Vadību Spānijā pārņem Latvala; Ožērs pārsit riteni un zaudē daudz laika

Foto: Sebastjana Ožēra pārsistais ritenis | twitter.com/The_Rally_Guru
iAuto | 26.10.2013

Spānijas rallijā pēc otrās dienas vadību pārņēmis somu braucējs Jari Mati Latvala, savukārt pirmās dienas ātrākais braucējs Sebastjans Ožērs sestajā ātrumposmā pārsita riepu un zaudēja vairāk nekā 50 sekundes.

Pasaules rallija čempionāta priekšpēdējā posmā Spānijas rallijā pēc otrās dienas vadību pārņēmis somu braucējs Jari Mati Latvala („Volkswagen”), savukārt pirmās dienas ātrākais braucējs Sebastjans Ožērs („Volkswagen”) sestajā ātrumposmā pārsita riepu un zaudēja vairāk nekā 50 sekundes. 

Sebastjana Ožēra pārsistais ritenis Foto: twitter.com/The_Rally_Guru

Sestdienas vakarā Ožērs bija 4.vietā rallija kopvērtējumā, 46,5 sekundes atpaliekot no sacensību līdera, taču vienalga nav zaudējis cerību pacīnīties par uzvaru.

„45 sekundes ir liela atstarpe, taču viss ir iespējams iespējams,” sacīja Ožērs.

Viņam piekrīt arī sacensību līderis Latvala: „Jauns pavērsiens rallijā – būs ļoti interesanti. Tā ir loterija, vai Ožērs spēc pacīnīties par uzvaru. Nekad nevar zināt.”

Atgādināsim, ka piektdien Latvala piedzīvoja ļoti nepatīkamu incidentu - vietējie spāņu līdzjutēji viņa automašīnu ātrumposmā apmētāja ar akmeņiem, kas, acīmredzot, tika darīts, lai izsistu no līdzsvara sava favorīta konkurentu.

2.vietā pēc deviņiem aizvadītiem ātrumposmiem atrodas spānis Danijs Sordo („Citroen”), kurš jau iepriekš atzina, ka svētdien gaidāmajos grants ātrumposmos nevēlas doties pirmais. Savukārt 3.vietā, 29,3 sekundes aiz sacensību līdera un 13,2 sekundes priekšā Ožēram, atrodas Tjerī Nevils („Ford”).

„Es braucu uz pilnu, un vairāk neko nevaru izdarīt. Rīt varbūt varu noķert Sordo, taču Ožērs ir turpat aizmugurē – interesanta cīņa,” sacīja Nevils.

Aizraujoša cīņa norit arī par 5.vietu starp somu braucēju Miko Hirvonenu („Citroen”) un krievu Jevgēņiju Novikovu („Ford”). Pēc veiktiem deviņiem ātrumposmiem Hirvonens Novikovu apsteidz par nieka 0,1 sekundi.

Pēc piektdien notikušajiem trīs ātrumposmiem starp abiem braucējiem bija 1,2 sekundes, un pa vidu bija pamanījies iespraukties Andreass Mikelsens („Volkswagen”), taču norvēģu braucējs sestdienas pirmajā ātrumposmā automašīnas balstiekārtu un sacensības atsāks svētdienas rītā pēc „Rally 2” sistēmas, kas nozīmē piecu minūšu sodu par katru izlaisto ātrumposmu.

Līdz ar Mikelsena neveiksmi uz 7.vietu pacēlies viņa tautietis Mads Ostbergs (“Ford”), kurš gan no Hirvonena un Novikova atpaliek pusotru minūti. Salīdzinoši drošā attālumā atrodas arī 8.vietā esošais Martins Prokops („Ford”), kuram svētdien gaidāma sīva spēkošanās ar jaunzēlandieti Haidenu Padonu („Ford”), kurš iepriekšējos posmos startēja WRC2 ieskaitē un Somijas un Vācijas rallijos ar „Škoda Fabia S2000” automašīnu izcīnīja 2.vietu klasē.

Labāko desmitnieku pēc otrās dienas noslēdz WRC2 ieskaites pārliecinošs līderis Roberts Kubica („Citroen”), kurš tuvāko sekotāju gan savā klasē, gan vienlaikus arī kopvērtējumā Sepu Vīgandu („Škoda”) apsteidz jau par vairāk nekā četrām minūtēm.

Pēc rallija otrās dienas 3.vietā junioru WRC ieskaitē atrodas igaunis Sanders Parns („Ford”), kurš vairāk nekā trīs minūtes zaudē Erajam Lemesam („Ford”), bet nepilnu minūti – Mariusam Āsenam („Ford”).

Piektdien un sestdien sportistiem bija jāveic asfalta ātrumposmi, bet sacensības noslēgsies svētdien ar sešiem grants ātrumposmiem.

Kopvērtējumā divus posmus pirms čempionāta beigām vadībā ar 238 punktiem atrodas Ožērs, kurš jau ir nodrošinājis čempiona titulu. Pārējās vietas uz godalgām kopvērtējumā vēl nav sadalītas – 2.vietu ar 143 punktiem ieņem Nevils, 3.vietā atrodas Latvala (125 punkti), 4.vietā – Sordo (117 punkti), bet 5.vietā patlaban ir Hirvonens (111 punkti).

Matemātiskas izredzes pakāpties uz 3.vietu ir arī norvēģim Madam Ostbergam („Ford”), kurš šosezon spējis nopelnīt 81 punktu, taču tādā gadījumā viņam jācer uz konkurentu neveiksmēm un jāuzvar abos atlikušajos rallijos. Pēc Spānijas rallija otrās dienas Ostbergs atrodas 7.vietā un no Latvalas atpaliek divarpus minūtes.