Rumbulā gar Granīta ielu līdz Rīgas robežai būvēs gājēju un velosipēdistu ceļu

Foto: iAuto.lv
LVC | 22.09.2021

Lai uzlabotu mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību, Rumbulā gar industriālās apbūves zonu Granīta ielā, kas ir arī vietējais autoceļš Šķirotava–Saurieši (V35), 700 metru garā posmā no Rīgas robežas (1,7.–2,4. km) izbūvēs gājēju un velosipēdistu ceļu.

Pašlaik, lai nokļūtu uz un no darbavietām ražošanas un pakalpojumu uzņēmumos, noliktavu kompleksos, kas izvietoti abpus ceļam, gājēji šajā posmā pārvietojas pa ceļa nomali.

Gājēju un velobraucēju ceļš būs 3,5 m plats, no tiem 2 m platu josla paredzot velobraucējiem, 1, 5 m – gājējiem. Ceļam izbūvēs salturīgo un nesaistītu minerālmateriālu pamata kārtu, ieklās asfaltbetona segumu velo joslā un betona bruģa segumu ietves daļā. Tiks izbūvēta ūdens atvades sistēma, apgaismes līnija, atjaunota pieturvieta “Stūraiņu iela”, kurai uzstādīs paviljonu, un pie pieturvietas ierīkos apgaismotu Granīta ielas šķērsošanas vietu.

VSIA “Latvijas valsts ceļi” (LVC) 2020. gada martā vērsās Rīgas Domes Satiksmes departamentā ar lūgumu ieplānot gājēju un velosipēdistu infrastruktūras ierīkošanu arī pašvaldībai piederošajā Granīta ielas daļā. Taču, minot par iemeslu līdzekļu trūkumu, galvaspilsētas pašvaldība sniedza atbildi, ka tuvāko gadu laikā nav paredzēts veikt gājēju un velosipēdistu infrastruktūras izbūvi Granīta ielā Rīgā, bet turpmākajā plānošanas procesā izvērtēs iespēju to darīt.

Plānots, ka oktobrī noslēgsies gājēju un velosipēdistu ceļa projektēšana, pēc tam tiks sākta iepirkuma procedūra par būvniecību, ko paredzēts veikt 2022. gada būvdarbu sezonā. Projektēšanu veic pilnsabiedrība “LMR Projekts” par līgumcenu 17 847,50 eiro (ar PVN). Būvdarbu izmaksas plānotas 293 714,25 eiro (bez PVN).

Foto: iAuto.lv