Sestdien Vecpilī sākas LAF Folkreisa Ziemas kausa izcīņa
Sestdien, 14. janvārī pl.10:30 sāksies LAF Folkreisa Ziemas kausa un LAF Krosa komisijas autokrosa kausa pirmais posms. Folkreisā cīņā par gada pirmo uzvaru dosies gandrīz trīs desmiti dalībnieku.
Līdzjutēju iemīļotajā disciplīnā šoziem paredzēti pieci posmi – Vecpils cīņai sekos nakts sacīkste Brenguļu autotrasē pie Valmieras, kā arī posms Jēkabpils puses Kalna pagasta trasē, leģendārajā Mūsas trasē pie Bauskas un Smiltenes Tepera trasē.
Pirmajam posmam pieteikušies 28 dalībnieki, gaidāmi arī papildinājumi.
Galvenos favorītus folkreisā joprojām grūti noteikt, jo uzvaras pretendentu allaž ir daudz. Atskatoties uz 2016. gada Ziemas kausa rezultātiem, favorītu statusā nonāk pērnais sezonas uzvarētājs Renārs Ēķis (Jelgava, Autocross.lv Folkreisa komanda), Mārtiņš Spīķis (Rīga, Carlife Autosport Team), Emīls Baltaiskalns (Aizpute), pērnā Vasaras kausa uzvarētājs Viesturs Plētiens (Rīga, Autocross.lv Folkreisa komanda) un Matīss Pelēnis (Jelgava, Autocross.lv Juniors). Tomēr ir vēl vairāki uzvaras guvuši sportisti, kuri var cīnīties par panākumiem, titulētie Mārtiņš Starks (Rīga, Streamline Racing) un Ivo Gabrāns (Sigulda), piemēram. Īsāk sakot – sezona neprognozējama!
LAF Krosa komisijas autokrosa kausā uz starta stāsies automašīnas ar sporta radzēm. Lielo ātrumu cīņās galvenie favorīti solās būt Jānis Veģeris (Valmiera), Juris Spīķis (Rīga), Andis Kļava (Lapmežciems) un Edijs Ošs (Kuldīga).
Vecpils autotrase atrodas Rīgas-Liepājas šosejas 162. kilometrā. Sacensības sarežģītajā trasē skatītājiem sāksies pl.10:30.
Folkreisa pamatnoteikumi nemainās – tautas sports ar zemām izmaksām, ko kontrolē ar obligātu mašīnu pārdošanu par 950 eiro, ja tai ir pircējs. Tas nozīmē, ka jebkurš – konkurents, skatītājs – var iegādāties jebkuru sacensībās startējošo auto par 950 eiro. Mašīnas īpašnieks nedrīkst atteikties no šī darījuma, pretējā gadījumā draud diskvalifikācija un soda sankcijas. Šāds nosacījums liek mašīnu būvētājiem un braucējiem ievērojami apdomāt ieguldījumus tehnikas būvniecībā. Tā rezultātā mašīnas saglabā savu tehnisko vienkāršību, pieejamību, konkurences līdzvērtību, kā arī veicina tehnisko radošumu, inženieriem cenšoties uzbūvēt lētus, taču efektīvus risinājumus cīņām par uzvaru. Turklāt potenciālajiem dalībniekiem šis ir vienkāršs un ātrs veids, kā ienākt autosportā.
Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO)
- Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis
- Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO)
- Lai neiesprūst ķepas. Kā pareizi pārvadāt automašīnā suņus? (+ VIDEO)
- Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO)
- Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO)
- Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO)
- Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO)