3 iemesli, kādēļ Čaka ielas velojoslas ir izdevīgas autovadītājiem

Foto: Pilsēta cilvēkiem kolāža
Raivis Dejus, Pilsēta cilvēkiem speciāli iAuto.lv | 26.03.2021

Pirms kāda laika medijos tika publicēts video, kurā uzskatāmi tika parādīts, ka kopš Čaka ielas velojoslu eksperimenta ieviešanas, radušies milzu sastrēgumi. Laikam ejot, sastrēgumi noplaka, taču nepatīkamā piegarša palika.

Bet vai līdz šim medijos izskanējusī propaganda pret Čaka ielas eksperimentu ir ietekmējusi arī jūsu domas par to? Gan jau, ka jā!

Tāpēc šajā rakstā minēšu 3 iemeslus, kādēļ velojoslas uz Čaka ielas izdevīgas ir autovadītājiem.

1. Korķi

Jo vairāk auto, jo lielāki sastrēgumi. Tas it kā būtu skaidrs. Bet kā tad bez auto?

Lielai daļai iedzīvotāju auto ir nepieciešams, lai aizvestu bērnus uz bērnudārzu, veiktu garas distances uz darbu vai pārvadātu smagus objektus.

Taču tikmēr ar automašīnu katru dienu brauc arī Čaka ielas veikala pārdevēja uz savu dzīvoklīti divus kilometrus tālāk pie Zemitānu tilta. 

Izklausās pēc izdomāta joka? Tas nav joks! Ar 50 gadīgo kundzi esmu runājis, un viņa nav vienīgā. 

Te nu visas problēmas sakne. Ja Rīgā netiks izveidota ērta alternatīva autotransportam, tad to izmantos arī tie, kuriem auto nemaz nav vajadzīgs, tādējādi piepildot ielas un saildzinot laiku, kuru mums katru dienu jāpavada korķī. 

Cilvēki nav stulbi, un viņus pārliecināt pārsēsties uz neērtāku transprota veidu nebūs viegli… Kamēr tas ir neērtāks.

Vienīgais pārliecināšanas veids - padarīt mīšanos ar velo, iešanu kājām vai e-skrejriteņu lietošanu maksimāli ērtu. 

Čaka ielas velojoslas ir liels solis pareizajā virzienā. 


2. Sasodītie velosipēdisti

Ne reizi vien mums ir nācies dusmās nolādēt kārtējo velosipēdistu, kurš brauc pa brauktuvi, radot bīstamas situācijas.

Visnepatīkamākais ir tas, ka, ja velosipēdists veicis neatļautus, agresīvus manevrus, tad pirmie, kurus vainos, būs autovadītāji.

Velosipēdistu skaits nemitīgi palielinās, un šādas situācijas notiks arvien biežāk. Tāpēc jāskatās, kā dabūt viņus prom no brauktuves.

Visefektīvākais veids ir ieviest velosipēdistiem savu joslu, lai viņi nemaisās mums pa riteņiem. 

Pirmais, kas ienāk prātā - ne jau noņemot Čaka ielai vienu joslu! Bet atceramies pirmo punktu, sastrēgumus rada Čaka ielas veikala tantiņas & co. (nedod Dievs auto sapirksies vēl visi studenti, jaunieši un “tiesības labāk vēlāk, nekā nekad” bariņš)

 

3. Saskrāpētie auto

Nezinu, kā jums, bet mans auto man ir diezgan vērtīgs. 

Čaka iela iepriekšējā izskatā nedrīkst atkārtoties nekur, tāpat kā neakceptējama ir arī Valdemāra iela.

Braukšana tik šaurās rindās ar auto nozīmē nepārtrauktu risku noskrāpēt to.

To pierāda arī statistika. Ja agrākajā Čaka ielas satiksmes plūsmā bija vidēji 100 sadursmes gadā, tad šobrīd sadursmju vispār nav.

Klāt nāk mūsu diženā autovadīšanas kultūra, kas dažiem kož dibenā, klusā balsī atkārtojot: „Maini joslu! Maini joslu! Ietaupīsi ceļā 3 sekundes!“. Līdz ar lēkāšanu no vienas joslas uz otru, rodas sadursmes.

Atjaunot laku maksā naudu, nervus un laiku.

Ja radīsies vēlme auto reiz pārdot, tad arī aizlakotos skrāpējumus auto pazinējs pamanīs un auto cenu novilks uz leju. 

Neaizmirsīsim arī par apdrošināšanu. Jo biežākas sadursmes, jo lielāka būs apdrošināšanas maksa.

Vai mums to vajag? NĒ!

Cerams, ka samazinātais rindu skaits Čakenē motivēs pilsētas galvas reiz sastādīt tur kokus - vietas tagad taču ir! Jo ja jau reiz jābrauc cauri pilsētai, tad vēlams skaistai pilsētai. 

Foto: Pilsēta cilvēkiem kolāža