Nākamgad F1 bolīdi kļūs smagāki un lēnāki; Fetels to kritizē
Pirmās formulas (F-1) pilots Sebastjans Fetels no "Ferrari" komandas uzskata, ka sacensību organizatori sper soli nepareizajā virzienā, pārejot uz smagākām un lēnākām automašīnām.
F-1 2021.gadā plāno izmaiņas noteikumos, tādējādi mainīsies arī mašīnu uzbūve, to svars un ātrums.
"Šī brīža bolīdi ir iespaidīgāki, un tādi tie bijuši jau kopš 2017.gada," šobrīdējos auto ar nākotnes F-1 bolīdiem salīdzināja Fetels. "Neraugoties uz to, manuprāt, šie auto ir lēnāki. Tagad zinām, ko spēj šīs mašīnas, kas ir aizraujoši."
Pilots arī neslēpa, ka neiebilstu pret ātrākiem bolīdiem.
"Nepareizajā virzienā viņi dodas tāpēc, ka jaunie auto ir smagāki, kas noteikti skaidrojams ar drošības risinājumiem. Tomēr nešaubos, ka ikviens to spēs pieņemt," pārliecināts bija Fetels.
Tāpat pilots norādīja, ka mašīnas pirms 2017.gada bijušas ātras taisnēs, tomēr vidējais ātrums nav bijis pārāk liels. 2017.gadā F-1 pārskatīja un arī pamainīja bolīdu dizainu, lai uzlabotu apļa laikus, kas arī izdevās. Katalonijas trasē izdevās iegūt pat piecas ar pusi sekundes, bet citās trasēs braucēji apļus veica par 2,3 sekundēm ātrāk nekā iepriekš.
Pēc šīm izmaiņām apļa laiku rekordi tika laboti viens pēc otra.
"Uz papīra idejas vienmēr izskatās labi, tomēr, lai tās materializētos, nepieciešams ilgāks laiks. Beigās redzēsim, kas no tā sanāks. Ja sacīkstes kļūs labākas un interesantākas mums, tā būs uzvara," teica Fetels.
Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) atbildīgā persona par F-1 sacīkstēm Nikolass Tombazis neslēpa, ka jaunās automašīnas apli vidēji veiks par trim līdz trīs ar pusi sekundēm lēnāk nekā to spēj šobrīdējie bolīdi.
"Nedomājam, ka mašīnas spējas ir atslēgas moments, kas interesē skatītājus. Uzskatām, ka automašīnas vadāmība ir galvenais mērķis," norādīja Tombazis.
FIA amatpersonai piekrita arī F-1 motosporta vadītājs Ross Brauns, norādot, ka, viņaprāt, lēnāki apļa laiki un arī mašīnas neesot problēma.
"Piespiedējspēks krasi tika palielināts ar domu, lai padarītu sacīkstes ātrākas, tomēr es aicinātu šo lēmumu apdomāt jau pašā saknē. Man nav skaidrs, kāpēc tas tika darīts," teica Brauns. "Patiesībā ar šīm izmaiņām mēs tikai zaudējām, jo mašīnas vairs nespēja konkurēt viena ar otru."
"Šis bija piemērs nepārdomātai programmai. Mašīnas kļuva ātrākas, bet vadāmība pasliktinājās. Un patiesība ir tāda, ka šo mašīnu veiktspēja ir tādi pati kā 2016.gada modeļiem."
Šajā nedēļas nogalē Ostinā tiks aizvadīts 19.sezonas posms, kurā uzvaru čempionātā sev nodrošināt var Lūiss Hamiltons.
Kopvērtējumā pēc 18 posmiem līderis ar 363 punktiem ir Hamiltons, kuram ar 289 punktiem seko Valteri Botass. Tālāk ar 236 punktiem ir Šarls Leklērs, 230 punktus guvis Fetels, bet piektais ar 220 punktiem ir Verstapens.
Foto: Ekrānbilde no twitter.com/sebvettelnews
LASI VĒL
- Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO)
- 11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO)
- Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)
- Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO)
- Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Kia EV3 (+ VIDEO)
- Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO)
- Divās traģiskās avārijās divi bojāgājušie; viena no tām - netālu no Augšlīgatnes (+ VIDEO)
- Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO)
- Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO)