Baltijas autošosejas čempionātam pievienojas vēsturisko automašīnu izturības sacīkstes
Labas ziņas vēsturisko automašīnu cienītājiem. Šogad Baltijas autošosejas čempionātam pievienosies vēsturisko automašīnu izturības sacīkšu seriāls ar nosaukumu „Historic 1H Endurance Series”.
Plānots, ka izturības sacīkstes varētu debitēt kādā no pirmajiem Baltijas autošosejas čempionāta posmiem Biķernieku trasē. Šogad jaunā seriāla ietvaros plānots aizvadīt 2 – 3 sacīkstes.
„Pēc pagājušā gada veiksmīgā eksperimenta, kad vesturiskās automašīnas veica 45 minūšu izturības sacensību imitāciju, mēs kā čempionāta organizatori sapratām, ka šim formātam Latvijā ir perspektīva. Tāpēc nedaudz pamodelējot, nonācām pie šķietami optimāla veida un formāta, ko arī mēģināsim šogad iedzīvināt,” par jaunumiem stāsta viens no Baltijas autošosejas čempionāta organizatoriem Andis Meilands.
Šoreiz sacīkšu uzsvars vairāk ir uz rietumos ražotām automašīnām, bet tajās var piedalīties arī ar volgu, žiguli vai moskviču. Jaunajā seriālā, iepriekšējo 45 minūšu vietā, sacīkšu brauciens tiks paildzināts līdz 1 stundai, lai katrs komandas dalībnieks, ja tie ir divi, automašīnā varētu pavadīt 30 minūtes.
“Vēsturisko automašīnu izturības sacīkstēs varēs piedalīties automašīnas, kuras ir ražotas 60. gadu beigās, 70. gados un 80. gadu sākumā. Sākotnēji visas automašīnas tiks dalītas divos ražošanas periodos un pēc motoru kubatūras,” stāsta Andis Meilands.
Izturības sacīkstēs ar vienu automašīnu varēs startēt viens vai divi dalībnieki. Brauciena laikā būs jāveic viens obligātais pitstops, kura laikā varēs nomainīt braucēju, ja tas nepieciešams. Dalībnieku automašīnām būs jābūt aprīkotām ar ielas riepām.
Šobrīd tiek aktīvi strādāts pie darba grupas izveides, lai operatīvi izveidotu nepieciešamos nolikumus.
Viedoklis par šāda formāta sacensībām ir arī starptautisko vēsturisko autošosejas sacensību dalībniekam Matīsam Mežakam: “Man ļoti patīk šī ideja un šis noteikti ir solis pareizajā virzienā. Es pat domāju, ka sacensību ilgums varētu tikt pagarināts līdz divām stundām. Bet iesākumā, lai iepazīto šo formātu un pielāgotu automašīnas šāda veida sacīsktēm, noteikti pietiekams ir arī vienas stundas formāts.
Manuprāt, vēsturiskajām automašīnām izturības sacensības ir ļoti piemērotas. Tas noteikti pavērs iespēju autosportā iesaistīties daudz vairāk interesentiem, jo komandā var startēt vairāki cilvēki. Šājās sacīkstēs noteikti varētu startēt daļa no automašīnām, kas šobrīd piedalās Youngtimer rallijos, tāpat arī automašīnas no Latvijas, kas šobrīd startē vēsturiskajā Montekarlo rallijā. Kādam tā varbūt būs motivācija šādu vēsturisko automašīnu beidzot iegādāties, jo būs iespēja ar to kaut kur piedalīties, ne tikai turēt garāžā. Ja man būs tāda iespēja, noteikti piedalīšos, iespējams ar “Porsche” automašīnu, kas šobrīd top priekš sacensībām Vācijā.”
Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Lai neiesprūst ķepas. Kā pareizi pārvadāt automašīnā suņus? (+ VIDEO)
- Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO)
- Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO)
- Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO)
- Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO)
- Lietuvā kravas lidmašīna nogāžas pie dzīvojamās mājas, viens cilvēks gājis bojā (+ VIDEO)
- Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO)
- 11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO)
- Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)