Aizsargķiveri vairs nevajadzēs - "BMW" uzbūvē nākotnes motociklu (+ foto)

BMW inženieri radījuši motocikla konceptu, kas veltīts kompānijas simtgadei. Tāpat kā konceptauto, kas debitēja 216.gada pavasarī, arī divriteņu transportlīdzeklis nosaukts par Vision Next 100.
Tas ir ceturtais un pēdējais koncepts, kas veltīts apaļajai jubilejai un ieskicē attīstības virzienu, kādu varam sagaidīt no BMW nākamo 100 gadu periodā.
Vision Next 100 konstrukcija veidota ap trijstūrveida rāmi, ko projekta autori pacentušies izgatavot iespējami līdzīgāku BMW pirmajam motociklam R32 no 1932.gada.
Lielākā daļa komponentu, piemēram, aerodinamiskās detaļas un sēdeklis, izgatavoti no oglekļa šķiedras. Izmantoti arī citi sintētiskie materiāli, pilnībā nosedzot korpusu.
Motocikla vadīšana notiek ar Flexframe tehnoloģijas palīdzību. Tas nozīmē, ka pagriežot stūri, griežas ne tikai dakša, bet visa konstrukcija. Jo lielāks baika ātrums, jo lielāks spēks jāpieliek, lai pagrieztu stūri. Vēl viena īpatnība ir motora bloka elementi, kas braucot izbīdās uz sāniem, lai nodrošinātu labāku dzesēšanu, bet apstājoties atgriežas savā vietā. Pateicoties elektroniskajām palīgsistēmām BMW motocikls ir ļoti drošs vadīšanā un negāžas nedz brauciena laikā, nedz arī stāvot.
BMW domā, ka nākotnē motociklistam nebūs vajadzīga aizsargķivere – pietiks ar speciālām viedajām brillēm un īpašu kostīmu. Kostīmam iebūvēti sensori, kas kontrolē baikera pulsu un ķermeņa temperatūru un atkarībā no datiem dod komandu ventilēšanas un apsildes sistēmām, kas vienmēr uztur optimālu mikroklimatu. Roku un kāju apvidū iestrādāti vibrējoši elementi, kas aktivizējas tad, ja motocikla sānsveres leņķis kļūst bīstams, savukārt visļaunākajam gadījumam paredzēti segmenti aiz muguras, kas piepūšas ar gaisu līdzīgi kā automašīnas gaisa drošības spilvens.
Viedās brilles ir vienlaicīgi acu aizsargs un elektroniskais palīgs, kas nodrošina dažādu informāciju, piemēram, parādot līniju ar optimālo braukšanas trajektoriju, kas īpaši noderīgi motobraucējiem – iesācējiem.
Vision Next 100 dzinējspēks ir elektromotors. Spēka agregāta jauda nav zināma, taču doma ir skaidra – nākotnē pārvietošanās būs bez kaitējuma apkārtējai videi.

Foto: Publicitātes attēls











LASI VĒL
- Jaunajā Ulmaņa gatves krustojumā pretī Depo tagad zaļā gaisma deg ilgāk virzienā no Mārupes 4.03.25 (+ VIDEO)
- Apdzen krustojumā un izraisa avāriju (+ VIDEO)
- Izstāde Auto 2025 pārsteigs ar sen neredzētiem zīmoliem un pilnīgi jauniem tirgus dalībniekiem (+ VIDEO)
- Dvi nogalināti, 14 ievainoti - Vācijas pilsētā Manheimā automašīna ietriecas cilvēku pūlī (+ VIDEO)
- Nervozais ar "Audi" nekur ātrāk netiek (+ VIDEO)
- Neste atklāj jaunu elektroauto uzlādes staciju Mārupē (+ VIDEO)
- Ražoja 42 gadus - Čehijā izgatavota pēdējā Tatra T815 (+ VIDEO)
- Mercedes - Benz G 63 AMG. "Tas ir riktīgs tanks!” (+VIDEO)
- Sēdēt mašīnā pie lādētāja un gaidīt neviens vairs negrib (+ VIDEO)
- Galvenās līnijas nav, atbildīgo nav, bet Rīgas lidostā turpinās dzelzceļa sliežu gaisa pārvada būvniecība (+ VIDEO)