Trešā pēc kārtas un 19 kopumā - "Porsche" izcīna uzvaru Lemānā arī šogad

Foto: Publicitātes attēls
Baltijas Sporta Auto | 20.06.2017

Ar dramatisku noslēguma posmu Lemānā 19. uzvara kopvērtējumā

Pulksten 18.30 sestdienas vakarā Lemānas 24 stundu sacīkstēs visi pievērsās Ērla Bambera (Earl Bamber) (Jaunzēlande), Timo Bernharda (Timo Bernhard) (Vācija) un Brendona Hārtlija (Brendon Hartley) (Jaunzēlande) „Porsche 919 Hybrid”. Viņu automobilim vairs nebija priekšējās ass piedziņas, tas bija remontēts stundu un piecas minūtes un atgriezās trasē, atpalicis par 18 apļiem. Taču 85. klasiskās izturī-bas sacīkstes Lemānā piedzīvoja tik dramatiskas pārmaiņas, ka neiespējamais tomēr īstenojās: pēc milzīgiem pūliņiem trijnieks no 56. vietas izrāvās līdz uzvarai kopvērtē-jumā. Lemānas rekordistam „Porsche” tā ir 19. uzvara pasaules grūtāko sacīkšu kopvērtējumā un trešā uzvara pēc kārtas — tas nozīmē, ka šis vācu autoražotājs ta-gad drīkst paturēt slaveno balvu.

Pēc panākumiem 2015. gadā Ērlam Bamberam šī ir otrā uzvara Lemānas kopvērtē-jumā pie „Porsche 919 Hybrid” stūres. Arī Timo Bernhards svin otro uzvaru Lemānas kopvērtējumā. Kopš T. Bernharda pirmās uzvaras 2010. gadā, kad viņš bija aizdots „Audi”, viņš vienmēr ir sapņojis to kādreiz atkārtot ar „Porsche”. No šā gada „Pors-che” LMP sešu pilotu komandas neapšaubāmi visdedzīgāk vēlējās uzvarēt Brendons Hārtlijs, jo viņa vārds vēl nav bijis iegravēts uz lielās balvas.

Kā automobilim Nr. 2 veicās pēdējā posmā
Kad drīz pēc pulksten 11:00 trasē apstājās „Porsche” automobilis Nr. 1, kas bija at-radies sacīkšu vadībā vairāk nekā desmit stundu, bija pienācis laiks nākamajiem titula kārotajiem. Brendons Hārtlijs nepārtraukti uzlabo rezultātu vairākos apļos. Pēc 312 apļiem viņš ierodas savā pēdējā uzpildes pauzē un tad pēc 325 apļiem nodod ceturtajā vietā esošo automobili T. Bernhardam. Pulksten 12:50 „Porsche 919 Hybrid” veic to pašu apli, kuru vadošais automobilis — tas ir sacīkšu 330. aplis. Kad visi LMP1 hibrīdautomobiļi ir izstājušies vai aizkavējušies, priekšgalā izvirzās LMP2. Pēc 338 apļiem T. Bernhards iebrauc pēc degvielas un 347. aplī izvirzās vadībā. Viņa priekšpēdējā uzpildes pauze ir pēc 351 apļa — pirms pēdējās īsās uzpildes pauzes, kas seko, kad pieveikti 360 apļi. Pēc kopumā 367 apļiem T. Bernhards sasniedz rūtoto karogu un piepilda sapni.

Citāti pēc sacīkstēm
„Porsche AG” valdes loceklis un atbildīgais par pētniecību un izstrādi Mihaels Štei-ners (Michael Steiner): „Trīskārtēja uzvara Lemānā ir „Porsche” sapņa piepildījums, un tas, kā tika iegūta šī trešā uzvara pēc kārtas, ir ļoti īpašs notikums. Es lepojos ar „Porsche” komandu, kas turpināja cīnīties arī pēc ilgās remonta pauzes. Šie panā-kumi bija iespējami, arī pateicoties spēcīgajam E sniegumam un inovatīvajai hibrīd-tehnoloģijai.”

