Čaka ielas velojoslu "eksperimentu" Rīgā plāno turpināt līdz septembrim
Čaka ielas velojoslu "eksperimentu" plānots turpināt līdz septembrim, liecina Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdei sagatavotā informācija.
Komiteja pirmdien, 29.martā, lems par Čaka ielas pagaidu velosjoslu "eksperimentu", kuru sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim. Komitejas sēdei sagatavotais lēmumprojekts paredz atbalstīt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatācijas pagarināšanu līdz 1.septembrim.
Komiteja plāno uzdot šajā laikā Satiksmes departamentam nodrošināt eksperimentālo pagaidu velojoslu uzturēšanu. Tikšot turpināta satiksmes plūsmas izmaiņu izvērtēšana, kā arī izstrādāti risinājumi satiksmesorganizācijas izmaiņām. Satiksmes departamentam līdz 15.jūnijam būs jāsniedz starpziņojums par jauno satiksmesorganizācijas sistēmu.
LETA jau ziņoja, ka departaments īstenojis iedzīvotāju aptauju, kurā atklājies cilvēku visai neglaimojošs viedoklis par "eksperimentu". Lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments Rīgā rada sarežģījumus. 65% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka velojoslu izveides "eksperiments" rada sarežģījumus, bet 35% uzskata, ka tas ir ieguvums.
Uzņēmēji ir vēl negatīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi. 68% procenti uzņēmēju uzskata, ka velojoslu izveide rada sarežģījumus, bet 24% - ka tas ir ieguvums. 8% uzņēmēju uzskata, ka šis "eksperiments" neko nemainīs.
Gan aptauju dati, gan sociālajos medijos paustais liecinot, ka velojoslu izveidi atbalsta mazāk aizsargātie satiksmesdalībnieki, kamēr kritiskāki ir autobraucēji un sabiedriskā transporta pasažieri.
Viskritiskāk pret pagaidu velojoslu izveidi izturas Purvciema iedzīvotāji. 72% šīs apkaimes iedzīvotāju drīzāk ir pret velojoslu izveidi. Šie iedzīvotāji pārsvarā izmanto sabiedrisko transportu - 40%, vai privāto auto - 46%. Čaka ielas un tuvējo ielu uzņēmēji un tirgotāji pret pagaidu velojoslu izveidi ir kritiskāki nekā iedzīvotāji kopumā.
Gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji ir pozitīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi citviet pilsētā, sliecoties piekrist apgalvojumam, ka tās ir nepieciešamas, bet ne Čaka ielā.
Aptauja veikta pagājušā gada decembrī un tās laikā aptaujāti 500 cilvēki. 42% aptaujāto pārvietojas ar personisko auto, 23% - ar sabiedrisko transportu, 29% - kājām, bet 5% - ar velosipēdiem.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com
LASI VĒL
- Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO)
- Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO)
- Drošas braukšanas skolas direktors: Satiksmes drošības ziņā esam vieni no sliktākajiem Eiropā (+ video)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO)
- Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO)
- Policijas darbiniekus jebkurā paaudzē motivē vēlme aizsargāt, aizstāvēt un būt gatavam palīdzēt (+ VIDEO)
- Eksotiski riepu izmēri rodas katru dienu. Izceļas elektromobiļi (+VIDEO)
- Velosipēda vadītāja apliecība – bērniem jau 10 gadu vecuma. Kā to iegūt? (+ VIDEO)
- Klimata konferencē izskan brīdinājums: Arī Latvija nevarēs izvairīties no klimata pārmaiņu sekām (+ VIDEO)
- Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO)