Kāds bija rallijs Liepāja 2014

Foto: Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs | Jānis Grīnhofs
Jānis Grīnhofs | 08.02.2014

Tieši pirms nedēļas Liepājā noslēdzās Eiropas rallija čempionāta II posms. Viennozīmīgi Liepājas rallijs ir viens no viss nozīmīgākajiem autosporta pasākumiem Latvijā 2014 gadā. Rallijs izdevās. Naktī pirms rallija pat uzsniga ilgi gaidītais sniegs. Tas radīja sacensībam vēl papildus intrigu.

Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs Foto: Jānis Grīnhofs

   Rallijs Liepāja 2014 šogad atnāca ar bargu salu. Uztraukums kā pērn, ka rallija auto vagos Kurzemes dubļus izpalika. Salīdzinot ar 2013 gadu, rallijs Liepāja ir krietni izaudzis. Par to liecināja 56 dalībnieku ekipāžas. Liepāja dalībniekus pārsteidza ar mainīgiem laika apstākļiem, vēja brāzmām, bargu salu un negaidītu sniegu. Naktī piesnigušie ceļi rīta ātrumposmos bija īsts pārsteigums. Līderu grupas braucēji nevarēja atrast savu ritmu un tas atspoguļojās pirmo ātrumposmu rezultātos. Piemēram, trešajā ātrumposmā Ralfa Sirmača ekipāža sasniedza trešo laiku absolūti. Kā tad mūsējiem gāja Liepājā ?

Latvijas braucēji startēja Production car un R2 klasēs. Production klasē trasē devās divas pieredzējušas latviešu ekipāžas, Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis un Jānis Vorobjovs/Andris Mālnieks. Ja Jānis Vorobjovs nevarēja pirmās rallija dienās rītā īsti adaptēties piesnigušajos ceļos, meklējot bremzēšanas punktus un saķeri, tad Mārtiņš Svilis veiksmīgi tika galā ar laika un ceļa apstākļiem. Mārtiņš Svilis demonstrēja stabilu sniegumu ar sev neierasto N4 grupas auto. Mārtiņš ilgu laiku turējās piektajā vietā absolūtajā vērtējumā, cīnoties ar tehniski labāk bruņotiem konkurentiem. Diemžēl devītajā ātrumposmā pēc neliela tramplīna Mārtiņa auto mazliet novirzijās no trajektorijas un sekoja "ceļojums" pļavā. Diemžēl tehnisku problŗmu dēļ ralliju turpināt Mārtiņš nevarēja. Kā pēc rallija atzina Mārtiņš, tad par rezultātu ekipāža īsti gandarīta nav, tomēr ar savu ātrumu abi ir apmierināti. Arī Mitsubishi Evo 9 esot bijis labs. "Ar šo auto noteikti var pabraukt ātrāk kā ar veco, ne vienmēr trasē noteicošā ir jauda", tā Mārtiņš Svilis. Savukārt Jānis Vorobjovs tieši otrajā rallija dienā atguva savu stabilitāti un rezultāti uzlabojās. Šoreiz izskatījās, ka Mārtiņš bija ātrāks, bet pēc jēkabpilieša izstāšanās tieši Jānis finišā sasniedza sesto vietu absolūti un pirmo Production car ieskaitē. Jānis Vorobjovs bija gandarīts, ka rallija finišā spējis apsteigt lietuviešu Vitauta Švedas un Rokas Kvaraciejus ekipāžas Latvijas čempionāta ieskaitē. 

Trīs ekipāžas, Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs, Kristaps Feldmanis/Andris Velme un Nauris Bruņinieks/Edgars Grīns devās trasē R2 ieskaitē. Pagājušajā gadā veiksmīgākais no latviešiem bija Ralfs Sirmacis, taču līderiem tika zaudēts diezgan daudz. Pagājis gads, konkurenti tie paši vēl arī pievienojās Kristaps Feldmanis. Liepājā Ralfs brauca stabili, tīri, savā ritmā, tas jau liecināja par braucēja izaugsmi. Dažos ātrumposmos pat tika apsteigti sāncenši, tomēr pirmais trijnieks neizbēgami attālinājās. Rallija finišā Ralfs Sirmacis R2 klasē ierindojās 4.vietā, līderim zaudējot vairāk kā minūti. Ralfs pēc pirmās dienas bija neizpratnē, kur konkurenti salasa tās sekundes. Viens izskaidrojums varētu būt Jana Černija jaunais Peugeot 208, kurš jaudas rādītājos pārspēj Ralfa Ford Fiesta. Tomēr ir vieta pārdomām. Kristaps Feldmanis demonstrēja atzīstamu ātrumu, taču braukšana bija saraustīta un rezultāts izpalika. Pāris kļūdas, kas varēja arī liegt Kristapam finišēt. Taču viss beidzās labi, 6.vieta R2 klasē. Kristapam pietrūka stabilitāte, lai pakāptos augstāk. Līdzīgs stāsts arī par Nauri Bruņinieku, taču Nauris ātrumā mazliet atpaliek no Kristapa. Tas atspoguļojās arī rezultātā, 7.vieta.