Aigars turpina burāt pāri Klusajam okeānam
Nākamā sērija - Aigara Siliņa ceļojumam ar jahtu pāri Klusajam okeānam, kā arī tagadnes un nākotnes plānu apraksti.
Jau pagājuši gandrīz 2.5 gadi kopš atstāju savu laivu Samoa un atgriezos Latvijā ar domu pēc dažiem mēnešiem turpināt ceļojumu.Tajos platuma grādos no Novembra līdz Martam ir lietus un Ciklonu sezona,kad ir bīstami burāt mežonīgu vētru dēļ.Kāreiz to okeāna daļu starp Samoa un Vanuatu salām sauc par Ciklonu aleju.Arī Samoa salu cikloni ik pa reizei sasniedz.Tās ir ļoti skarbas vētras,kur vēja ātrums pārsniedz 200kmh un viļņi var sasniegt 10m.
Bet atgriežoties Latvijā bij sācies Covid trakums.Klusā okeāna salas lielā vairumā pilnīgi nobloķējās no kontaktiem ar ārpasauli.Līdz ar to uz nenoteiktu laiku man pazuda iespēja nokļūt atpakaļ pie laivas.
Laiva tika atstāta peldus stāvoklī piestātnē Apijā.Man ļoti paveicās ar cilvēku kuram uzticēju pieskatīt laivu.Sieviete vārdā Šērona jau divas lietus sezonas rūpējas lai laiva būtu "virs ūdens".Par ko esmu ļoti pateicīgs.Pēdējā lietus sezonā,pēc mūsu kalendāra pagājušo ziemu,Samoa bij spēcīgi,nemitīgi lieti,kas radīja lielus plūdus salā.Arī laiva stipri cieš no tropu mitruma.
Patlaban pandēmijas situācija ir nedaudz nomierinājusies un rodas vāja iespēja veikt tranzīta pārlidojumu caur Jaunzēlandi vai Austrāliju.Viss kas vajadzīgs ir Samoa valdības atļauja ielidot.Patlaban ar Latvijas vēstniecības Austrālijā palīdzību tiek veiktas pārrunas atļaujas saņemšanai.Izskatās cerīgi ka Februārī varēšu tikt turp.Kaut gan uz laivas klāja varēšu kāpt ne ātrāk kā Martā,jo būs jāpavada 3nedēļas karantīnā kādā vietējā ciltī(tādi tur noteikumi).Ceru ka nepalikšu par iezemieti!
Kad tikšu uz laivas arī tur mani gaida daudz darba lai savestu to kārtībā pēc ilgas dīkstāves tropos.
Šos piespiedu burāšanas dīkstāves gadus izmantoju racionāli,studējot tālmācībā par kuğu vērtētāju.Nolūks ir iegūt zināšanas kuģu sistēmu,drošības kritēriju,remontu un risku novēršanas jomās.Rezultātā iegūt starptautisku diplomu,kas dos iespēju arī piepelnīties pasaules ostās turpinot ceļojumu.
Plāni kurp tālāk doties ir atkarīgi no tā,kura valsts atļaus burātājiem iebraukt.Bet sākotnēji acīm redzot burāšu uz Fidži salām ,jo tur ir iespēja izcelt laivu un veikt nopietnāku apkopi.Bez tam man kā OCC kluba biedram tur ir lielas atlaides vietējā piestātnē...kaut kāds labums ir no tā!OCC ir Ocean Cruiser Club ,kurā pieņem tikai ar rekomendācijām burātājus,kas bez krasta nogājuši vismaz 1000 jūras jūdžu.
Tādi ir plāni turpināt burāt Lielajā Zilajā...visdižākajā okeānā...Klusajā!
P.S Komentējiet, jautājiet - centīšos atbildēt. Lai redzētu vairāk - sekojiet (subsribe) arī "Askolds Hermanis" youtube kanālam.

Foto: Aigars Silinš

Foto: Aigars Silinš

Tāds šobrīd ir ciklons starp Fidži un Jaunzēlandi. Foto: Aigars Silinš
LASI VĒL
- Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
- Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
- Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
- Ko Jūrmalā neiznīcināja vētra, to tagad iznīcina vētras seku sakopēji (+ VIDEO)
- Brauciens uz veikalu noslēdzas ar avāriju un pakaļdzīšanos (+ VIDEO)
- Luksusa minivens vai premium SUV? Iepazīšanās ar Hyundai Ioniq 9(+ VIDEO)
