LRF pēc ceļu satiksmes negadījuma Garkalnē nepiekrīt stingrākiem ierobežojumiem treniņu vadīšanai uz šosejas
LRF pauda dziļu nožēlu par negadījumu un aicināja autovadītājus vairāk respektēt riteņbraucējus, kuri ir līdzvērtīgi ceļu satiksmes dalībnieki, norādot, ka šis bija ārkārtas nelaimes gadījums.
Latvijas Riteņbraukšanas federācija (LRF) pēc smagā ceļu satiksmes negadījuma, kurā kravasauto šoferis ietriecās riteņbraucēju grupā, nepiekrīt stingrākiem ierobežojumiem treniņu aizvadīšanai uz šosejas, trešdien vēstīts federācijas ziņojumā.
Jau vēstījām, kravas auto "Scania" šoferis no Polijas Mihals Jablonskis pirmdien uz Vidzemes šosejas Garkalnē, saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", ietriecies vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bijusi pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Velobraucēji bija no Rīgas Riteņbraukšanas skolas.
Trešdien Rīgas rajona tiesa nolēma apcietināt kravas auto šoferi. Tomēr pats Jablonskis pēc tiesas sēdes pauda lielu nožēlu par to, kas notika, kā arī vēlējās atvainoties bērnu ģimenēm, izrādot vēlēšanos pārsūdzēt lēmumu par apcietinājuma piemērošanu.
Vīrietis izteicās, ka pašlaik nevar atbildēt, kas īsti notika. Tāpat šoferis sacīja, ka ir pieredzējis un šāds negadījums viņam ir noticis pirmo reizi.
LRF pauda dziļu nožēlu par negadījumu un aicināja autovadītājus vairāk respektēt riteņbraucējus, kuri ir līdzvērtīgi ceļu satiksmes dalībnieki, norādot, ka šis bija ārkārtas nelaimes gadījums.
"Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka riteņbraucējs visā Latvijas teritorijā ir pilntiesīgs ceļu satiksmes dalībnieks. Ceļu satiksmes noteikumi atļauj pa koplietošanas ceļiem valsts teritorijā rīkot organizētus treniņus, kurus pavada aprīkota automašīna," vēstīts LRF ziņojumā, uzskatot, ka negadījumā cietusī treniņu grupa nepārkāpa ceļu satiksmes noteikumus, bet šādu smagā automašīnas vadītāja rīcību krasi nosodot.
"LRF aktīvo Latvijas riteņbraucēju vārdā nepiekrīt medijos izskanējušajai informācijai, ka būtu jāierobežo treniņu nodarbības uz Siguldas šosejas. Līdz šim negadījumam šoseja Rīga-Sigulda savas infrastruktūras dēļ ir bijusi viena no drošākajām vietām, kur aizvadīt nodarbības," skaidroja LRF. "Pa šo ceļu organizētos grupu un individuālos treniņus ik dienu sezonas laikā aizvada līdz pat 100 riteņbraucējiem. Uz šīs šosejas faktiski jebkuram transporta līdzeklim, tai skaitā kravas automašīnām, ir iespēja drošā intervālā apbraukt riteņbraukšanas kolonnu. Daudz grūtāk to ir izdarīt uz mazākas intensitātes ceļiem, kas ir šaurāki un rada lielāku bīstamību."
LRF par šī brīža prioritāti noteica velotreka izbūvi Latvijā. "Tomēr jāņem vērā, ka arī uz velotreku cilvēki visbiežāk ieradīsies, pārvietojoties pa koplietošanas ceļu. Turklāt arī ikdienas riteņbraucēji objektīvu iemeslu dēļ ļoti bieži izmanto koplietošanas ceļus. Šo un vēl daudzu citu pamatotu iemeslu dēļ autovadītājiem būtu jāpievērš daudz nopietnāka uzmanība savai braukšanas manierei, lai tā neapdraudētu velobraucējus."
Kopumā negadījumā dažāda rakstura traumas guva 11 bērni, kā arī "Opel Vectra" vadītājs. Vissmagākās traumas guva 12 gadus vecs zēns, kurš brauca aiz "Opel Vectra".
LASI VĒL
- Kā taksometru satiksme tiek organizēta Taizemē, Bangkokas lidostā? Braucam ar Grab (+ VIDEO)
- Dienvidkurzemes novadā zemnieki dzenas pakaļ tehnikas zagļiem (+ VIDEO)
- Ko spēj Range Rover, tas nav pa spēkam Chery (+ VIDEO)
- Bezceļu testā piedalās 5 ļoti atšķirīgi 4x4 automobiļi un “Latvijas Gada auto 2026” pretendenti (+ VIDEO)
- Balķvedējs ar iekrāvēju Jūrmalā nogāž visas caurlaižu kontroles kameras no Slokas puses 14.11.2025 (+ VIDEO)
- Kāpēc 90-gadīgs auto īpašnieks, kurš nolēma automašīnu nogādāt metāllūžņos, saņēma par to sodu? (+ VIDEO)
- Neste Latvija Easy Wash paplašina automazgātavu tīklu (+ VIDEO)
- Renault Clio 2025 - Dizains pārsteidz, man patīk! Pirmie iespaidi (+ VIDEO)
- Salacgrīvā atklāts jaunais tilts pār Salacu (+ VIDEO)
- Vēja parka "Augstkalni" būvdarbi bojā vietējo autoceļu (+ VIDEO)
