Latvijas sportisti ar panākumiem noslēdz vēsturisko Montekarlo ralliju

Foto: Monaco | Publicitātes foto
LAF | 06.02.2012

Vēsturiskais rallijs „Rallye Monte-Carlo Historique 2012” noslēdzās ar lieliskiem Latvijas sportistu un komandu rezultātiem. Labāko sniegumu demonstrēja Russo Baltic Racing ekipāža, kurā krievu pilotam Iļjam Kašinam (startē ar Latvijas licenci) stūrmanis bija Latvijas rallija braucējs Raimonds Strokšs – 17. vieta absolūti un uzvara savā automašīnu klasē. Montekarlo rallijā Latvijas vēsturisko spēkratu komanda „Russian Racing Team” sportisti izveda tehniku, ar kādu pirms pusgadsimta karalistē startēja mūsu leģendārās ekipāžas Aleksandra Karamiševa vadībā.

Pirms 50 gadiem Latvijas rallija leģendas Montekarlo rallija finišā nogādāja
GAZ Volga 21 automašīnas, tolaik sasniedzot spilgtus panākumus. Aizvadītajā
nedēļā Latviešu auto-amatnieku darbnīcas  atgriezās Montekarlo, aizvadot
„15th Rallye Monte-Carlo Historique” vēsturiskā rallija sacīksti. Latvijas
sportisti trasē izveda gan GAZ Volga 21, gan Moskvitch 408, gan Jaguar
dažādu paaudžu un modeļu spēkratus.

Iļja Kašins/Raimonds Strokšs 300 ekipāžu konkurencē visa rallija garumā
turējās līdervienību pulkā, ralliju noslēdzot 17. vietā absolūtajā ieskaitē
un pirmajā pozīcijā savā klasē. Russo Baltic Racing vienība startēja ar
1970. gada Jaguar E Coupe auto. Otro augstāko rezultātu sasniedza Kārlis
Miķelsons/Normunds Vuguls, startējot ar 1956. gada Jaguar XK140 Coupe,
absolūtajā vērtējumā gūstot 31. vietu un otro vietu savā ieskaites klasē.
Savukārt, trešo labāko Latvijas ekipāžu sniegumu un 95.vietu absolūtajā
vērtējumā uzrādīja tieši Volga (M21), kuru pilotēja Jānis Medmans un Ivans
Kanyka, apliecinot, ka arī šie spēkrati šai rallijā var cīnīties ar daudz
spēcīgākiem citu marku pārstāvjiem.

„Rallijs noritēja sarežģītos apstākļos, sevišķi grūtas bija Montekarlo
sacīkstes beigas, kad piesnigušie ceļi neļāva noturēt nepieciešamo tempu,”
saka savas automašīnu klases uzvarētājs Raimonds Strokšs. „Tomēr kopā ar
Iļju un komandu esam uzvarējuši, par ko ir liels gandarījums.”

Vēsturiskā rallija kustība Latvijā pēdējos gados ieguvusi ievērojamu
popularitāti, Latvijas sportistiem arvien biežāk sagatavojot noteikumiem
atbilstošu tehniku un startējot sacensībās. Vairāki projekti tiek veidoti
sadarbībā ar ārvalstu partneriem, piemēram, Russian Racing Team, Russo
Baltic Racing un RE Autoklubs sadarbojas ar Krievijas un citu valstu
speciālistiem, kas kārtējo reizi tikai apliecina Latviju – kā autosporta
valsti.

Starptautiskajās sacensībās, kuras notiek pēc vēsturiskiem ralliju norises
principiem, uz starta stājas dažādu izlaiduma gadu spēkrati, sagatavoti
atbilstoši attiecīgā modeļa oriģinālajai homologācijai. Sacensībās
rezultātus nosaka absolūti, kā arī pēc iedalījuma automašīnu grupās un
klasēs. Grupas tiek iedalītas pēc mašīnu izlaiduma gada, bet klases – grupu
ietvaros pēc automobiļu motora tilpuma lieluma.

Latviju pārstāvošo finišējušo ekipāžu rezultāti „Rallye Monte-Carlo
Historique 2012”
17. Iļja Kašins/Raimonds Strokšs, Jaguar E Coupe 4.2 (1970)
31. Kārlis Miķelsons/Normunds Vuguls, Jaguar XK140 Coupe (1956)
95. Jānis Metmanis/Ivans Kanjuka, Gaz Volga M21 (1960)
126. Leonīds Golovanovs/Nikolajs Mamjovs, Jaguar E Coupe 4.2 (1970)
134. Karlīne Štāla/Henks Tuiss, Jaguar E Coupe 4.2 (1968)
156. Boriss Žažkovs/Oļegs Sazvonovs, Gaz Volga M21 (1960)
158. Roberts Elbakjans/Aleksandrs Terentjevs, Moskvitch 408 (1974)
159. Oļegs Borisovs/Jevgenijs Stečkins, Gaz Volga M21 (1960)
207. Jurijs Lisenko/Viktors Poļakovs, Gaz Volga M21 (1960)