Braucam ar “Opel Combo Life” (+ foto)

Foto:
Agnis Krauja speciāli "iAuto" | 16.07.2019

Latvijā daudziem, kam nepieciešams ietilpīgs automobilis, šāds busiņš varbūt šķiet nepietiekami prestižs braucamais, taču Eiropā mūsdienās šādi auto tiek uzskatīti par praktiskāku alternatīvu priekšpiedziņas krosoveriem.

Ja “Latvijas Gada auto 2019” konkursā man būtu jāprognozē uzvarētājs “Ģimenes auto” kategorijā, tad “Citroën Berlingo / Peugeot Rifter” noteikti nebūtu mana pirmā izvēle. Kāpēc? – Zinot, ka žūrijas biedri galvenokārt ir braukšanas entuziasti -  automobiļu baudītāji, nevarēju iedomāties, ka viņi spēs atzinīgi novērtēt šo ietilpīgo, taču braukšanas ziņā visai klamzīgo (salīdzinot ar parastu vieglo auto) busiņu, kura ciltsraksti sākas utilitārajā komerctransporta sektorā. Turklāt, franču auto jau pēc definīcijas mūspusē nav starp favorītiem. Taču, izrādījās, ka, izvēloties labāko ģimenes auto, žūrijas ekspertiem priekšplānā vairs nav braukšanas bauda un uzticēšanās noteiktiem zīmoliem, bet gan tīri praktiski apsvērumi, - viņiem šoreiz patiešām bija izdevies iejusties daudzbērnu ģimenes “galvas” lomā. Rezultātā, “Latvijas Gada auto 2019” konkursā “Ģimenes auto” kategorijā uzvaras laurus plūca tieši “Citroën Berlingo / Peugeot Rifter”.

Citroën Berlingo īsajā versijā

Jaunais “Opel Combo Life” veidots uz kopējas platformas ar “Peugeot Rifter” un “Citroen Berlingo”, tikai, atšķirībā no franču radiņiem, tas nebija pieteikts “Gada auto 2019” konkursā. Visi trīs brālēni ir pieejami piecu vai septiņu sēdvietu versijās. Ģimenēm, kam ietilpība un praktiskums ir īpaši svarīgas pozīcijas, “Combo Life” neliks vilties – telpas iekšpusē ir daudz, aizmugurē trīs individuālas sēdvietas, kuras var nolocīt pēc nepieciešamības (taču nevar bīdīt uz priekšu un atpakaļ). Jebkurā komplektācijā šāds auto būs ietilpīgāks, nekā tradicionālie krosoveri. Turklāt, šī auto pirkums būs ievērojami lētāks. Piecas ērtas sēdvietas un 600 litru bagāžnieks – šādu kombināciju nepiedāvā ne “Opel Grandland X”, ne “Peugeot 3008”, ne citi kompaktie krosoveri, vistuvāk šiem rādītājiem ticis “Citroen C5 Aircross”, kas bagāžnieka ziņā atpaliek tikai par 20 litriem.

Opel Combo Life XL versijā

“Opel Combo Life” ir pieejamas divas garenbāzes versijas: standarta versija (4,4 m) un XL versija (4,75 m), kas nodrošina vēl plašāku salonu un bagāžas nodalījumu. Ja “Combo Life” ar garo riteņu bāzi ir pilnība piekrauta (nolokot aizmugurējos sēdekļus), veidojas 2693 litru bagāžas nodalījuma ietilpība. Arī īsajā versijā “Combo Life” ir gana praktiska automašīna, pateicoties tam, ka bagāžas nodalījuma ietilpību no 597 litriem var palielināt līdz 2126 litriem. Kompaktie izmēri un palielinātais augstums atvieglo automobiļa lietošanu pilsētā. Pateicoties zemajam ielādes slieksnim un plašajam bagāžnieka atvērumam, lielgabarīta kravas iekraušana problēmas neradīs, taču augstā bagāžas durvju mala gan var radīt aizvēršanas problēmas maza auguma braucējiem, tāpēc šeit noderētu bagāžnieka automātiskās aizvēršanas funkcija.

“Opel Combo Life” aprīkojuma klāsts ir pārsteidzoši plašs un nodrošina iespēju komplektēt savu ģimenes auto pēc sirds patikas. Opciju sarakstā ir divas uz sāniem bīdāmas durvis, panorāmas lūka, individuāli aizmugures sēdekļi un citas ekstras, kas padara šo auto ne vien par praktisku izvēli, bet sniedz arī patīkamu komfortu tālākā ceļā. Pateicoties līdz pat 28 mantu glabāšanas nodalījumiem, kas kopā veido 186 litru ietilpību, “Combo Life” izceļas ar daudzveidīgiem loģistikas risinājumiem. “Combo Life” abiem malējiem aizmugures sēdekļiem ir Isofix stiprinājumi, savukārt uz sāniem bīdāmās durvis bērniem atvieglos izkāpšanu no auto šaurajās lielveikalu stāvvietās.

