BMW 530d

Foto: Gints Gavers/Žanneta Kaminska
Gints Gavers | 13.06.2011

Ne tik sen BMW fani varēja sajūsmā lēkāt uz vienas kājas, jo tirgū platiem soļiem iemaršēja jaunās paaudzes piektās sērijas bumers. Nu pagājis zināms laiks un teju teju pie durvīm pieklauvējis atkal jaunais piektās sērijas BMW.

Ja visas iepriekšējās paaudzes bavāriešu braucamrīku modeļi viens no otra atšķīrās un bija katrs pats par sevi, tad tagad līdz ar galveno BMW dizaineru mainījusies arī dizaina koncepcija. Jaunajā pieciniekā var pat ar neapbruņotu aci pamanīt līdzību ar šobrīd aktuālo septīto sēriju. Paši ražotāji gan uzsver, ka šis modelis ir radies no baltas lapas.

Lai nu kā, mūsu rīcībā uz vairākām stundām nonāk gluži svaigs BMW 530d ar Somijas nummurzīmēm. Dažas minūtes BM Auto pagalmā visu kloķīšu spaidīšanai un tad ar plašu loku izripojam kopējās satiksmes ielās.

Braucot ar šādu auto neviļus sāc noprast, kāpēc visus bembistus apsaukā dažnedažādos vārdos un, kāpēc liela daļa no viņiem tādi patiešām arī ir. Jau pie pirmā krustojuma kāja neiztur spriedzi un viegli pieskaras gāzes pedālim, atstājot visus pārējos satiksmes dalībniekus kaut kur tālu iepakaļ.

It kā automobiļa izmēri, kas tikpat kā ieraksta šo modeli limuzīnu kārtā, liek justies pie stūres vareni, lepni un graciozi. Tajā pat laikā dzīvespriecīgais dīzeļmotors tā vien mudina uz dažādām riebeklībāmun priekšā braucošie sāk kaitināt kā veci zirgu pajūgi.

Tāds patiesi nolemts BMW fans noteikti savā īpašumā gribētu, piemēram, 535i, kura benzīndzinējs ļauj būt vēl nekaunīgākam. Taču benzīna augstās cenas dara savu un dīzelītis ir tieši laikā.

Par taupību runājot. Man visu laiku sagadās pārvietoties pa pilsētas centru un ik pa brīdim veikt kādu satiksmes noteikumos aizliegtu manevru. Neskatoties uz šādām perversijām, vidējais degvielas patēriņš borta datorā smaidīgs stāsta par nieka astoņiem "soļarkas" litriem uz nobrauktiem simts kilometriem. Atliek vien domāt, ka pa ceļam no Rīgas līdz , piemēram, Bauskai vidējais patēriņš būtu robežās ap sešiem degvielas litriem. Līdz ar to nākas noņemt cepuri, zemu paklanīties un secināt, ka BMW 530d ir pat ļoti taupīgs automobilis. Vēl jo vairāk, zinot, ka runa nav par kādu smieklīgi maza izmēra braucamrīku ar 0.8 litru dzinēju...

Lai arī sen jau būtu laiks sākt jūsmošanu par interjeru un eksterjeru, nevaru vien apslāpēt domas par dzinēju. Ja rēķina zirgspekos, tad nekāds kosmoss jau nav - 245 zirgspēki ir šā konkrētā BMW 530d maksimāla jauda. Taču patiesībā gāzes pedālis ir tik jūtīgs, ka par to atliek vien stiprāk padomāt un... Nekāds "un" jau arī nesanāk, jo visas iespējamās pretbuksēšanas un pretslīdēšanas sistēmas neļauj pat nokaucināt riepas. Taču paātrinājums ikdienas vajadzībām ir vairāk kā pietiekošs.

Vizuāli automobilis noteikti netiks apdziedāts dziesmās un par to neveidos granītā cirstus monumentus. Patiesībā BMW piektās sērijas ārējam izskatam ir tikai viens apzīmējums - Klasika!

Nekā lieka un nekā par maz. Viss normas robežās, lai gribētos teikt - izsmalcināts. Tipisks biznesa automobilis tipiskam uzņēmuma bosam! varētu jau teikt, ka arī kā ģimenes auto šim braucamajam nav nekādas vainas, bet... Ne katra ģemene spēs veiksmīgi kārtot ikmēneša līzinga maksājumus...

Arī automobiļa salonā ir viss, ko vien sirds kāro. Pie vispārpieņemtām lietām nekavēšos. Teikšu vien to, ka mani patīkami uzrunāja trīs lietas. Vispirms jau ierastā BMW atpakaļskata kamera ar braukšanas trajektoriju. Tad uz priekšējā stikla projecētie navigācijas un spidometra rādījumi un, visbeidzot, sistēma, kas ļauj pieparkoties "kabatiņā" noņemot rokas no stūres un lasot avīzi.

Visi trīs šie nosauktie "navaroti" braukšanu padara tik vienkāršu un ērtu, ka tas nenoliedzami būtu pa spēkam pat sievietei, taču... Cik nu šis auto labi piestāvētu sievietei, ir pilnīgi cits jautājums. Nedaudz agresīvais un askētiskais izskats vairāk gan pieprasa vadītāja krēslā veci! Cienītās dāmas! Ja reiz jums izdodas saņemt šo auto kā dāvanu no mīļotā vectētiņa, tad lai nu opītis patērējas vēl nedaudz un nolīgst simpātisku šoferīti!