Rosinās noteikt stingrākas prasības riteņbraucēju grupu braucieniem pa galvenajiem autoceļiem
LVC arī rosinās diskusiju par iespēju aizliegt bērnu un jauniešu velotreniņu braucienus pa valsts galvenajiem autoceļiem, uz kuriem ir visintensīvākā transporta kustība un visaugstākais atļautais braukšanas ātrums.
"Latvijas Valsts ceļi" (LVC) rosinās noteikt stingrākas prasības velosipēdistu grupu braucieniem pa valsts galvenajiem autoceļiem, aģentūru LETA informēja LVC Komunikācijas daļa.
"Ceļu satiksmes noteikumos būtu jānosaka stingrākas drošības prasības grupu velotreniņiem. Pašlaik Ceļu satiksmes noteikumos ir teikts vien tas, ka riteņbraucēju grupu braucienos nepieciešams pavadošais transports, taču nav noteikts, kā tieši šim transportam ir jābūt aprīkotam. Noteikumos arī nav noteiktas nekādas stingrākas prasības attiecībā uz bērnu treniņu braucieniem," sacījis LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
LVC rosinās noteikt to, kā jābūt aprīkotām velotreniņu braucienu pavadošajam transportam, no savas puses piedāvājot aprīkot to ar divām bākugunīm, norādēm par to, pa kuru pusi jāveic kolonnas apbraukšana, kā arī citiem tehniskajiem līdzekļiem. Tāpat ir nepieņemama situācija, kad kāds no velobraucējiem atrodas aiz pavadošā transporta, nevis pirms tā, īpaši tas attiecas uz bērnu treniņiem.
LVC arī rosinās diskusiju par iespēju aizliegt bērnu un jauniešu velotreniņu braucienus pa valsts galvenajiem autoceļiem, uz kuriem ir visintensīvākā transporta kustība un visaugstākais atļautais braukšanas ātrums.
LVC savus priekšlikumus sniegs tuvākajā laikā un rosinās tos skatīt Ceļu satiksmes drošības padomē.
Autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš Latvijas Radio pieļāva vairākus iemeslus, kas varēja novest pie avārijas. Kā vienu no tiem Trēziņš minēja policijas attieksmi pret ārvalstu pārvadātājiem, kuri tiekot mazāk pārbaudīti, jo policisti nevēloties sevi apgrūtināt ar sarežģītākām formalitātēm.
Tāpat Trēziņš atzīmēja, ka Latvijas ceļu infrastruktūrā faktiski nav nodrošinātas iespējas autovadītājiem uz ceļiem atpūsties. Trēziņš šaubās, vai konkrētajā gadījumā problēmas varētu būt radījis tas, ka automašīna varētu būt "pārkrauta", jo lielo sodu dēļ dažādās valstīs starptautiskie pārvadātāji ar ko tādu parasti neriskējot.
Autotransporta direkcijā (ATD) skaidroja, ka kontroles veikšana, lai pārliecinātos, ka autovadītāji ievēro un atbilstoši reģistrē savu darba un atpūtas laiku, ir tikai un vienīgi Valsts policijas kompetences jautājums. Dati, kas reģistrēti tahogrāfā un attiecīgajā autovadītāja kartē, ja transportlīdzeklis aprīkots ar digitālo tahogrāfu, nav iegūstami attālināti. Tie pieejami tikai Valsts policijas darbiniekiem, kuri nepieciešamo informāciju - reģistrēto darba un atpūtas laiku, nobraukto attālumu un ātrumu - iegūst, izmantojot licencētu programmatūru, un fiksē pārkāpumus, ja tādi konstatēti. Savukārt ATD nodarbojas ar autovadītāja darba un atpūtas uzskaites kontrolierīces - digitālā tahogrāfa - karšu izsniegšanu, atjaunošanu, nomaiņu, apturēšanu vai anulēšanu, izsniegto karšu uzskaites datu bāzes uzturēšanu un konsultāciju sniegšanu par autovadītāja darba un atpūtas laika uzskaites jautājumiem.
Kā ziņots, pirmdien uz Vidzemes šosejas Garkalnē, kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriekusies vairākos riteņbraucējos - aptuveni desmit bērnos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Kā aģentūru LETA informēja Valsts policijas preses pārstāvis Toms Sadovskis, vieglā automašīna bijusi pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā braucis arī viens 12 gadus vecs zēns, kurš cietis vissmagāk.
Par notikušo ir sākts kriminālprocess, un tiek skaidroti negadījuma apstākļi. Līdz brīdim, kamēr tiks piemērots drošības līdzeklis, kravas automašīnas vadītājs no Polijas tiks paturēts policijas izolatorā, aģentūrai LETA apstiprināja policijā.
Sākotnēji seši no Garkalnē cietušajiem velosipēdistiem ar vidēji smagām un smagām traumām tika nogādāti slimnīcās, aģentūrai LETA pastāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) pārstāve Inga Vītola. Savukārt vēlāk slimnīcās nogādāti vēl divi avārijā cietušie, kuri sākotnēji bija atdoti vecāku aprūpē. Pirmdienas vakarā divi cietušie no slimnīcas izrakstīti.
Foto: Ekrānšāviņš no youtube.com
LASI VĒL
- Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO)
- 11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO)
- Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)
- Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO)
- Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Kia EV3 (+ VIDEO)
- Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO)
- Divās traģiskās avārijās divi bojāgājušie; viena no tām - netālu no Augšlīgatnes (+ VIDEO)
- Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO)
- Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO)