Nākamgad F1 bolīdi kļūs smagāki un lēnāki; Fetels to kritizē

Pirmās formulas (F-1) pilots Sebastjans Fetels no "Ferrari" komandas uzskata, ka sacensību organizatori sper soli nepareizajā virzienā, pārejot uz smagākām un lēnākām automašīnām.
F-1 2021.gadā plāno izmaiņas noteikumos, tādējādi mainīsies arī mašīnu uzbūve, to svars un ātrums.
"Šī brīža bolīdi ir iespaidīgāki, un tādi tie bijuši jau kopš 2017.gada," šobrīdējos auto ar nākotnes F-1 bolīdiem salīdzināja Fetels. "Neraugoties uz to, manuprāt, šie auto ir lēnāki. Tagad zinām, ko spēj šīs mašīnas, kas ir aizraujoši."
Pilots arī neslēpa, ka neiebilstu pret ātrākiem bolīdiem.
"Nepareizajā virzienā viņi dodas tāpēc, ka jaunie auto ir smagāki, kas noteikti skaidrojams ar drošības risinājumiem. Tomēr nešaubos, ka ikviens to spēs pieņemt," pārliecināts bija Fetels.
Tāpat pilots norādīja, ka mašīnas pirms 2017.gada bijušas ātras taisnēs, tomēr vidējais ātrums nav bijis pārāk liels. 2017.gadā F-1 pārskatīja un arī pamainīja bolīdu dizainu, lai uzlabotu apļa laikus, kas arī izdevās. Katalonijas trasē izdevās iegūt pat piecas ar pusi sekundes, bet citās trasēs braucēji apļus veica par 2,3 sekundēm ātrāk nekā iepriekš.
Pēc šīm izmaiņām apļa laiku rekordi tika laboti viens pēc otra.
"Uz papīra idejas vienmēr izskatās labi, tomēr, lai tās materializētos, nepieciešams ilgāks laiks. Beigās redzēsim, kas no tā sanāks. Ja sacīkstes kļūs labākas un interesantākas mums, tā būs uzvara," teica Fetels.
Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) atbildīgā persona par F-1 sacīkstēm Nikolass Tombazis neslēpa, ka jaunās automašīnas apli vidēji veiks par trim līdz trīs ar pusi sekundēm lēnāk nekā to spēj šobrīdējie bolīdi.
"Nedomājam, ka mašīnas spējas ir atslēgas moments, kas interesē skatītājus. Uzskatām, ka automašīnas vadāmība ir galvenais mērķis," norādīja Tombazis.
FIA amatpersonai piekrita arī F-1 motosporta vadītājs Ross Brauns, norādot, ka, viņaprāt, lēnāki apļa laiki un arī mašīnas neesot problēma.
"Piespiedējspēks krasi tika palielināts ar domu, lai padarītu sacīkstes ātrākas, tomēr es aicinātu šo lēmumu apdomāt jau pašā saknē. Man nav skaidrs, kāpēc tas tika darīts," teica Brauns. "Patiesībā ar šīm izmaiņām mēs tikai zaudējām, jo mašīnas vairs nespēja konkurēt viena ar otru."
"Šis bija piemērs nepārdomātai programmai. Mašīnas kļuva ātrākas, bet vadāmība pasliktinājās. Un patiesība ir tāda, ka šo mašīnu veiktspēja ir tādi pati kā 2016.gada modeļiem."
Šajā nedēļas nogalē Ostinā tiks aizvadīts 19.sezonas posms, kurā uzvaru čempionātā sev nodrošināt var Lūiss Hamiltons.
Kopvērtējumā pēc 18 posmiem līderis ar 363 punktiem ir Hamiltons, kuram ar 289 punktiem seko Valteri Botass. Tālāk ar 236 punktiem ir Šarls Leklērs, 230 punktus guvis Fetels, bet piektais ar 220 punktiem ir Verstapens.

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/sebvettelnews
LASI VĒL
- Gandrīz zem riteņiem (+ VIDEO)
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.547 un 95 benzīns 1.557 EUR - 19.07.2025. (+ VIDEO)
- Nākotnē daļu "Tet" un LMT akciju plāno kotēt biržā (+ VIDEO)
- Ja jau elektroauto mazina CO2, vai tad tie ir vainīgi pie aukstās vasaras? (+ VIDEO)
- “Latvijas Dzelzceļš” pārdod bijušo valdības motrisi; opozīcijas deputāti iebilst (+ VIDEO)
- Vai autovadītāji var paļauties uz pašvaldības un LMT sodiem, ka tie ir pareizi un saskaņā ar likumu?
- BMW vadītājs "pamāca" kravas auto šoferus, un nevis vienu, bet divus (+ VIDEO)
- Bija pamats dusmām? - video autors domā, ka jā (+ VIDEO)
- Ludzas novadā motocikla vadītājs traucas ar ātrumu 196 km/h (+ VIDEO)
- Autobusa vadītājs ignorē aizliedzošo signālu (+ VIDEO)