Vai būs trešais? - Porsche gatavojas aizstāvēt Lemānas 24 stundu sacīkšu titulu (+ foto)
Sezonas nagla ir gandrīz klāt: 17. un 18. jūnijā Porsche jau atkal mērosies spēkiem cīņā par godalgām izturības sacīkstēs, mēģinot trešo gadu pēc kārtas uzvarēt Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Sīkstākā sāncense trasē ir Toyota komanda. Japāņu ražotājs vēl nav plūcis laurus Lemānas sacīkstēs. 2016. gadā Toyota tehnisku problēmu dēļ izstājās no sacensībām tikai pāris minūtes pirms finiša, un 2017. gadā augstākajā LMP1-H kategorijā komandu pārstāvēs trīs automašīnas pret diviem Porsche 919 Hybrid.
5 Porsche pilotu komandas uzvarētāji kopvērtējumā:
Pie pirmā starta numura Porsche 919 Hybrid automobiļa stūres secīgi sēdīsies Nīls Jani (Neel Jani) (33 gadi/Šveice), Andrē Loterers (André Lotterer) (35 gadi/Vācija) un Niks Tendijs (Nick Tandy) (32 gadi/Lielbritānija). Šie trīs piloti ir piedalījušies kopskaitā 20 Lemānas sacensībās un izcīnījuši piecas kopvērtējuma uzvaras. Jani (8 starti, viena uzvara kopvērtējumā) ir vienīgais Lemānas sacīkšu čempiona titula aizstāvētājs un 2017. gada FIA Pasaules Izturības čempionāta pirmās vietas ieguvējs, kā arī kvalifikācijas apļa rekordists Lemānā kopš 2015. gada. Loterers (8 starti, 3 uzvaras kopvērtējumā) pēc veiksmīgas karjeras Audi komandā pirmoreiz Lemānā cīnīsies Porsche rindās. Otro reizi Tendijs sacenšas LMP1 kategorijā Sartas trasē. Viņš šeit 3 reizes sacentās GT kategorijā, un kā LMP1 debitants 2015. gadā svinēja Porsche 17. uzvaru kopvērtējumā.
Otras tā paša modeļa automašīnas komanda – Ērls Bambers (Earl Bamber) (26 gadi/Jaunzēlande), Timo Bernhards (Timo Bernhard) (36 gadi/Vācija) un Brendons Hartlijs (Brendon Hartley) (27 gadi/Jaunzēlande) – piedalījušies kopumā 17 Lemānas sacīkstēs, kā arī guvuši divas uzvaras kopvērtējumā. Bambers (divi starti, viena uzvara kopvērtējumā) izcīnīja uzvaru 2015. gadā kopā ar Tendiju, kurš tobrīd arī bija LMP1 debitants. 2016. gadā viņš Porsche komandā sacentās GT kategorijā. Šī trijnieka vispieredzējušākais pilots ir Bernhards: Viņš piedalījies Lemānas sacīkstēs 10 reizes, pirmoreiz 2002. gadā, pārstāvot Porsche GT kategorijā un savā pirmajā braucienā gūstot uzvaru savā klasē. Kopš 2010. gada viņa vārds ir iegravēts uz trofejas par uzvaru kopvērtējumā, kad Porsche rūpnīcas pilots tika aizdots Audi komandai. Hartlijs (5 starti) ir piedalījies sacīkstēs ar Bernhardu kopš 2014. gada, un viņš, iespējams, ir visvairāk motivētais trijotnes dalībnieks: viņam vēl nav izdevies izcīnīt savu lielo uzvaru Lemānā.
Cīņa ar pulksteni, laikapstākļiem un Toyota komandu:
„2017. gada Lemānas sacīkstes būs īpaši smagas, varbūt vēl ātrākas par 2016. gada sacīkstēm," norāda Frics Encingers (Fritz Enzinger), apzinoties gaidāmo sacīkšu nozīmīgumu. LMP1 viceprezidents uzsver: „Tā nebūs tikai cīņa ar Toyota." Vislielākais izaicinājums Lemānā ir pašas sacīkstes. Nekad nedrīkst pienācīgi nenovērtēt 5000 kilometru braucienu dienā un naktī mainīgos laikapstākļos, braucot ātrāk par 330 km/h un nepārtraukti apsteidzot sāncenšus un par apļiem apdzenot atpalicējus. Nekas nav garantēts, viss var mainīties vienā mirklī. Lemānas lielo balvu var izcīnīt tikai ar pilnīgu un savlaicīgu sagatavošanos, nevainojamu darbu un braukšanu bez starpgadījumiem."
Komandas vadītājs Andreass Zeidls (Andreas Seidl) piebilst: "Ne tikai garā distance padara Lemānas sacīkstes par grūtākajām sacīkstēm pasaulē. Visa pasākuma laikā ir jāsadala savi spēki un jāpārvalda resursi. Tas ilgst divas nedēļas, un šajā laikā 90 cilvēku darbaspēks strādā plecu pie pleca ierobežotā telpā un ievērojamā spriedzē. Viņi kopā piedzīvo kāpumus un kritumus. Bet sestdien plkst. 15.00 visiem komandas locekļiem – mehāniķim, pilotam, jebkuram no komandas – jābūt fiziski un morāli gatavam sacīkstēm. Tieši šajā brīdī mums būs jāparāda viss, ko esam iemācījušies un noslīpējuši treniņos. Mēs esam izdarījuši visu, ko varējām, lai būtu gan tehniskā, gan vadības ziņā gatavi Lemānas sacīkstēm. Porsche 919 Hybrid, mūsu spēcīgo pilotu sastāvs un komanda ir gatava cīnīties par uzvaru."
Porsche 919 Hybrid:
Porsche 919 Hybrid ticis ievērojami pārveidots īpaši 2017. gada čempionātam. 60%-70% no Lemānas prototipa sastāvdaļām ir izstrādātas no jauna. Tas īpaši attiecas uz aerodinamikas, šasijas un iekšdedzes motora zonām. Taču spēka piedziņas bloks kopumā paliek nemainīgs. Inovatīvās sacīkšu hibrīdautomašīnas sistēmas jauda sasniedz aptuveni 900 ZS (662 kW), ko nodrošina kompaktais divu litru turbouzlādes V4 motors (aptuveni 500 ZS/368 kW) un divas dažādas enerģijas reģenerācijas sistēmas – bremžu enerģija no priekšējās ass apvienojumā ar izplūdes enerģiju. Iekšdedzes dzinējs apgādā aizmugurējo asi, kamēr elektromotors atbild par priekšējo asi ar vairāk nekā 400 ZS (294 kW) jaudu. Elektroenerģija, kas nāk no priekšējām bremzēm un izplūdes sistēmas, uz laiku tiek uzglabāta ar šķidrumu dzesējamā litija jonu akumulatorā.
Pasaules čempionāts:
24 stundu sacīkstes ir trešais no deviņiem 2017. gada FIA Pasaules Izturības čempionāta posmiem. Pēc pirmajām divām 6 stundu sacīkstēm (Silverstona un Spā), Porsche komanda ieguvusi 61 punktu un ražotāju vērtējumā ierindojusies otrajā vietā pēc Toyota komandas (69,5 punkti). Pilotu konkurencē Bambers/Bernhards/Hartlijs (33 punkti) atrodas otrajā vietā, bet Jani/Loterers/Tendijs ieņem trešo vietu (28 punkti). Vadībā esošais Toyota pāris ieguvis 50 punktus.
Veiksmes stāsts:
Tālajā 1970. gadā Porsche izcīnīja savu pirmo un ilgi gaidīto uzvaru kopvērtējumā Lemānā. Līdz 1998. gadam sekoja vēl 15 uzvaras, bet tad Porsche uz 15 gadiem izstājās no sacensībām augstākajā kategorijā, un guva dažas klases uzvaras. 2011. gadā Porsche pieņēma lēmumu atgriezties ar prototipu. Pasaules Izturības čempionāta jaunie efektivitātes noteikumi piedāvāja tieši to, ko Porsche vienmēr meklēja augstākā līmeņa autosportā: sporta automašīnām paredzēto nākotnes tehnoloģiju pētījumu un izstrādes platformu.
2012. un 2013. bija gatavošanās gadi. Veisahā pie Štutgartes Porsche pētījumu un izstrādes centra teritorijā tika uzceltas jaunas ēkas. Frics Encingers izveidoja komandu, kas tagad sastāv no 260 augsti kvalificētiem darbiniekiem. Pasaulē nāca pirmais Porsche 919 Hybrid – pilnīgi jauna automašīna ar hibrīdtehnoloģijām, kas iepriekš nebija plaši pazīstamas. Sākums bija grūts, taču progress bija ievērojams.
2014. gads kļuva par debijas sezonu tam, kas arī šobrīd uzskatāms par visinovatīvāko sacīkšu automašīnu pasaulē. Savā pirmajā mēģinājumā Lemānas trasē 919 Hybrid pēc 20 sacīkšu stundām atradās vadībā, taču pēc divām stundām motora bojājuma dēļ izstājās no cīņas par uzvaru. 2015. gadā Porsche nāca klajā ar trešo 919 Hybrid automašīnu Ērlam Bamberam (Jaunzēlande), Niko Hilkenbergam (Nico Hülkenberg) (Vācija) un Nikam Tendijam (Lielbritānija), un tieši šis LMP1 debitantu trijnieks guva 17. uzvaru Lemānā kopvērtējumā – pirmo kopš 1998. gada. Porsche pērn atkārtoja uzvaru sacīkšu kopvērtējumā, pateicoties Romēnam Dimā (Romain Dumas) (Francija), Nīlam Jani (Šveice) un Markam Lībam (Marc Lieb) (Vācija) pēc daudzu stundu cīņas ar Toyota komandu.
Porsche LMP komandas grafiks:
60 sacīkšu automašīnu tehniskā pārbaude, sadalot tās četrās apakšklasēs, sākas pirms sacīkstēm svētdien, 11. jūnijā Republikas laukumā.. Tas ir publisks pasākums pilsētas centrā. Speciālisti pārbaudīs automašīnas, bet 180 pilotiem jāiesniedz savi dokumenti. Plānots, ka Porsche LMP komandas pārbaude notiks svētdien, sākot no plkst. 15.20.
Otrdiena, 13. jūnijs:
14.00-14.50 Porsche komandas fotografēšana uz starta un finiša līnijas
17.00-18.30 Autogrāfu sesija pitleinā
Trešdiena, 14. jūnijs:
13.30-14.00 „Satiec komandu" akcija medijiem, kas notiek Team and Media Hospitality
16.00-20.00 Brīvie treniņi
22.00-24.00 Kvalifikācija
Ceturtdiena, 15. jūnijs:
16.30-17.00 „Satiec komandu" akcija medijiem, kas notiek Team and Media Hospitality
19.00-21.00 Kvalifikācija
22.00-24.00 Kvalifikācija
Piektdiena, 16. jūnijs:
10.00-18.00 Pastaiga pa pitleinu
14.00-14.20 Porsche preses konference Porsche Experience centrā
14.40-15.30 „Satiec komandu" Porsche Experience centrā
17.30-19.30 Pilotu parāde pilsētas centrā
Sestdiena, 17. jūnijs:
9.00-9.45 Iesildīšanās
14.22 Sacīkšu starta ceremonijas sākums
15.00 Sacīkšu sākums
Foto: Publicitātes attēls
Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO)
- Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis
- Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO)
- Lai neiesprūst ķepas. Kā pareizi pārvadāt automašīnā suņus? (+ VIDEO)
- Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO)
- Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO)
- Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO)
- Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO)
- Lietuvā kravas lidmašīna nogāžas pie dzīvojamās mājas, viens cilvēks gājis bojā (+ VIDEO)