Opel Insignia Sport Tourer
Lai arī netīrs, ar pilnīgi tukšu bāku un ar gandrīz stundu nokavēšanos, Opel Insignia Sport Tourer nonāk mūsu rīcībā kādā visādi citādi patīkamā darbadienas rītā. Ar kādu filigrānu aprēķinu šis auto tika nogādāts stāvvietā, var tikai apskaust! Lai arī demo brauciena līgumā ieķeksēts degvielas daudzums 1/4 bākas, tiekam tikai nieka divu kilometru attālumā un... Jā! Automobilis noraustās un apstājās kā zemē ierakts. Bez degvielas tas tiešām neprot braukt...
Kad degviela sarūpēta, pārbaudīts spiediens riepās un eļļas līmenis dzinējā, lai izsargātos no vēl citiem negaidītiem pārsteigumiem, beidzot varam uzsākt domāt par pašu automobili. Jāsecina, ka šādu attieksmi automobilis nu nekādi nav pelnījis. Tas ir gana interesants vizuāli, pietiekami ņiprs darbībā un visnotaļ ērts salonā.
Pavisam dzinēju paletē ir pieci benzīndzinēji un divi dīzeļi. Pie mums nonācis divu litru dīzelis ar 160 zirgspēku jaudu. Dzinējs pietiekami jestrs, lai šoferim nenāktos uztraukties par apdzīšanas manevriem. Tiesa gan, par taupīgu šo spēka agregātu gan nenosauksi, jo pat ļoti cenšoties, dīzeļdegvielas patēriņš nu nekādi nav pierunājams noslīdēt zem deviņu litru iedaļas. Dīvaini arī tas, ka informācijas displejā atlikušo kilometru atskaits samazinājās uzreiz par desmit kilometriem. Iespējams, ka tukšās bākas iebiedēti mēs pārlieku lielu uzmanību veltījām taupībai, taču, izvēloties automobili pie mūsu degvielas cenām tas ir svarīgs aspekts.
Priecē, ka salona skaņas izolācija ir izdevusies lieliska. Ārēji diezgan skaļais spēka agregāts salonā ir apslāpēts līdz minimumam. Pat agresīvāk uzspiežot gāzes pedāli, dzinēja rūciens atskan no tālienes. Pie lielāka ātruma vēja šalkas gar sānskata spoguļiem pārspēj dzinēja troksni un patīkami ieaijā...
Patīk gudras automašīnas. Tādas, kas ne tikai palīdz autovadītājam, bet to vēl pamāca un pat komandē. Ieslēdzot aizdedzi, informatīvajā monitorā skaidrā krievu valodā (kā izrādījās, valodas varēja arī nomainīt) parādās uzraksts, kurš brīdina, ka par satiksmes noteikumu ievērošanu atbildīgs ir tikai un vienīgi šoferis. Lai atbrīvotos no tādas kā vainas sajūtas, jānospiež informatīvā centra podziņas, izvēloties vai nu navigatoru, borta datoru vai audiosistēmas informācijas ekrānu.
Vizuāli auto ir izdevies. Nav daudz tādu braucamrīku, kurš universāla izpildījumā piesaista lielākas simpātijas. Šis ir viens no tiem. Lai arī Opel Insignia Sport Tourer vairāk klasificējams kā ērts un praktisks ģimenes auto, tā virsbūves līnijas pamanījušās padarīt kopskatu sportisku un agresīvu.
Par ērtumu un praktiskumu... Automobilī patiešām ir ērti. Pirmajā mirklī šķiet ļoti zemi sēdekļi, taču tikai tad saprotam, ka sēdekļi ir savās vietās. Šo efektu rada uz augšu pastieptais priekšējais panelis. Rodas iespaids, ka sēdi pie stūres divvietīgā sporta automobilī. Ja vien neieskatīties vidējā aizmugures skata spogulī...
Un visbeidzot praktiskums. Bagāžas nodalījums ir iespaidīgs. Turklāt ar dubulto dibenu. Ne jau nu gluži tāpēc, lai vizinātu automobilī kādas neatļautas lietas, taču dažādiem sīkumiem apmēram desmit centimetrus biezā šķirba starp rezerves riteni un bagāžnieka grīdas vāka ir kā radīta.
Vēl kāds interesants risinājums - dubultie gabarītu un avārijas signālu lukturi. Vieni, kā jau pieklājas uz piekto durvju sāniem mašīnas aizmugurē. Savukārt otrie atraduši vietu zem bagāžnieka vāka. Doma vienkārši ģeniāla - diennakts tumšajā laikā automobilis ir labi pamanāms arī ar paceltu bagāžnieka vāku!
Lai pilnībā izprastu automobili, tā vien prasās ar to pabūt divvientulībā vairākas dienas. Izmēģināt gan pilsētas režīmā, gan ārpus apdzīvotām vietām. Opel Insignia Sport Tourers mūsu rīcībā nonāca uz vienu diennakti. Darījām, ko varējām. Izsakot savus iespaidus vienā parastā nepaplašinātā teikumā jāsaka tā - labs auto labiem cilvēkiem!
LASI VĒL
- Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO)
- Reibumā esoša vadītāja bēgšana sākas Rīgā un noslēdzas Mārupē trīs policijas ekipāžu ielenkumā (+ VIDEO)
- Noskaņas un cenas no 22 000 līdz 170 000 EUR pirms pirmā Dongfeng salona atklāšanas Latvijā, Baltijā (+ VIDEO)
- No šī verķa bīsies visi kreisie dīzeļi. Kā darbojas jaunākais kvēpu testeris? (+VIDEO)
- Stāsta speciālists - kam bija nepieciešama un kā tika izmantota dzelzceļa platforma (+ VIDEO)
- Izvēlēts Lietuvas Gada auto 2025 (+ VIDEO)
- Lietuvā 110 km/h uz auto maģistrāles ziemā! Latvijā? (+ VIDEO)
- No 1.decembra vieglajiem transportlīdzekļiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām (+ VIDEO)
- Nu mums ir arī savs Ferrari salons! (+VIDEO)
- Lūk, tā izskatās mūsu ikdiena uz Latvijas ceļiem 1.daļa - vajag 4 joslu ceļus (+ VIDEO)