iAuto lasītāji testē sportisko "Kia Stinger" (+ FOTO)
2019.gadā Kia sūta pie dīleriem Stinger modernizēto modeli, kas reizē ar Euro 6 normatīviem atbilstošiem motoriem iegūst arī jaunas iespējas un uzlabotu aprīkojumu.
Tagad visi Kia Stinger motori atbilst Euro 6 atgāzu normām, ir aprīkoti ar cieto daļiņu filtriem, NOx katalizatoriem un SCR atgāzu attīrītājiem. Visiem agregātiem ir “Smart Neutral Coasting“ funkcija, kas ļauj ietaupīt līdz pat trīs procentiem degvielas, noteiktos brīžos atvienojot motoru no transmisijas.
Kopā ar KW speciālistiem izstrādāta jauna piekare, kas vēl precīzāk un drošāk notur automobili uz ceļa. Tā pazemināta par 35 mm un kombinējama ar 20 collu riteņu diskiem (piemaksa) 3.3 T-GDI AWD un 2.2 CRDi AWD motoru versijās. Kopā ar Techology paketi tā pircējam izmaksās 1499 eiro, savukārt spēcīgāko motoru var uzlabot ar sporta izplūdes sistēmu, kurai būs funkcija, kas ļauj mainīt skaņas tembru.
Stinger toversijai GT pieejams aizmugurējās ass bloķējamais diferenciālis, kas atkarībā no izvēlētā režīma pieļauj arī driftēšanu, bet adaptīvā balstiekārta, kas GT jau sērijā un 2,0 litru T-GDI versijai par piemaksu, tagad pieejama arī modelim ar dīzeļdzinēju.
Stinger standarta aprīkojums papildināts ar Ambiente salona apgaismojumu (vairāki varianti), jauna dizaina multimediju sistēmu un Head-up displeju, kas ieguvis plašākas informācijas atainošanas iespējas. Virsbūves krāsu toņiem pievienots Lakestone Metallic, palielinot izvēli līdz 10 variantiem.
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Elektronisko palīgu sarakstā ir sistēma, kas brīdina par sadursmi ar priekšā braucošo transportlīdzekli, automātiskā bremzēšanas sistēma, adaptīvā kruīzkontrole, vadītāja uzmanības brīdinājums, joslas uzturēšanas palīgs, braukšanas režīmu izvēle ar SMART/ECO/CUSTOM/SPORT/SPORT+ variantiem, sistēma, kas brīdina par šķēršļiem tad, kad automašīna virzās atpakaļgaitā.
Klienti varēs izvēlēties Stinger ar aizmugures vai visu riteņu piedziņu. 4x4 variants būs komplektēts ar griezes momenta vektorēšanas sistēmu, kas piebremzē riteņus, kam tobrīd ir vismazākā saķere ar ceļu, savukārt aizmugurējo riteņu piedziņai būs jau pieminētais paaugstinātas berzes diferenciālis.
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Portāla iAuto lasītājiem bija iespēja veikt nelielu testa braucienu ar 2018.gada Kis Stinger.
kasinsh79, iAuto.lv reģistrējās 19.07.2002: Vispirms paldies Mārim par sniegto KIA Stinger testa brauciena iespēju. Modelis, ko pirms tam biju vien manījis Rīgas ielās, bet kas viennozīmīgi neatstāj vienaldzīgu ne braucēju, ne arī citus - skatieni tam auto tiek pievērsti teju visur. Pirmais iespaids - reāli dusmīgs auto. Un tā tas arī ir. Nikns dzinējs ar teju 370 Zs un pilnpiedziņu to auto trauc uz priekšu bez žēlastības pret citiem satiksmes dalībniekiem, CP un visiem fotoradariem utt. Paātrinājums ir iespaidīgs!
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Dzinēja skaņa komplektā ar izplūdes sistēmu - kaifīga. Stabilitāte uz ceļa - pārliecinoša, ko gan traucēja līdz galam izbaudīt ārkārtīgi mīkstās gumijas ziemas riepas ziemas izskaņā pie +12 grādiem pa dienu. Pilnpiedziņa savāc to trako jaudu ļoti mierīgi. Laba automātiskā ātrumkārba, kas strauja paātrinājuma gadījumā (COMFORT režīmā) gan iepauzē nedaudz par ilgu. Pilnpiedziņa darbu dara neuzkrītoši, nekādas izspolēšanas. Esmu visai pārsteigts par visai mazo 12 litru mix patēriņu, auto testējot ugunīgā režīmā ik pa laikam utt.
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Kas pārsteidza - KIA STINGER vadāmība ir ļoti patīkami viegla. Ticiet man, tas auto ir reāli klusu salonu, bez neviena blakus trokšņa vai skaņas. Iespaidīgi, ņemot vērā agrākos KIA modeļus pret slaveno vācu autobūvi. Tagad tas vairs nudien nav tik uzkrītoši. Pie tam, arī pa Vienības gatves bruģi braucot.
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Absolūti ergonomiska autovadītāja sēdvieta ar paneli, sarkanas ādas sēdekļiem un kolosālu auto aprīkojumu ar visām iespējamajām ekstrām, ko KIA spēj piedāvāt. Te gan taisnības labad ir man jāatzīmē kāds mīnuss, tā arī neizdevās ērti sapārot KIA hands-free sistēmu ar savu iPhone.
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Atziņas īsumā:
Plusi – auto izskats; auto aprīkojums; auto salons- izskats un ērtības; auto dinamika; benzīna patēriņa attiecība pret dzinēja jaudu; vadāmība; pilnpiedziņa
Mīnusi – iegādes cena; ar to auto grūti braukt ceļu satiksmes noteikumu robežās; visticamāk – ekskluzīva auto uzturēšanas izmaksas
Ļoti interesants auto, goda vārds (un bez ironijas)."
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
zhuks, iAuto.lv reģistrējās 01.12.2005: "Paldies iAuto.lv Māra Ozoliņa personā par iespēju izbraukt ar šo lielisko auto. Lai arī cik būtu atvēlēts laiks ar šo auto braukt, tas tik un tā būs par maz, protams, ja dien dienā nepārvietojaties ar zem 5s līdz simtam auto. Stinger 3.3 benzīns, 370Zs, 4.9s -100kmh.
Kāds bija auto aprīkojuma līmenis? Viss ko vien vajag- klimats bija, kameras bija, aklās zonas un joslu asistents, lūka un melnie griesti (to tik apstājoties testa beigās pamanīju), kā arī elektro vadāmi sēdekļi un apsildāma stūre. Amizanti sanāca ar sēdekļu ventilāciju/apsildi- ar pirmo nospiedienu tā iedarbināja maksimālo dzesēšanas režīmu- izbaudot auto veiktspēju, tādas ekstras paliek otrajā plānā, līdz brīdim, kad esi jau nosalis. Par sēdpozīciju un ergonomiku pilnīgi piekrītu kasiņam- iekārtoties bija ļoti viegli un ātri, pateicoties plašajām stūres un sēdekļu regulēšanas iespējām. Bagāžas nodalījums- dziļš, bet sekls.
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Ātrumkārba- 100kmh un tikai 1500 apgriezieni, 8 robi palīdz ekonomēt degvielu. Borta datorā uz 3400km vidējo patēriņu rādija 15.6litri, kas pie dinamiskas braukšanas un Rīgas sastrēgumiem ir labs rādītājs. Braukšanas režīmi pieejami dažādi, arī eco, bet atšķirību starp sport un sport+ režīmiem tā arī nemanīju, tik, cik sport+ atslēdz esp. Žiperīgi braucot, izjutu gan pārslēgšanās aizturi, gan arī manāmus sitienus pārslēdzoties.
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Paātrinājums tiešām ir iespaidīgs, vēl piedevām ar ziemas riepām. Pilnpiedziņa tiešām tika galā ar jaudu- izspolēšana nenotiek, bet bremzējot riepas ātri sabloķējas- te ir nepieciešamas vasaras riepas, lai izbaudītu lielo bremžu disku spēku.
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Cena un braukšanas bauda- te varētu salīdzināt dažādas klases auto, bet ar līdzīgiem parametriem, kuri ir snieguši patīkamas emocijas- Porsche Cayman 300Zs par 80+k un BMW540ixDrive 340Zs 103+k. Cenas amplitūda tiešām ir iespaidīga, bet Stingers sagādāja līdzīgu braukšanas baudu un ar cenu 53k paliek nepārspēts.
Subjektīvais vērtējums:
Mīnusi - Start/stop tā arī neizdevās atslēgt pat sport+ režīmā.
Plusi - komforts, izpūtēja skaņas nav, satriecoša dinamika un stabilitāte, ērta iekāpšana neskatoties uz zemo sēdpozīciju, cena."
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
Kia Stinger 2018 / 2019 Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO)
- Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Kia EV3 (+ VIDEO)
- Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO)
- Divās traģiskās avārijās divi bojāgājušie; viena no tām - netālu no Augšlīgatnes (+ VIDEO)
- Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO)
- Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO)
- Andžāns: Sakaru kabeļu sabotāža Baltijas jūrā, iespējams, ir Krievijas atriebība (+ VIDEO)
- Motocikla vadītājam, kurš brauca ar 157 km/h, atņem transportlīdzekļa vadīšanas tiesības (+ VIDEO)
- Sieviete ar BMW pārkāpj noteikumus policijas acu priekšā (+ VIDEO)