Subaru Forester - Kalnu karalis
To, ka Subaru savulaik lielajā autosportā sasnieguši galvu reibinošus panākumus, zin vai ik katrs, kurš sasniedzis to vecumu, kad drīkst veikalā iegādāties aluspudeli pilnīgi legāli. Taču Subaru nav tikai rallija čempions vien. Tas ir pietiekami ērts, izturīgs un uzticams ikdienas automobilis.
Kad 1997. gadā no konveijera lentes noripoja pirmais Subaru Forester, daudzums autoeksperti to uztvēra ar dalītām jūtām - ne gluži parasts ģimenes universālis, ne īsts apvidnieks.
Kopš tiem laikiem aiztecējis ne mazums ūdens un Forester paaudzes jau nomainījušās trīs reizes. Mūsdienās neviens vairs tā pa lielam nebrīnās par Forester sūtību virs šīs zemes - pie vidējās klases pilnpiedziņas universāļiem jau palēnām esam pieraduši. Tad nu arī mēs sēžamies jaunās paaudzes Subaru Forester un dodamies ceļā.
Uz asfalta automobilis jūtas pilnīgi apmierināts ar dzīvi. Braucot pa pilsētas ielām vai taisnu šosejiu pat neiedomājamies par pilnpiedziņu, kas Subaru automobiļiem ir pierasta un neatņemama sastāvdaļa. Neviļus rodas pirmais secinājums - Subaru forester ir gluži parasts ģimenes universālis ar kuru bez bēdu var nokļūt no punkta A līdz punktam B.
Protams, straujākos līkumos vai riskantākos manevros Ferester ir nedaudz "slinkāks", kā jebkurš ierindas sedans vai hečbeks. Tomēr likumā paredzētajā maksimālajā ātrumā automobilis ir pārliecinišs un drošs. Diemžēl mums šis pakalpojums ir liegts, taču rodas pārliecība, ka arī Eiropas autostrādēs kaunā palikt nevar. Tiesa gan ar to nu jāsamierinās pilnīgi noteikti - šis nav sporta automobilis...
Atleik vien nobraukt no asfalta seguma, kad zem Subaru Forester riteņiem sākas pavisam cita dzīve. Un kas raksturīgi - nebūt ne šim auto nepierasta. "Mežsarga" (tā latviski tulkojas noslēpumainais Forester) salonā neatradīsim tādas lietas kā pazemināto pārnesumu sviru. Nav arī kalnā braukšanas un nobraukšanas asistenta. Gluži parasta sešpakāpju manuālā pārnesumu kārba un divu litru boksertipa dīzeļmotors ar 147 zirgspēku jaudu.
Vairāki virsbūves elementi uzsver šā automobiļa piederību pie plašās dubļu bridēju saimes - liels un plakans motora pārsegs, plašas riteņa arkas, augsti izvietoti priekšējie lukturi. Nedaudz pārsteidz vien riepu izvēle - auto apauts ar gluži parastām vasaras lietus riepām! Un ne vēsts no milzīgiem bezceļu protektoriem...
Ar stāvu uzkalnu Forester tiek galā bez bēdām. Tieši tāpat veicas nobrauciens pa taisnu un smilšainu nogāzi. Dažas virāžas pa baltām karjera smiltīm un tad... Iesēžamies līdz grīdai! Turklāt slīpā pagriezienā! Aizmugurējais labais ritenis noslīdējis slīpumā tā, ka kreisais priekšējais teju vai pacēlies gaisā. Jebkuri centieni izbēgt no smilšu gūsta var beigties ar slaidu kūleni uz sāniem.
Par laimi uzradās palīgspēki un ar zināmu piepūli nokļuvām atkal uz visiem četriem riteņiem. Te arī otrais secinājums - Subaru Forester ir ar paaugstinātu veiktspēju salīdzinājumā ar jebkuru citu ielas automobili, taču "mežsargs" nekad nebūs pilnvērtīgs bezceļu auto...
Ar Forester droši var piebraukt pie ar garāku zāli aizaugušas upes krasta vai pa smilšainu meža stigu doties pakaļ medījumam. Lieliska izvēle tiem, kas dzīvo laukos, bet strādā pilsētā!
Automobiļa salons ir gaumīgi ieturēts Subaru stilā. Nekā lieka, nekā pārdabiski izsmalcināta. Labi pārredzami mērinstrumenti, viegli aizsniedzamas sviras. Mūsu testa braucamrīkā pat dižojās navigātors. Vienīgi grūti izprast, kāpēc navigators vēl arvien "darbināms" ar DVD diskiem. Mūsdienās pat mūziku neviens vairs neklausās no spīdīgajiem CD plācenīšiem...
Bagāžas nodalījums ar 450 litru ietipību ir īsts atradums gan medniekam vairs ne īpaši dzīvo mežalopu pārvadāšanai, gan zvejniekam vieta tīkliem, makšķerēm un pat dinamītam... Patiesībā ļoti praktisks un pārdomāts, jo nolaižot aizmugures sēdekļa atzveltnes var iegūt tiešām lielu kravas kuģi!
Un atkal jau kārtējais, šoreiz noslēdzošais secinājums! Pa asfaltu daudz pārliecinošāks par daudziem "parketniekiem". Mežā varošāks par vienu otru līdzvērtīgu krosoveru. Pie teātra stāvvietas pietiekami elegants un gana robusts priekš izbrauciena pa lauku radiņu nenopļauto pļavu...
Arī cenas ziņā šeit nav nekādu pārsteigumu. Mūsu testa auto veikala plauktā iegūstams par 19 500 latiem. Tas nav maz un nav arī daudz. Varētu pat teikt - tieši laikā!
Info: Gints Gavers
LASI VĒL
- Vieglais "iet līdz galam" un tomēr izspraucas (+ VIDEO)
- Cik tad beigās saražoja mans 2.8 kW saules paneļu parks? Decembrī 8 kWh (+ VIDEO)
- Šovakar paziņos “Latvijas Gada auto 2025” titula ieguvēju, zināmi finālistu auto papildus nominācijās (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar elektrisko Škoda Elroq (+ VIDEO)
- Kravinieka šoferis dusmojas un agresīvi apdzen (+ VIDEO)
- Enerģētikas ministrs Melnis uzskata, ka elektrības cenas nākamajā gadā varētu turpināt samazināties
- TOP 3 finālistu auto "Gada Sportiskākais auto 2025" nominācijā - alfabētiskā secībā (+ VIDEO)
- TOP 3 finālistu auto "Gada Elektro auto 2025" nominācijā - alfabētiskā secībā (+ VIDEO)
- TOP 3 finālistu auto "Gada Pārsteiguma balva 2025" nominācijā - alfabētiskā secībā (+ VIDEO)
- TOP 3 finālistu auto "Gada Ģimenes auto 2025" nominācija - alfabētiskā secībā (+ VIDEO)