Iekāpjot šajā auto, piedzīvo gandrīz vai pozitīva šoka efektu – salona plašums sākumā pārsteidz! Bet pēc tam visu citu auto (jā, arī kompakto krosoveru) saloni liekas maziņi, šauri un saspiesti. Pie “Combo Life” stūres sēdi krietni augstāk, nekā minivenā, drīzāk gan kā krosoverā. Ērtu sēdpozīciju atradīs ikviens šoferītis (par spīti tam, ka sēdekļiem nav elektriskās regulēšanas), tikai straujos līkumos būs jūtams sānu atbalsta trūkums. Salona izkārtojums ir gana ergonomisks – ātrumpārslēgs novietots ērti  sasniedzamā vietā, lielā viduskonsole ir skaidri sadalīta zonās: informācijas un izklaides sistēma ir izvietota augšējā daļā, bet zem tās atrodas apsildes un ventilācijas vadības pogas. Salona apdarē tomēr jūtama saikne ar komerctransportu – apdares materiāli ir kļuvuši augstvērtīgāki, taču pelēcīgās virsmas nerada elegances iespaidu, kādu dizaineriem nereti izdodas panākt tradicionālo ģimenes auto – krosoveru vai minivenu - salonos. Taču, ja izvēlēsieties papildaprīkojumā pieejamo panorāmas stikla jumtu ar griestu plauktu, iekšējo LED apgaismojumu un elektriski regulējamu saulessargu, varēsiet lepoties, ka jums ir griestu noformējums kā nevienā citā auto, - tas noteikti būs patīkams pārsteigums ikvienam pasažierim!

Kā zināms, komercauto potenciālie pircēji nav izlutināti ar „ekstrām”, taču “Combo Life” ir pieejams ar bagātīgu drošības aprīkojuma klāstu. Komplektā ir gan joslu maiņas brīdinājuma sistēma, gan ārkārtas bremzēšanas sistēma, kā arī brīdinājums par distanci līdz priekšā braucošam auto. Bāzes versijā būs pieejams radio ar Bluetooth un USB atbalstu, bet, nedaudz piemaksājot, var iegūt 8 collu skārienjūtīgo ekrānu ar Apple Carplay un Andoid Auto viedtālruņa savienojumu. Tāpat pieejamas arī tādas komforta opcijas, kādas šāda tipa automašīnās nebijām raduši redzēt - krāsains head-up displejs, automātiskās tālās/tuvās gaismas, viedtālruņa bezvada lādēšana un bezatslēgas aizdedze. Pilsētas manevros ļoti noder arī atpakaļskata kamera.

“Opel Combo Life” motori ir tādi paši kā “Citroen Berlingo” un “Peugeot Rifter” - 1,2 litru tilpuma 110 ZS benzīna motors, kā arī 1,5 litru dīzeļdzinējs ar 75, 100 un 130 ZS. Visiem motoriem standartaprīkojumā ir sešpakāpju manuālā transmisija, taču jaudīgākais dīzeļdzinējs ir pieejamas arī ar jauno astoņpakāpju automātu. Iepriekšējā pieredze ar “Citroen Berlingo” rādīja, ka izvēloties mehānisko transmisiju, pilsētas sastrēgumos nāksies pierast pie smagnējā sajūga. Taču, testētajam “Opel Combo Life” pārnesumkārbas sviras vietā ir neliels ripulis kā jaunajam “Ford Focus”. Mūsu “Combo Life” ir aprīkots ar jaudīgāko 1,5 litru dīzeļdzinēju un automātu. Protams, ja tikko pārsēdies “Combo” no dinamiska kompaktklases hečbeka, pirmajā brīdī jūties smagnēji, kā… begemots. Taču, pavisam drīz nākas secināt, ka auto dinamika ir pietiekama, lai bez problēmām iekļautos kopējā satiksmes plūsmā, taču neizaicina pārsniegt atļauto ātrumu. Un labi vien ir – ar ģimenes auto taču nekur nav jāskrien…

