
Izvēloties velosipēdu vai skrejriteni, ir vairākas priekšrocības: netiek radīti sastrēgumi vai izmantota degviela, nav izmešu un netiek radīts gaisa un trokšņa piesārņojums. Lai gan lielai daļai braucēju velosipēds būs piemērots tikai īsākiem attālumiem, velosatiksme var būt efektīvas un ilgtspējīgas transporta sistēmas nozīmīga sastāvdaļa.
“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildību braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.517 un 95 benzīns 1.537 EUR - 03.11.2025. (+ VIDEO)
- Redzi un esi redzams. Kā uzlabot auto standarta gaismas? (+ VIDEO)
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
- Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
- Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
- Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