LMP1 viceprezidents Frics Encingers (Fritz Enzinger): „Viens no mūsu 2017. gada sezonas godkārīgajiem mērķiem bija gūt trīskārtēju uzvaru Lemānā. Taču to, ko mēs esam piedzīvojuši pēdējās 24 stundās, jūs nevarētu iedomājies par vispārdrošākajos sapņos. Šīs 24 stundu sacīkstes pārbaudīja visa un ikviena iespējas. Pilnīgi neticami, ko var sasniegt ar mērķtiecīgas komandas pūliņiem. Dažkārt visu nosaka nevis ātrākais automobilis, bet vislabākais komandas veikums. Šī komanda ir vislabākā un padarīja iespējamus šodienas panākumus. Gan „Porsche” darbinieku, gan visas pasaules reakcija ir neaprakstāma. Es varu tikai pateikties „Porsche”, kas man ir devis iespēju izveidot šādu lielisku programmu, un katram komandas loceklim par pilnīgu atbalstu un izcilu komandas garu.”

Komandas vadītājs Andreass Zeidls (Andreas Seidl): „Ir grūti rast vārdus, lai aprak-stītu notikušo. Piloti un visa komanda ir krietni pastrādājuši. Ir aizvadītas divas grūtas nedēļas, kurās piedzīvoti gan kāpumi, gan kritumi, taču mēs cīnījāmies ar „Porsche” raksturīgo sparu. Ir jāpaiet laikam, lai mēs aptvertu, ko šodien sasniedzām. Tagad mēs esam uzvarējuši Lemānā trīs reizes pēc kārtas, un tie ir sensacionāli panākumi. Pēdējos 12 mēnešus komanda ir nerimtīgi strādājusi, lai to īstenotu. „Toyota” ir ļoti spēcīgs sāncensis. Tas mūs mudināja saņemties, un abas komandas par to ir dārgi samaksājušas. Skumji, ka Nīls Jani (Neel Jani), Andrē Loterers (André Lotterer) un Niks Tandijs (Nick Tandy) izstājās no sacīkstēm, jo viņi ilgi bija vadībā. Taču Ērls Bambers, Brendons Hārtlijs un jo īpaši Timo Bernhards bija pelnījuši uzvaru sacīk-stēs. Timo bija izstrādes pilots kopš programmas paša sākuma. Pēc ilgā remonta visi trīs turpināja cīnīties un galu galā tika par to atalgoti.”

„Porsche 919 Hybrid” automobiļa Nr. 2 piloti
Ērls Bambers (26 gadi, Jaunzēlande): „Es nespēju noticēt, ka pēc stundas, ko pava-dījām remontdarbnīcā, mums izdevās izrauties no pēdējām rindām. Gan Brendons, gan Timo ir „Porsche” LMP programmas dalībnieki kopš tās sākuma, taču šī uzvara tikpat lielā mērā ir mehāniķu nopelns. Bez viņu smagā darba mēs nebūtu atgriezu-šies trasē, tāpēc šī ir arī viņu uzvara.”

Timo Bernhards (36 gadi, Vācija): „Sajūta ir sirreāla. Kad 1999. gadā kļuvu par „Porsche” jaunāko pilotu, es klusībā sapņoju, ka varbūt kādreiz man būs iespēja cīnīties par uzvaru Lemānas kopvērtējumā. Es cerēju, ka būšu pietiekami labs, lai kādreiz to patiešām paveiktu. Tagad, pēc 18 gadiem, mēs kopā esam to sasnieguši. Pēdējā aplī es biju ļoti saviļņots. Paies kāds laiks, līdz es sapratīšu, kas ir noticis.”

Brendons Hārtlijs (27 gadi, Jaunzēlande): „Lemāna ir neprātīgas sacīkstes. Sestdie-nas vakarā mehāniķi ārkārtīgi smagi strādāja, lai superātri salabotu mūsu auto, un kopš tā brīža Timo, Ērls un es kopā ar mūsu inženieriem 100% katru sekundi krietni nopūlējāmies un izmisīgi cerējām, ka mūsu centieni kaut kā atmaksāsies.”

Foto: Publicitātes attēls