Tuvojas jaunā pasaules rallijkrosa sezona

Foto: erc24.com
Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 27.03.2016

Pavisam drīz, pēc trīs nedēļām, Portugālē startēs oasaules rallijkrosa čempionāts. Pirmo reizi pēc pilnas programmas pasaules čempionātā startēs divi latvieši, Jānis Baumanis un Reinis Nitišs.

Audi S1 no EKS Foto: erc24.com

Tātad aprīļa vidū Portugālē startēs jau trešais pasaules rallijkrosa čempionāts. Līdz šim abos aizvadītajos čempionātos dalībnieku vidū vienmēr bijis Latvijas braucējs Reinis Nitišs. Šogad starta laukumā redzēsim arī aizvadītās sezonas Eiropas čempionu Jāni Baumani.Visi apstākļi norāda, ka cīņas čempionātā būs vēl sīvākas, jo ir izveidotas jaunas komandas ar konkurētspējīgiem braucēju sastāviem, pilnveidojies komandu tehniskais bruņojums. Čempionātā redzēsim septiņu dažādu marku spēkratus, visvairāk kā jau ierasts ir Fordi, seši. Vienīgi mazs pārsteigums, ka divi ir Focus modeļi, taču profesionāļu(M-Sport) sagatavoti. Pastāvīgu dalību visos posmos pieteikuši 17 sportisti.

Divos iepriekšējos čempionātos tika aizvadītas ļoti aizraujošas cīņas sezonu garumā, tomēr finišā savu pārākumu diezgan pārliecinoši nodemonstrēja slavenais norvēģis Petters Solbergs. Solbergs ar savu entuziasmu,  profesionālo pieeju un meistarību spēja apsteigt ražotāju atbalstītās komandas. Tā ir diezgan reta parādība šodienas motoru sportā. Taču šogad iespējams tronī kāps kāds cits. Ir notikušas ļoti lielas izmaiņas komandu sastāvos.

Pēc ekspertu domām atseviškos posmos varētu uzvarēt 10 līdz 12 dažādi braucēji no pieteiktajiem 17. Te gan būtu lietderīgi pieminēt, ka daudz var izšķirt atsevišķu komandu sagatavoto spēkratu patiesās iespējas. Tas uzvaras pretendentu loku vismaz sezonas sākumā varētu mazliet sašaurināt. Viennozīmīgi galvenais favorīts ir Petters Solbergs, kurš atkal pārstāvēs savu personīgo komandu. Dotajā brīdī par čempiona galvenajiem konkurentiem droši varētu saukt Team Peugeot Hansen, Volkswagen RX Sweden un EKS komandas. Šīs ir komandas,kuru īpašumā ir ļoti ātri auto un tagad arī pirmklasīgi braucēji. EKS komandas līderis, bijušais DTM uzvarētājs, Ekstrēms jau ir demonstrējis fantastisku ātrumu un tikai dažādu ķibeļu dēļ nav plūcis lielākus laurus sezonas izskaņā. Viņa komandas biedrs ir 2013. gada Globālā rallijkrosa čempions un 2014 gada pasaules vicečempions Tomass Heikinens. Savukārt zviedru VW dīleri pārstāvošie jaunie talanti Antons Marklunds un Johans Kristofersons jau demonstrējuši savas ambīcijas un Kristofersons aizvadītajā sezonā bija trešais labākais. Beidzot Hansena seniora vadītā Peugeot komanda. Timmijs Hansens, vicečempions un lielākais Solberga miera traucētājs 2015tajā, noteikti cīnīsies tikai par uzvaru. Taču iespējams ar komandas līdera godu šogad nāksies padalīties ar kādu citu. Timmija komandas biedrs būs 9-kārtējais pasaules rallija čempions Sebastians Loebs. Lai gan Loebs ir iesācējs rallijkrosā(lielos vilcienos), viņa pieredze un profesionālisms, kā arī braucēja talants ļaus ātri adaptēties jaunajos apstākļos. taču kā būs patiesībā, rādīs laiks.

Skaidrs, ka par uzvarām finālos mēģinās cīnīties arī tādi atzīstami meistari kā Timurs Timerzianovs(World RX team Austria), Liams Dorans(JRM Racing Ltd), Reinis Nitišs(Al-lnkl.com Munnich Motorsport) un Kevins Eriksons(Olsbergs/MSE). Taču rezultātus pagaidām grūti prognozēt, jo izņemot Olsbergs/MSE komandu, pārējo pretendentu jaunbūvēto auto patiesais ātrums un izturība vēl nav īsti skaidri, tāpēc arī prognozes izdarīt pagaidām ir grūti.

Kas attiecas uz mūsu puišiem, tad visu, kas atkarīgs no pašiem, Reinis un Jānis(World RX team Austria) pirms sezonas ir paveikuši godam. Visu lielā mērā noteiks tehnikas sagatavotības līmenis. Ja Jānis vismaz paspēja austriešu gatavoto Ford Fiesta pagājušās sezonas izskaņā iemēģināt, tad Reinim būs jāsēžas pie pilnīgi jauna Seat stūres. Noteikti sezonas sākums paies dažādu "bērnu slimību" novēršanā un optimālo regulējumu meklējumos. Kā uzskata Reinis Nitišs, tad komanda ir pietiekoši profesionāla, lai sagatavotu konkurētspējīgu auto, bet dažādas nianses viennozīmīgi būs jāpilnveido čempionāta laikā. Liela nozīme būs tieši Reiņa sadarbībai ar savu inženieri. Līdzīga situācija ir arī Jānim Baumanim. Lai arī auto zināms un pārbaudīts, tas starpsezonā ir ticis ievērojami uzlabots un pppppirms sezonas ir jāatrod labākie regulējumi. Komandai ir jākrāj pieredze, jo pasaules rallijkrosā tā ir tikai otro gadu. Gaidīsim pirmo startu.

Foto: erc24.com

Liams Dorans Foto: erc24.com