iAuto.lv iepazīstas ar jauno Toyota Corolla (+ foto)
Toyota ar jauno kompaktklases modeļa paaudzi atgriežas pie Corolla nosaukuma, un pircējiem tas tiks piedāvāts ar divām hibrīda versijām un vienu benzīna dzinēju. iAuto.lv izmēģināja automobiļa prototipu ar 2 litru benzīna hibrīda sistēmu.
Auris ir miris, lai dzīvo Corolla! Tā varētu teikt par pasaulē visvairāk pārdotā modeļa atgriešanos pie sava iepriekšējā nosaukuma – jā, Toyota kompaktklases modeli nu atkal sauc Corolla. Taisnības labad gan jāsaka, ka vienā pasaules valstī, proti, Taivānā arī 12. paaudzes Corolla joprojām tiek saukta par Auris (bet Ķīnā par Levin).
Pirmo reizi jaunā Corolla aprises hečbeka variantā bija ieraugāmas šī gada martā Ženēvas auto izstādē, taču Toyota ar gandrīz gatavu modeli hečbeka un universāla versijās Eiropas žurnālistus iepazīstināja oktobra un novembra mijā Spānijā. Gandrīz gatavu tāpēc, ka tā ražošana sāksies nākamā gada sākumā un pirmie klienti to iegūs februārī. Līdz tam laikam Corolla modelī vēl tiks pilnveidoti apdares materiāli un dažādi risinājumi info sistēmā u.tml.
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Lielāks par priekšgājēju
Jaunā Corolla būvēta uz TNGA (Toyota New Global Architecture) platformas, uz kuras kopš 2015. gada veidoti arī citi Toyota un Lexus modeļi. Corolla ir izstrādāts Eiropā un tiks ražots Lielbritānijā. Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunajam modelim būtiski mainījušies izmēri:
Corolla Touring Sports
- Garums: 4653 mm (+58 mm)
- Platums: 1790 (+30 mm)
- Augstums: 1435 mm (-25 mm)
- Riteņu bāze: 2700 mm (+100 mm)
- Priekšējā pārkare: 935 mm (-20 mm)
- Aizmugurējā pārkare: 1018 (-22 mm)
- Klīrenss: 135 mm
- Bagāžas tilpums: 581 l (+31 l)
- Pašmasa: 1370-1560 kg
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Jaunajā Corolla Touring Sports aizmugurē sēdošie iegūs par nepilniem 6 centimetriem vairāk vietas kājām, tādējādi – komfortablāku sēdēšanu. Liela loma Corolla izmēru pieaugumam ir Toyotas lēmumam neturpināt Avensis ražošanu, līdz ar to Corolla kļūs par lielāko Eiropā pieejamo šīs markas universāli. Līdz Avensis izmēriem gan nedaudz pietrūkst. Savukārt hečbeka versijā Corolla ir 4370 mm (+40 mm) gara, ar 2640 mm (+40 mm) riteņu bāzi un 313 litru (-47 l) bagāžnieka tilpumu.
Ceturtā hibrīdu paaudze
Corolla modelis būs pieejams galvenokārt divās hibrīdversijās – ar 1.8 un 2 litru benzīna dzinējiem, vēlāk automobilis tiks piedāvāts arī ar 1.2 litru benzīna turbodzinēju bez hibrīda sistēmas. 4. paaudzes hibrīds jau pazīstams citos Toyota modeļos, piemēram, Prius, C-HR, Camry, taču Corolla modelī tā uzlabota ar jaunu niķeļa bateriju (216 V) un no jauna izstrādātiem dzinējiem, kā arī labāku dinamiku.
- 1.8 litru benzīna hibrīds - 122 Zs, 142 Nm, CO2: 76 g/km, 0-100 km/h: 10,9 s, 6 pakāpju “Shiftmatic” CVT pārnesumkārba;
- 2.0 litru benzīna hibrīds – 180 Zs, 191 Nm, CO2: 84 g/km, 0-100 km/h: 7,9 s, 6 pakāpju “Shiftmatic” CVT pārnesumkārba;
Versijā ar mazāko dzinēju pircēji iegūs klusas gaitas īpašības, zemu izmešu daudzumu un ekonomisku degvielas patēriņu - līdz ar to arī zemas lietošanas izmaksas. Savukārt versijā ar jaudīgāko dzinēju papildus iepriekšminētajam klāt nāk straujāks paātrinājums, jaudas pieejamība jebkurā brīdi un azartiskas gaitas īpašības.
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Plašs drošības sistēmu klāsts jau standartā
Automobiļa prezentācijā Toyota sacīja, ka Corolla standartaprīkojumā būs iekļauts vispilnīgākais drošības sistēmu klāsts C segmentā. Tajā būs sadursmju novēršanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, adaptīvā kruīza kontrole, joslas saglabāšanas asistents ar piestūrēšanas funkciju (Corolla hečbeka versijā arī ar ceļa malas noteikšanas funkciju – šī sistēma skenē robežu starp asfaltu un ceļa nomali), kā arī joslas sekošanas funkcija (Lane Tracing Assist) – nolasot marķējumus joslas abās pusēs, sistēma palīdz noturēt automobili joslai tieši pa vidu. Tā darbojas reizē ar adaptīvo kruīza kontroli, bet sistēma ir atsevišķi atslēdzama. Drošības pamataprīkojumā iekļautas arī automātiskās tālās gaismas un ceļa zīmju atpazīšanas funkcija.
Papildus pieejamas tādas drošību veicinošas funkcijas, kā aklās zonas asistents, LED adaptīvās gaismas, HUD displeja projekcija vējstiklā, parkošanās sensori ar automātisku bremzēšanas funkciju, kad automobilis tuvojas kādam šķērslim, ‘Rear Cross Traffic Alert’ sistēma, kas, braucot atpakaļgaitā, brīdina par citiem satiksmes dalībniekiem.
Patīkams dizains un augstvērtīgi materiāli
Lai arī jaunā Corolla ir izstrādāta Eiropā, tās dizainā joprojām ir redzami tālo austrumu vaibsti un Toyota dizaina valodai raksturīgie elementi, kā, piemēram, Prius un C-HR modeļos. Raugoties uz Corolla universāli, pirmajā brīdī šķiet, ka tas ir Avensis nevis Auris turpinājums gan dizaina, gan izmēru dēļ. Savukārt Corolla hečbeks profilā atgādina pirmās paaudzes Auris modeli, turklāt ar divu toņu krāsojumu tas izskatās īpaši sportisks. Ja vien Toyota sagatavotu vēl kādu spēcīgāku Corolla versiju, to pavisam droši varētu pieskaitīt ‘hot hatch’ klubiņam. Lai gan jau 7.9 sekundes līdz simtam ir visai iespaidīgs rādītājs.
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Interjera dizaina motīvi arīdzan atgādina C-HR modelī redzēto – horizontāls priekšējais panelis, kura centrā kompakti izvietotas ventilācijas atveres, klimata kontroles vadības slēdži un uz augšu izvirzīts centrālais panelis. No vadītāja vietas viss ir ērti sasniedzams un lietojams. Arī multimediju sistēmas izvēlnes kļuvušas saprotamākas un ērtāk lietojamas nekā iepriekšējos modeļos, tomēr konkurentiem ir izskatīgāki un vieglāk lietojami risinājumi, un navigācijas sistēmas attēlojums varēja būt modernāks, un joprojām jāsadzīvo ar zilo salona apgaismojumu. Kopumā interjera uzbūve un izmantotie materiāli rada augstvērtīgu gaisotni salonā.
Universālī daudz vietas pasažieriem un bagāžai
Corolla vadītāja vietā ērti spēs iekārtoties dažāda auguma cilvēki, un automobilis piemērots arī ilgstošākai braukšanai – universāla gadījumā arī aizmugurē, kur gan galvai gan kājām atvēlēts ļoti daudz vietas. Automobili iespējams aprīkot ar stikla jumtu, tā iegūstot plašuma sajūtu. Iespaidīgs ir arī Corolla TS (Touring Sport) bagāžnieks ar 581 litra tilpumu. Citādāk ir hečbekā, kur ērtāk jutīsies priekšā sēdošie, bet aizmugurē kājām būs salīdzinoši mazāk vietas, tāpēc garāki pasažieri var piedzīvot nelielas neērtības.
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Corolla ir azartiski vadāms automobilis ar precīzu stūri un stabilām gaitas īpašībām. Kopumā inženieri ir atraduši līdzsvaru starp komfortu un sportisku vadāmību, bet 18” collu diski un salīdzinoši stingra piekare būtiskākus ceļa nelīdzenumus visai jūtami novadīs līdz automobiļa salonam. Priekšā tiek izmantota Makfersona (McPherson) tipa piekare, bet aizmugurē daudzsviru piekare. Pēc izvēles Corolla būs iespējams aprīkot ar adaptīvo balstiekārtu – ‘Adaptive Variable Suspension’, ar kuru regulēt amortizatoru stingrību.
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
2 litru hibrīdsistēma piedāvā pārliecinošu jaudu plašā diapazonā – vai uzsākot braukt, vai pilsētas ātruma, vai arī, ja uz šosejas ir nepieciešams veikt apdzīšanas manevru. CVT pārnesumkārbu iespējams lietot sekvenciālo pārnesumu (6 pārnesumi) režīmā, kurus iespējams pārslēgt ar lāpstiņām pie stūres. Tomēr arī automātiskā režīmā pārnesumkārba darbojas neuzbāzīgi. Protams, straujāk paātrinoties, dzinējs darbosies ar visai augstiem apgriezieniem, kas salonā būs dzirdams, taču jaunajā Corolla ir izmantots par 50% vairāk skaņas izolācijas materiāla, tādējādi dzinēja skaņa salonā tiek labi apslāpēta un salonā ir nodrošināts patīkams akustiskais komforts.
SECINĀJUMS
Atgriežoties pie Corolla nosaukuma, Toyota ir radījuši izskatīgu un daudzpusīgu automobili trīs virsbūves versijās. Jaunā hibrīdsistēma orientēta ne vien uz ekonomiju, bet arī uz aizraujošu vadāmību, līdz ar to šis modelis varētu būt iekārojams ne vien uzņēmumu autoparkos, bet arī privātai lietošanai. Gaidīsim, kad tiks izziņota tā cena.
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
Toyota Corolla 2019 Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO)
- Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Kia EV3 (+ VIDEO)
- Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO)
- Divās traģiskās avārijās divi bojāgājušie; viena no tām - netālu no Augšlīgatnes (+ VIDEO)
- Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO)
- Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO)
- Andžāns: Sakaru kabeļu sabotāža Baltijas jūrā, iespējams, ir Krievijas atriebība (+ VIDEO)
- Motocikla vadītājam, kurš brauca ar 157 km/h, atņem transportlīdzekļa vadīšanas tiesības (+ VIDEO)
- Sieviete ar BMW pārkāpj noteikumus policijas acu priekšā (+ VIDEO)