BTA izstrādājusi aplikāciju, kas pārbaudīs velobraucēju zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem

Foto: iAuto
BTA | 13.08.2014

Katru gadu Latvijas ielās palielinās velobraucēju skaits un velosatiksmes intensitāte. Līdztekus pieaug arī to velosipēdistu skaits, kuri cietuši ceļu satiksmes negadījumos.

Katru gadu Latvijas ielās palielinās velobraucēju skaits un velosatiksmes intensitāte. Līdztekus pieaug arī to velosipēdistu skaits, kuri cietuši ceļu satiksmes negadījumos vai bijuši iesaistīti sadursmēs ar gājējiem. Apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA) apkopotā statistika par šogad pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem, kuros cietuši velobraucēji, liecina, ka 14 % gadījumu velobraucēji guvuši traumas sadursmēs ar transportlīdzekļiem.

Ar mērķi samazināt negadījumu skaitu, kuros iesaistīti velobraucēji, un, rūpējoties par ceļu satiksmes drošību, BTA izveidojusi virtuālu risinājumu - aplikāciju, kas sniedz iespēju velobraucējiem pārbaudīt savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem. Virtuālais risinājums ir veidots testa formā, un būs pieejams velobraucējiem līdz pat septembrim.

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (turpmāk – CSDD) dati apliecina, ka palielinās ceļu satiksmes negadījumos cietušo velobraucēju skaits. 2014. gada pirmajā pusgadā ceļu satiksmes negadījumos cietuši jau 200 velobraucēji, tostarp pieci velobraucēji gājuši bojā. 2013. gada CSDD statistika liecina, ka velobraucēji iekļuvuši ceļu satiksmes negadījumos ar cietušajiem divas reizes biežāk nekā motociklu vadītāji. Tas nozīmē, ka velobraucējiem kā mazaizsargātiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir augsts risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā un gūt traumas, turklāt šis risks palielinās.

Šī gada laikā ievainoto skaits tādos ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīti velosipēdisti un gājēji, ir palielinājies divas reizes. Vainīgi šajās situācijas ir gan gājēji, gan velobraucēji. Bieži vien gājēji neievēro speciāli apzīmētās velobraucēju joslas, turpinot tās izmantot kā ietves, kas nereti kļūst par iemeslu velobraucēja sadursmei ar gājēju. Arī velobraucēji dažkārt nepamana gājējus uz ietves vai nespēj izsekot straujiem gājēju manevriem, kā rezultātā notiek nepatīkamas sadursmes.

Ilva Priedniece, BTA Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore: „Ceļu satiksmes noteikumu zināšana un ievērošana ir galvenais pamatprincips kopējai ceļu satiksmes drošībai. Taču, kā liecina statistika un mūsu ikdienas pieredze, tieši velobraucējiem kā mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāpievērš krietni lielāka uzmanība savām zināšanām par ceļu satiksmes noteikumiem. Šī iemesla dēļ izveidojām virtuālu, visiem velobraucējiem brīvi pieejamu risinājumu, kas sniedz iespēju objektīvi novērtēt savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem un atkārtot tās. Augusta beigās mēs būsim guvuši priekšstatu par to, kas ir lielākie velobraucēju „klupšanas akmeņi” un labāk apgūtie ceļu satiksmes noteikumu aspekti.”

Virtuālais risinājums – tests velobraucējiem ir pieejams BTA sociālo tīklu Facebook (https://www.facebook.com/BTALatvija/app_1663956380495160) un draugiem.lv (http://www.draugiem.lv/btalatvija/api/velotests) kontos.

„BTA Velopolise” ir komplekss apdrošināšanas pakalpojums velobraucējiem, kas nodrošina ne tikai medicīnisko izdevumu segšanu traumu gadījumā, bet arī kompensācijas izmaksu par gūtajām traumām atkarībā no to smaguma pakāpes, atlīdzības izmaksu par zaudējumiem sakarā ar velosipēda bojājumiem vai pilnīgu bojāeju, zādzību vai laupīšanu, kā arī sedz zaudējumus, kurus velobraucējs radījis citām personām, piemēram, gājējiem vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tajā skaitā, velobraucējiem un autovadītājiem.

Foto: iAuto