“Combo Life” gaita ir ļoti mīksta, tā noteikti vairs nav komercnieka robustā piekare, drīzāk  nedaudz atgādina iepriekšējo “Citroen Picasso” minivenu. Patiesībā “Combo Life” izmanto tos pašus balstiekārtas risinājumus, kas atrodami arī “Opel Grandland X” un “Peugeot 3008” modeļos. Šī balstiekārta veiksmīgi tiek galā ar lielāko daļu ceļa nelīdzenumu kā uz lielceļa, tā arī pilsētvidē. Latvijas ceļa grambas busiņš pārvar ar pašcieņu, ripo mīksti pat pa bruģi. Arī manevrētspēja pilsētā ir laba. Gaisma, plašums un tīri fiziski sajūtamā auto masa – tas kopā rada pārliecinošu miera ostas iespaidu. Klīrenss pietiekams, lai nebūtu jābaidās no apmalēm, šķiet, ka nav jāmanevrē starp Rīgas neskaitāmajiem kanalizācijas vākiem. Liela auto sajūta, šis pavisam noteikti nav rotaļīgais vecais “Renault Kangoo”, kas provocēja uz dauzīšanos, taču līkumos “Combo” pārlieku nešūpojas un nodrošina pietiekamu stabilitāti.

Secinājumi

Katram automobilim ir savs uzdevums un jēga. Ir automobiļi, kam svarīga ir jauda, dinamika un stabilitāte ātros pagriezienos. Ir automobiļi, kam noteicošā ir caurgājamība bezceļa apstākļos. Ir automobiļi, kam svarīgs ir tikai prestižs. Taču ir arī tādi automobiļi, kuros svarīgāka par visu ir salona ietilpība, praktiskums un zemas ekspluatācijas izmaksas. Tāda auto paraugs ir vieglais komerctransporta busiņš, - gana piemērots auto kā darba vajadzībām, tā arī ģimenes izbraucieniem brīvdienās. Tam ir piecas ērtas sēdvietas (un divas papildvietas), tam ir milzum plašs bagāžnieks, kurā atradīsies vieta ne vien instrumentu kastei, bet arī teltij, makšķerei, grilam, piepūšamajai laivai un daudz kam citam. Tas ir vienkāršs vāģis ģimenes cilvēkiem, kam vajadzīgs praktisks transporta līdzeklis, nevis tā pievienotās vērtības. Pie mums Latvijā daudziem, kam nepieciešams ietilpīgs automobilis, šāds "bulku vāģis" varbūt šķiet nepietiekami prestižs braucamais, taču Eiropā mūsdienās šādi auto tiek uzskatīti par  praktiskāku alternatīvu priekšpiedziņas krosoveriem.

Pateicoties iespaidīgai bagāžas telpai ar ietilpību līdz pat 2693 litriem, “Opel Combo Life” spēj sniegt atbildes uz visiem jautājumiem, ar kādiem varētu nākties saskarties jebkuram vidusmēra ģimenes auto lietotājam. Neraugoties uz pārākumu salona ietilpībā, tas ir lētāks gan par “Opel Grandland X” un līdzīgajiem krosoveriem, gan par “Opel Zafira” un citiem miniveniem. Toties “Combo Life” ir viss ģimenes auto nepieciešamais – gan plašs komforta aprīkojums, ieskaitot elegantu panorāmas jumtu, gan astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba, gan virkne jauno drošības tehnoloģiju, turklāt to visu papildina tādi krosoveros nepieejami risinājumi kā bīdāmās durvis, trīs individuālas, nolokāmas sēdvietas un milzīgs bagāžas nodalījums ar pilnībā līdzenu grīdu. Pēc maniem subjektīvajiem ieskatiem, “Opel Combo Life” ir godīgāks par “pižonīgajiem” franču brālēniem. Neizliekas par to, kas nav. “Peugeot Rifter” cenšas apmānīt sevi (“bulku vāģis” ar mazu sporta auto stūrīti), “Citroen Berlingo” – apmānīt pārējos (“bulku vāģis” ar krosovera dizaina elementiem), bet “Combo” ir godīgs un neizliekas par to, kas nav.

“Opel Combo Life” plusi: plašs salons, milzīgs bagāžas nodalījums, daudz sīklietu novietņu, pieejama cena; Mīnusi: salona apdare atgādina par saknēm komerctransportā, mazāka auguma ļaudīm var rasties grūtības aizmugurējo bagāžas durvju aizvēršanā.

“Opel Combo Life” īsajā versijā ar 1.2 Turbo ECOTEC dzinēju un manuālo kārbu Enjoy komplektācijā maksā 18654 EUR, bet par garo versiju 20368 EUR. Par īso versiju ar 1.5DTH dīzeļdzinēju un automātu jāmaksā 24301 EUR.