Latvijā radītā priekšpiedziņas sacensību laiva

Foto: publicitātes foto
preses relīze | 27.03.2012

No 30. marta līdz 1. aprīlim Ķīpsalā izstādē “Baltic Boat Show 2012” līdzās spožiem laivu, jahtu un kuteru pasaulē atzītiem vārdiem, izstādē varēs arī aplūkot Latvijas lepnumu – pirmo un vienīgo priekšpiedziņas sacensību laivu Laurita 4, ko radījis izgudrotājs un izgatavotājs Uldis Atmats.

Sacensību laiva pērn tika atzinīgi novērtēta ne tikai pašu mājās, kur Latvijas izgudrojumu izstādē tā ieguva 1. vietu, bet arī intelektuālā īpašuma izstādē Expopriority 2011 Maskavā, iegūstot praktiski visas iespējamās balvas, un pat lielākajā un nozīmīgākajā šīs nozares izstādē BOOT Dusseldorf 2012 Vācijā un Archimedes – 2012 Maskavā.

Viena no tradicionālo sacīkšu laivu lielākajām problēmām ir tā saucamā kursa noturība un sacīkšu braucēja atrašanās vieta laivas priekšgalā, kas ir visai riskanta sadursmju gadījumos. Savukārt Laurita 4 tika projektēta ar mērķi uzlabot drošību. Tādēļ sacīkšu braucēja „darba” vieta ir laivas aizmugurē, pašā drošākajā vietā, kur to papildus aizsargā dūralumīnija cauruļu karkass, savukārt dzinējs un propellers ir izvietoti laivas priekšpusē.

 
Pilnīgi iespējams, ja izmēģinājumi un regulēšana noritēs sekmīgi, tad jau šogad rekordbraucienos Lielbritānijā (Lauritas 4 komanda saņēmusi īpašu uzaicinājumu no pasākuma organizatoriem), Lauritas 4 varētu pārspēt patreizējo ātruma rekords šai laivu klasei ( ~167 km/h), kas tikai par septiņiem kilometriem pārsniedz prototipa projektēto ātrumu.