Nākamnedēļ informēs par metrobusa līnijas izbūvi Rīgā
Lai iepazīstinātu sabiedrību ar Dzelzavas ielas metrobusa projektu un priekšizpētē izstrādātajiem risinājumiem, otrdien, 22.martā, plkst.17 notiks informatīvs tiešsaistes pasākums, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.
Pasākums norisināsies video konferences formātā "MS Teams" vidē un tiks straumēts arī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta tīmekļvietnē un sociālā tīkla "Facebook" kontā.
Lai būtu iespēja uzdot jautājumus un piedalīties diskusijā, pasākuma dalībnieki aicināti reģistrēties līdz 21.martam.
Kā informē pašvaldība, metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.
Metrobusu līnijas mēdz veidot, paredzot iespēju tramvaja izbūvei nākotnē, pieaugot pasažieru skaitam. Arī šajā gadījumā tiks nodrošināta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei, ja tas kļūs nepieciešams.
Projekts paredz no autosatiksmes neatkarīgas sabiedriskā transporta brauktuves izveidi Dzelzavas ielā starp Zemitāna tiltu un līnijas galapunktu Juglas ielā.
Pa šo brauktuvi ar luksoforu prioritāti un īpaši labiekārtotām pieturām plānots organizēt visu sabiedrisko transportu Dzelzavas ielā, bet virzienā uz jauno galapunktu Juglas ielā plānots organizēt pagarinātu 23.trolejbusa maršrutu no Centrālās dzelzceļa stacijas.
Visā ielas garumā plānots sakārtot ietves un krustojumus, izbūvēt kvalitatīvus veloceļus un vairākas jaunas gājēju pārejas - kā arī izbūvēt trūkstošo Dzelzavas ielas posmu.
Šis projekts ieviesīs augstas kvalitātes sabiedrisko transportu Purvciemā kā apkaimē ar lielāko iedzīvotāju skaitu Rīgā un nodrošinās ātru un ērtu sabiedriskā transporta savienojumu uz strauji augošo Dreiliņu apkaimi un teritoriju ap Juglas ielu. Savukārt Zemitānu stacijā iecerēts, ka pasažieri varēs ērti pārsēsties uz jaunajiem, bieži kursējošajiem elektrovilcieniem un īsā laikā nokļūt Pārdaugavā, tostarp pat Bolderājā.
Projekts ir daļa no Eiropas Aveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju.
Projekts līdz 2026.gadam paredz neatkarīgas sabiedriskā transporta jeb metrobusa līnijas izbūvi Dzelzavas ielas posmā no J.Zemitāna tilta līdz Juglas ielai, paralēli visā maršrutā izbūvējot arī gājēju un velo infrastruktūru.

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com
LASI VĒL
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
- Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
- Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
- Ko Jūrmalā neiznīcināja vētra, to tagad iznīcina vētras seku sakopēji (+ VIDEO)
- Brauciens uz veikalu noslēdzas ar avāriju un pakaļdzīšanos (+ VIDEO)
- Luksusa minivens vai premium SUV? Iepazīšanās ar Hyundai Ioniq 9(+ VIDEO)
- Kampaņā “Nāvīgi stilīgs” mudina gājējus un velosipēdistus ievērot drošību uz ceļa (+ VIDEO)
