iAuto iepazīstas ar modernizēto Volkswagen Passat (+ foto)

Foto: Modernizētais Volkswagen Passat B8 | iauto.lv
iauto.lv | 02.07.2019

Pirmsjāņu nedēļā Frankfurtes pievārtē Volkswagen auto žurnālistus iepazīstināja ar atjaunoto Passat, kas tiek uzskatīts par veiksmīgāko vidējās klases auto modeli Eiropā.

Pirmsjāņu nedēļā Frankfurtes pievārtē Volkswagen auto žurnālistus iepazīstināja ar atjaunoto Passat, kas tiek uzskatīts par veiksmīgāko vidējās klases auto modeli Eiropā. Kopš 1973. gada tas saražots jau 30 miljonos eksemplāru. Aktuālās B8 paaudzes universāļa versija joprojām ir nepārspēts bestsellers Eiropā, aizņemot 24% no vidējās klases universāļu tirgus. Savukārt sedana versijā Passat ir otrajā vietā Eiropā ar 11% tirgus daļas, atpaliekot no Mercedes-Benz C-klases modeļa. Ja raugāmies modeļa garajā vēsturē, tad tas ir ļoti daudzšķautņains un nenoliedzami populārs automobilis. B3 un  B4 nereti tiek saukts par lauku klasiku sava praktiskuma un lētās uzturēšanas dēļ, savukārt jaunāko paaudžu modeļi ir pievilcīgas biznesa klases automašīnas, apdares materiālu kvalitātes un arī cenas ziņā itin viegli panākot dārgākā Audi zīmola auto.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Ko sagaidīt no B8 feislifta jeb B8 II Lai noteiktu izmaiņas vizuāli, ir ļoti labi jāpārzina Passat B8 modelis, jo dizainā tās ir minimālas. Ārienē uz atšķirībām norāda ar LED joslām veidots citādāks lukturu segmentējums un tas, ka Passat nosaukums nu rakstīts bagāžnieka vākam pa vidu. Savukārt salonā ir nedaudz izmainīts pogu izkārtojums uz stūres, jauna multimediju sistēma un mērinstrumentu panelis, kā arī pulksteni centrālajā konsolē ir nomainījusi plāksnīte ar uzrakstu Passat – tas tā, ja nu aizmirstat, ar kādu modeli braucat.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Jauns dīzeļdzinējs un ietilpīgāka baterija GTE versijā

Uzlabojumi galvenokārt ir skāruši modeļa tehnisko pusi. Dzinēju paletē seši dzinēji dažādās jaudas versijās. Jaunums šajā dzinēju spektrā ir 2.0 TDI Evo jeb jaunās paaudzes dīzeļdzinējs. Ražotājs sola, ka šis dzinējs saražos krietni mazāk CO2 izmešu, nekā iepriekšējie 2 litru TDI dzinēji, pateicoties divkāršajai selektīvās katalītiskās reducēšanas sistēmai un divkāršajai AdBlue dozēšanas sistēmai. Jaunajam dīzeļdzinējam ir arī pārveidots bloks – jauni virzuļi ar garākiem klaņiem, citādāka kloķvārpstas konstrukcija, pārveidota ieplūdes sistēma, kā arī izveidota divkārša dzesēšanas sistēma – dzinēja blokam un galvai atsevišķi, un citas izmaiņas. Tādējādi dzinējam esot augstāka termoefektivitāte un samazināta berze. Savukārt kvēpu filtrs būs uzstādīts gan versijās ar dīzeļdzinējiem, gan benzīna dzinējiem.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Uzlabojumi skāruši arī Passat Plug-in hibrīdu GTE, kur iepriekšējo 9,9 kWh baterija ir aizstāta ar 13 kWh bateriju, kas elektriskajā režīmā ļaus veikt līdz 55 km (sedana versijā līdz 57 km) distanci – par 20 km vairāk, nekā ar iepriekšējo Passat GTE. Tandēmā ar 85 kW elektromotoru GTE joprojām darbina 1.4 TSI benzīna dzinējs ar 156 Zs. Kopējā jauda ir 218 Zs, tāpat kā iepriekšējam modelim. Tam pieejami trīs braukšanas režīmi: GTE jeb maksimālās jaudas režīms, kad elektromotors un benzīna dzinējs darbojas kopā, E-mode jeb elektriskais režīms līdz 130 km/h un hibrīda režīms, kad benzīna un elektromotors darbojas pārmaiņus, nodrošinot maksimālu efektivitāti pret degvielas patēriņu. Pēdējo režīmu iespējams dažādos variantos pielāgot, norādot to, cik vēlams procentus no baterijas ietilpības atstāt neizlādētus brauciena beigās vai līdz cik procentiem uzlādēt bateriju brauciena laikā. Hibrīdsistēma ņem vērā arī navigācijā ievadītā maršruta datus, lai pielāgotu darbību atkarībā no apdzīvotām vietām, reljefa u.tml. Kopumā atjaunotais Passat GTE brauc tāpat kā priekšgājējs, atšķiras vien tas, ka elektriskajā režīmā varēsiet nobraukt lielāku attālumu un iespējams, ka automobilis ir kļuvis ekonomiskāks. Salīdzinoši īsā, bet daudzveidīgā distancē iAuto pirmajā izmēģinājumā izdevās sasniegt 2.5 litru degvielas patēriņu uz 100 km. GTE pie pircējiem nonāks šī gada otrajā pusē.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Travel Assist jeb otrā līmeņa autonomā sistēma

Adaptīvā kruīza kontrole, joslas noturēšanas palīgsistēmas u.c. asistenti jau ir kļuvuši par standartu mūsdienu automobiļos un tas vairs neliekas nekas pārsteidzošs. Tomēr jaunajā Passat integrētais palīgsistēmu kopums, kas nodēvēts par Travel Assist ir solis uz priekšu. Sistēma atpazīst ātruma ierobežojumu un apdzīvoto vietu robežu zīmes, pēc kurām automobilis automātiski tiek noturēts atbilstošā ātrumā. Šī sistēma arī sadarbojas ar automobiļa navigācijas sistēmu un automātiski samazina ātrumu pirms asākiem līkumiem. Automobiļa izmēģinājuma laikā sistēma automātiski samazināja ātrumu arī pirms navigācijas maršrutā norādītā pagrieziena. Pārsvarā šī sistēma strādā ļoti precīzi, un atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma, tiek pielāgota arī tās reakcija. Taču problēma ar ātruma ierobežojuma automātisku ievērošanu varētu rasties valstīs, piemēram, Latvijā, kur aiz krustojuma neseko ceļa zīme par ātruma ierobežojuma atcelšanu. Tā gadījās arī pāris vietās Vācijā, kur automobilis spītīgi ievēroja iepriekšējo ātruma ierobežojumu, lai gan zīmes darbības zona jau bija beigusies. Situāciju varētu vērst par labu, ja informācija par ātruma ierobežojumiem tiktu ņemta arī no navigācijas sistēmas. Mobilajās navigācijas ierīcēs tā taču ir norādīta precīzi. Ja tiek pāri tam, ka automobilis pats kontrolē savu gaitu, tad šāda sistēma ir ļoti noderīga it īpaši ārzemēs un citviet, kur tiek braukts pirmo reizi. Taču jāatceras, ka šī joprojām ir tikai vadītāja palīgsistēma, nevis patstāvīga sistēma, tādējādi vadītājs joprojām ir atbildīgs par auto kustību. Savukārt Passat stūres virsma ir skārienjutīga, tādējādi kontrolējot to, vai autovadītājs tur rokas uz stūres.

Priekšējās gaismas no Touareg un multimediju sistēmā arvien vairāk interneta

Passat jaunumu sarakstā ir LED matricu gaismas ar nosaukumu IQ.LIGHT, kas iepriekš jau redzētas aktuālajā Touareg modelī kā papildaprīkojums. Passat gadījumā tas būs standartaprīkojums, izvēloties Elegance komplektāciju. Šīs gaismas izmanto signālus no priekšējām kamerām, informāciju no navigācijas sistēmas, kā arī informāciju par pārvietošanās ātrumu, lai panāktu pēc iespējas labāko apgaismojumu. Vadoties pēc apstākļiem, tiek piedāvātas astoņas apgaismojuma funkcijas.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Atjaunotajā Passat arvien lielāka loma kļūst internetam. Trešās paaudzes modulārā izklaides un informācijas sistēmas matrica jeb MIB3 ar Passat feisliftu Volkswagen modeļu saimē parādās pirmo reizi. Sistēmas grafiskais noformējums ir ļoti līdzīgs iepriekš redzētajās Volkswagen multimediju sistēmās – te bez pārsteigumiem. Taču kā papildaprīkojums ir pieejama eSIM karte, kas nodrošina pastāvīgu automašīnas savienojumu ar internetu, tā nodrošinot navigācijas sistēmas papildināšanu ar reāllaika informāciju, dažādiem mūzikas straumēšanas servisiem, piemēram, Apple Music, TIDAL u.tml, kā arī tehnoloģijas dažādu lietotņu integrēšanai. Piedāvājumā ir arī Volksagen izstrādātā tiešsaistes pakalpojumu sistēma “We Connect” ar kuras palīdzību var gan attālināti pārraudzīt automašīnu, gan viedtālruni izmantot kā automobiļa atslēgu, gan to, ka informācijas un izklaides sistēma būs pastāvīgi atjaunināta. Ar dažādu lietotņu palīdzību būs iespējams automātiski samaksāt par stāvvietu, kurjeram piegādāt sūtījumu uz auto bagāžnieku u.t.t. Paplašinātajā “We Connect Plus” versijā ir vēl krietni vairāk automobiļu funkcijas, kuras iespējams kontrolēt attālināti. Savukārt “We Connect Fleet” piedāvā autoparka pārraudzību. Tomēr sākotnēji “We Services” pakalpojumi Baltijā vēl nebūs pieejami, taču ražotāja pārstāvis sola, ka laika gaitā tie tiks ieviesti.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Aprīkojuma versijām citi nosaukumi

Ar modernizēto Passat, šim modelim ir mainījušies aprīkojuma versiju nosaukumi. Bāzes versiju, kuru līdz šim zinājām ar nosaukumu Trendline, nu sauc Passat, vidējo aprīkojumu paketi, kas iepriekš bija Comfortline, tagad sauc Business, bet bagātīgākā Highline tagad ir Elegance. Pēdējās divas būs iespējams aprīkot arī ar R-Line paketi. Ja Passat Alltrack būs pieejams ar kādu no šīm aprīkojuma versijām, tad GTE modelim jau standartā ir sava aprīkojuma pakete. Taču, lai sajauktu galvu pavisam, Volkswagen piedāvās arī īpašu modeli – Passat R-Line Edition, kas būs īpaša un ekskluzīva Passat versija 2000 vienībās – mēnesakmens pelēkā krāsā, pēc izvēles ar jaudīgāko benzīna vai dīzeļdzinēju, pilnpiedziņu un Travel Assist sistēmu.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

DZINĒJI PASSAT SEDANAM UN UNIVERSĀLAM:

  • 1.5 TSI Evo benzīna dzinējs ar 150 Zs - šobrīd gan vēl nav pārdošanā;
  • 2.0 TSI benzīna dzinējs ar DSG pārnesumkārbu: 190 Zs, CO2: 133-146 g/km;
  • 2.0 TSI benzīna dzinējs ar DSG pārnesumkārbu, 272 Zs, CO2: 160-163 g/km;
  • GTE – Plug-in hibrīds ar 1.4 TSI benzīna dzinēju, kopējā jauda 218 ZS – šobrīd vēl nav pārdošanā;
  • 1.6 TDI dīzeļdzinējs ar DSG pārnesumkārbu, 120 ZS, 107-116 g/km;
  • 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar DSG pārnesumkārbu, 190 ZS, 117-120 g/km;
  • 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar DSG pārnesumkārbu un 4MOTION pilnpiedziņu, 190 ZS, CO2: 129-132 g/km;
  • 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar DSG pārnesumkārbu un 4MOTION pilnpiedziņu, 240 ZS, CO2: 151-156 g/km;
  • 2.0 TDI Evo dīzeļdzinējs, 150 Zs – šobrīd vēl nav pārdošanā

DZINĒJI VOLKSWAGEN PASSAT ALLTRACK UNIVERSĀLAM:

  • 2.0 TSI benzīna dzinējs ar DSG pārnesumkārbu un 4MOTION pilnpiedziņu, 272 Zs, CO2: 163 g/km;
  • 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar DSG pārnesumkārbu un 4MOTION pilnpiedziņu, 190 ZS, 133 g/km;
  • 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar DSG pārnesumkārbu un 4MOTION pilnpiedziņu, 240 ZS, CO2: 157 g/km;

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Augsts komforts un kluss salons

Prezentācijas dienā izmēģinājuma braucieniem bija pieejami Passat universāli ar dažādiem dzinējiem, kā arī Alltrack, GTE un R-Line Edition versijās. Augsts komforts un klusums ir vienojošais visos no tiem. Papildus skaņas izolācijai pieejami dubultie sānu stikli priekšā (papildaprīkojums par 339 EUR). Teicami skan arī Dynaudio 700 W akustiskā sistēma, taču par tās uzstādīšanu būs krietni jāsamaksā. Pati audiosistēma maksā 1300 EUR, taču to var uzstādīt tikai komplektā ar kādu no multivides sistēmām, kas maksā no 910 līdz pat 2700  Diezgan sālīti.

Passat vadāmība būtiski neatšķiras no tā, kāda tā bija pirms modernizācijas. Tā ir precīza un paredzama. Ja nu vienīgi Alltrack modelī tā ir nedaudz mīkstāka un rodas sajūta, ka atrastos pie lielāka apvidus automobiļa stūres. Jaudīgākais 2.0 TSI dzinējs ir ātrs, taču paātrināšanās līdz simtam 5.6 sekundēs drīzāk ir redzama uz spidometra nekā jūtama salonā. Arī dzinēji ar jaudu no 150 līdz 240 Zs neliks vilties – jaudas pietiek. Izmēģināšanai gan nebija pieejams vājākais dīzeļdzinējs ar 160 Zs.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Ne viss no Passat būs pieejams Baltijā

Lai arī Volkswagen Passat izvēlē piedāvā lielas izvēles iespējas, ne viss no tā būs pieejams pircējiem Baltijā. Ņemot vērā pieprasījumu, pie mums būs pieejami tikai tie Passat, kas aprīkoti vidējā Business un bagātīgajā Elegance komplektācijā. Mūsu tirgū izpaliks arī ekskluzīvā R-Line Edition modeļa versija, taču aprīkot Passat ar R-Line aprīkojuma paketi gan būs iespējams.

Cena Latvijā par Passat Business sākot no 25 606 EUR (iesk. PVN) ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai 27 382 EUR ar DSG pārnesumkārbu – komplektā ar 1.5 TSI dzinēju. Bet Elegance versija sākot no 29 488 EUR ar manuālo pārnesumkārbu vai 31 260 ar DSG pārnesumkārbu – ar 150 ZS 2.0 TDI dzinēju. Ar citiem dzinējiem un papildaprīkojumu Passat cena var izaugt virs 44 000 EUR. Passat GTE un Alltrack cenas gan šobrīd nav zināmas.

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

KOPSAVILKUMS

Modernizējot Volkswagen Passat, to nav skārušas radikālas pārmaiņas – minimālas izmaiņas dizainā, arī dzinēju palete gandrīz tāda pati kā iepriekš. Pārmaiņas ir pietiekošas, lai nu jau piecus gadus vecais modelis joprojām būtu iekārojams starp konkurentiem, taču tajā pašā laikā pirmsfeislifta automobiļu īpašnieki nejustos pārāk apdalīti. Jāņem vērā arī tas, ka Volkswagen jau gatavo 9. paaudzes Passat, tāpēc izšaut visu pulveri jau pie aktuālās paaudzes modernizācijas nebūtu prātīgi. Passat B8 II drīzāk varētu salīdzināt ar jaunas operētājsistēmas versijas uzstādīšanu datorā vai telefonā. Arī šeit jaunumi galvenokārt ir saistīti ar automobiļa datorsistēmām – vadītāja asistentiem, informācijas un izklaides sistēmu u.tml. 

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv

Modernizētais Volkswagen Passat B8 Foto: iauto.lv