Lāzera gaismas palīdz Audi sacīkšu braucējiem Lemānā
Jaunajā R18 e-tron quattro sacīkšu automobilī Audi ir nolēmis apvienot LED un lāzera gaismas.
LED dienas gaitas gaismas, LED priekšējie lukturi, Matrix-Beam gaismas un nu jau lāzera gaismas – Audi šogad tās atkal izmanto Lemānas 24 stundu sacīkstes, lai vēl vairāk palielinātu savu pārākumu apgaismošanas un redzamības jomā. Jaunajā R18 e-tron quattro sacīkšu automobilī Audi ir nolēmis apvienot LED un lāzera gaismas.
- Audi sacīkšu trasē testē inovatīvo apgaismošanas tehnoloģijuJaunajā R18 e-tron quattro apvienota
- Matrix LED un lāzera gaismas tehnoloģija
- Prof. Dr. Ulrihs Hakenbergs: "Lāzera gaismas ir nākotne"
Foto: Publicitātes attēls
„Audi ir jauno tendenču noteicējs apgaismošanas tehnoloģijās,“ uzsver AUDI AG Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Prof. Dr. Ulrihs Hakenbergs. „Nesen kļuva pieejams A8 ar Matrix LED priekšējiem lukturiem – visprogresīvākā tehnoloģija, kas piedāvāta sērijveida automobiļos. Mēs plānojam to piedāvāt arī turpmākajos modeļos. Mūsu jaunākais sasniegums ir lāzera gaismas – vēl spilgtākās, jaudīgākas un efektīvākas. Mēs ar tām aprīkojam jauno Lemānas sacīkšu automobili un būsim pirmie automobiļu ražotāji, kas ievieš lāzera gaismas tehnoloģiju sērijveida automobiļos.“
Lemānas 24 stundu sacīkstēs un citās garo distanču sacensībās, kas daļēji notiek tumsā, ir ļoti svarīgs labs trases apgaismojums. „Mēs vienmēr esam pievērsuši lielu uzmanību tam, lai mūsu autovadītāji Audi sacīkšu automobiļa salonā justos droši un ērti,“ apgalvo Audi Sport Lemānas prototipa nodaļas vadītājs Kriss Reinke. „Laba redzamība naktī ir ļoti svarīga. Matrix LED priekšējie lukturi jau ir devuši mūsu braucējiem Lemānā lielas priekšrocības – apvienojumā ar lāzera gaismām tās palielināsies vēl vairāk. Šai jaunajai tehnoloģijai ir liels potenciāls nākotnē.“
Pagājušogad Lemānā ar Matrix LED priekšējiem lukturiem, kurus veidoja astoņas LED diodes katrā pusē, Audi R18 e-tron quattro uzstādīja jaunus standartus apgaismošanas attāluma un gaismas intensitātes ziņā. Jaunā R18 inovatīvajos priekšējos lukturos ir apvienotas Matrix LED priekšējo lukturu un lāzera gaismu priekšrocības. „Lāzera gaisma nodrošina daudz vienmērīgāku un precīzāku gaismas staru izkliedēšanu automobiļa priekšā,” apgalvo Kriss Reinke.
„Mums šī tehnoloģija ir jauns pagrieziena punkts – tā apliecina Audi Sport pirmatklājēja garu, mēs jau atkal uzņemamies pioniera lomu un kopā ar mūsu kolēģiem produktu izstrādes nodaļā tik ātri ieviešam šo jauno tehnoloģiju autosacīkstēs. Šī sadarbība ir vienreizēja.“
2014. gada Starptautiskajā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē, kas janvārī norisinājās Lasvegasā, Audi prezentēja Audi Sport quattro lāzera gaismas lukturu konceptautomobili un Audi R18 e-tron quattro frontālo daļu, tai skaitā priekšējos lukturus. Iepriekšējā R18 modelī Audi ieviesa Matrix LED tehnoloģiju tikai vēlāk, savukārt jaunās paaudzes modeļa izstrādātāji Matrix un lāzera gaismas diodes iekļāva modelī jau pašā sākumā. Tas ļāva vēl vairāk uzlabot arī inteliģentās līkumu gaismas. Atkarībā no automobiļa atrašanās vietas sacīkšu trasē tās apgaismo līkumu, pirms autovadītājs ir tajā iebraucis.
Divkārtējam Lemānas sacīkšu uzvarētājam un bijušajam pasaules čempionam īpaši garajās distancēs Marselam Fesleram jau bija iespēja izmēģināt jauno priekšējo lukturu lieliskās priekšrocības testa braucienos, kas notika tumsā. „Es nekad nevienā sacīkšu automobilī neesmu redzējis tik labas gaismas kā jaunajā R18,” sajūsminās šveicietis. „Tās pilnīgi noteikti ir pat labākas nekā pagājušogad. Es teiktu, ka tas ir nevis viens solis uz priekšu, bet gan trīs. Lāzera gaismas ir spilgtākas, koncentrētākas un precīzākas. Ar tām var daudz labāk saskatīt, piemēram, līkuma iekšējo malu. Naktī mums tā varētu būt ievērojama priekšrocība.“
Audi Lemānā ir uzstādījis jaunus standartus apgaismošanas tehnoloģijās jau vairākas reizes. 2006. gadā Audi R10 TDI bija pirmais sacīkšu automobilis, kas bija aprīkots ar LED dienas braukšanas gaismām. Modelī R15 TDI LED diodes papildus darbojās arī kā tālās gaismas. 2011. gadā modelī R18 TDI Audi pirmo reizi izmantoja tikai LED priekšējos lukturus, bet 2013. gadā tika ieviesta Matrix LED tehnoloģija.
„Lāzera gaismu izmantošana Lemānā ir vēl viens piemērs, kas izceļ Audi vadošo lomu jauno tehnoloģiju izstrādes jomā un motosporta nozīmi uzņēmumā,“ uzsver Audi Motorsporta nodaļas vadītājs Dr. Volfgangs Ulrihs. „Lemāna atkal ir kā smags pārbaudījums jaunai tehnoloģijai, kuras ražošanu drīzumā uzsāks Audi. Ar to četru gredzenu zīmols atkal izvirzās lielu soli priekšā konkurentiem. Ciešā Audi Sport un sērijveida produktu izstrādes nodaļas sadarbība ir tuva ideālam un vienreizēja.“
LASI VĒL
- Lietuvā 110 km/h uz auto maģistrāles ziemā! Latvijā? (+ VIDEO)
- No 1.decembra vieglajiem transportlīdzekļiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām (+ VIDEO)
- Nu mums ir arī savs Ferrari salons! (+VIDEO)
- Lūk, tā izskatās mūsu ikdiena uz Latvijas ceļiem 1.daļa - vajag 4 joslu ceļus (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO)
- Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO)
- Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO)
- Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis
- Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO)