Metrobusa līnijas būvniecību Rīgā plānots sākt 2024. gadā
Metrobusa līnijas būvniecību Rīgā, Dzelzavas ielā plānots sākt 2024. gadā, otrdien informatīvajā tiešsaistes pasākumā informēja projekta īstenotāju pārstāvji.
Pašlaik ir veikta projekta priekšizpēte. Šogad plānots uzsākt būvprojekta izstrādi, kas varētu noslēgties 2023.gada beigās. Šajā pašā laikā plānots nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšanas process.
Savukārt projekta būvniecība varētu tikt īstenota no 2024. gada līdz 2026. gada vidum.
Pēc sākotnējām aplēsēm indikatīvās metrobusa līnijas izmaksas ir aptuveni 40,2 miljoni eiro.
Kā informē pašvaldība, metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.
Metrobusu līnijas mēdz veidot, paredzot iespēju tramvaja izbūvei nākotnē, pieaugot pasažieru skaitam. Arī šajā gadījumā tiks nodrošināta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei, ja tas kļūs nepieciešams.
Projekts paredz no autosatiksmes neatkarīgas sabiedriskā transporta brauktuves izveidi Dzelzavas ielā starp Zemitāna tiltu un līnijas galapunktu Juglas ielā, pie tirdzniecības centra "IKEA".
Pa šo brauktuvi ar luksoforu prioritāti un īpaši labiekārtotām pieturām plānots organizēt visu sabiedrisko transportu Dzelzavas ielā, bet virzienā uz jauno galapunktu Juglas ielā plānots organizēt pagarinātu 23.trolejbusa maršrutu no Centrālās dzelzceļa stacijas.
Visā ielas garumā plānots sakārtot ietves un krustojumus, izbūvēt kvalitatīvus veloceļus un vairākas jaunas gājēju pārejas - kā arī izbūvēt trūkstošo Dzelzavas ielas posmu.
Šis projekts ieviesīs augstas kvalitātes sabiedrisko transportu Purvciemā kā apkaimē ar lielāko iedzīvotāju skaitu Rīgā un nodrošinās ātru un ērtu sabiedriskā transporta savienojumu uz strauji augošo Dreiliņu apkaimi un teritoriju ap Juglas ielu, norāda pašvaldība. Savukārt Zemitānu stacijā pasažieri varēšot ērti pārsēsties uz jaunajiem, bieži kursējošajiem elektrovilcieniem un īsā laikā nokļūt Pārdaugavā, tostarp pat Bolderājā.
Projekts ir daļa no Eiropas Aveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju.
Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com
LASI VĒL
- Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO)
- 11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO)
- Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)
- Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO)
- Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Kia EV3 (+ VIDEO)
- Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO)
- Divās traģiskās avārijās divi bojāgājušie; viena no tām - netālu no Augšlīgatnes (+ VIDEO)
- Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO)
- Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO)