LTAB atgādina - OCTA jāiegādājas ne vien motociklu, bet arī mopēdu un motorolleru īpašniekiem

Lai arī oficiālā motosezonas atklāšana šogad ieplānota vien 29.aprīlī, salīdzinoši siltie laikapstākļi sekmējuši to, ka motobraucēji jau šobrīd aktīvi iesaistās ceļu satiksmē.
Diemžēl motobraukšanas sezonas sākuma statistika nav spoža – jau šobrīd reģistrēti 10 CSNg, kuros iesaistīti motobraucēji, un diemžēl ir jau viens bojāgājušais.
Pagājušajā gadā motobraucēji kopumā izraisīja 231 CSNg, un kopējā atlīdzību izmaksu summa par nodarītajiem zaudējumiem bija 298 tūkstoši EUR. “Arī 2014. un 2015.gadā šī statistika ir salīdzinoši līdzīga – motobraucēju izraisīto negadījumu skaits bijis attiecīgi 221 un 257 CSNg, bet izmaksāto atlīdzību apmērs – 210 tūkstoši EUR un 260 tūkstoši EUR,” informē Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Arī CSNg cietušo motobraucēju un tiem izmaksāto atlīdzību skaits ir līdzīgs. 2014.gadā CSNg cieta 217, 2015.gadā – 240, bet pērn – 249 motobraucēji. Pirms trim gadiem atlīdzībās izmaksāti 301 tūkstotis EUR, pirms diviem gadiem – 291 tūkstotis EUR, bet pagājušajā gadā – 285 tūkstoši EUR.
2016.gadā motobraucēji kopumā iegādājās 38 694 OCTA polises, tikmēr šī gada pirmajos trīs mēnešos noslēgto OCTA līgumu skaits ir 6 847. "Mototransporta īpašnieku iegādāto OCTA polišu skaits pieaug no gada uz gadu. Proporcionāli lielākais noslēgto līgumu skaita pieaugums vērojams 2012. un 2013.gadā, kas skaidrojams ar to, ka no 2011.gada spēkā ir likuma norma, ka OCTA polise jāiegādājas arī mopēdu un motorolleru īpašniekiem,” stāsta J.Abāšins.
Lielākā daļa OCTA polišu mototransportam tiek iegādāta uz 3 mēnešiem, savukārt visam gadam polisi iegādājas gandrīz 16,9% mototransporta līdzekļu īpašnieku. “Aicinu motobraucējus rūpīgi pārdomāt termiņu, uz kādu slēgt apdrošināšanas līgumu, lai gada otrajā pusē negadītos situācija, kad polises termiņš ir beidzies,” akcentē J.Abāšins, piebilstot, ka arī ekonomiski izdevīgāk ir iegādāties OCTA ilgākam termiņam jau sezonas sākumā.
“Atgādinām, ka OCTA apdrošināšanas polise ir nepieciešama gan motociklu, gan mopēdu un motorolleru vadītājiem. Par braukšanu bez tās tiek piemērots naudas sods un soda punkti - fiziskām personām motociklu īpašniekiem no 85 līdz 120 EUR un 2 soda punkti, bet mopēdu un motorolleru īpašniekiem no 30 līdz 55 EUR un 2 soda punkti,” informē J.Abāšins.
1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, “InterRisk Vienna Insurance Group” AAS, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Elektrisks lielgabarīta universālis VW ID.7 Tourer - vai tādam formātam ir nākotne? (+ VIDEO)
- Jaunajā Ulmaņa gatves krustojumā pretī Depo tagad zaļā gaisma deg ilgāk virzienā no Mārupes 4.03.25 (+ VIDEO)
- Apdzen krustojumā un izraisa avāriju (+ VIDEO)
- Izstāde Auto 2025 pārsteigs ar sen neredzētiem zīmoliem un pilnīgi jauniem tirgus dalībniekiem (+ VIDEO)
- Dvi nogalināti, 14 ievainoti - Vācijas pilsētā Manheimā automašīna ietriecas cilvēku pūlī (+ VIDEO)
- Nervozais ar "Audi" nekur ātrāk netiek (+ VIDEO)
- Neste atklāj jaunu elektroauto uzlādes staciju Mārupē (+ VIDEO)
- Ražoja 42 gadus - Čehijā izgatavota pēdējā Tatra T815 (+ VIDEO)
- Mercedes - Benz G 63 AMG. "Tas ir riktīgs tanks!” (+VIDEO)
- Sēdēt mašīnā pie lādētāja un gaidīt neviens vairs negrib (+ VIDEO)