Kāda bija Latvijas rallija aizvadītā sezona

Foto: foto Jānis Grīnhofs
Jānis Grīnhofs | 04.10.2013

Ir atnācis rudens, sāk dzeltēt lapas, arvien biežāk ļīst. Ik gadu rallija sezona Latvijā noslēdzas sākoties rdenim.Tikai šajā gadā uzvarētāji jau tika noskaidroti vēl vasarā.

Foto: foto Jānis Grīnhofs

   Šogad aizvadīta neierasti gara rallija sezona, veseli astoņi posmi. Latvijas rallijam īsts pārbaudījums, ņemot vērā braucēju finansiālās iespējas. To arī varēja redzēt sezonas laikā. Popularākajā starptautiskajā N4 klasē mūsu braucēji diemžēl nevienā rallijā reāli necīnijās par uzvaru.

Visos rallijos galvenie favorīti bija Alekseja Lukjaņuka ekipāža un kāds no igauņiem(kurš bija ieradies). Aivis Egle ar Andi Daugu brauca savā ritmā, lieki neriskējot un krājot svarīgus punktus. Jāni Vorobjovu ar Artūru Žeibi jau no sezonas sākuma vajāja tehniskas ķibeles un Jānim bija grūti atrast savu ritmu. Tomēr šķiet, ka Jānis Vorobjovs šogad nebūtu bijis konkurents krievu "raķetei" Aleksejam Lukjaņukam. Tāpat bija redzams, ka jaunie igauņu piloti Timu Korge un Sims Plangi ir ātrāki.Sezonas otrajā pusē Jāņa Vorobjova ekipāža škiet atguva ganticību sev, gan ātrumu. Tomēr pēdējam Īstajam mūsu N4 "mohikānim" mazliet pietrūka, lai apsteigtu konkurentus cīņā par uzvarām rallijos. Latvijās ieskaitē tika sasniegtas pirmās vietas, bet ne vienmēr ātrākie tajā bija pieteikušies. Drošs tituls neveiksmīgu sakritību rezultātā izslīdēja  no Alekseja Lukjaņuka un Alekseja Arnautova rokām. Savukārt Aivja Egles ekipāža ar stabilitāti sasniedza čempiona titulu jau priekšpēdējā posmā un izlema beigt aktīvas sporta gaitas. N4 klase praktiski vairs nav.

  A+ klasē vismaz dominē latvieši. Pārliecinoši ātrākie ir Mārtiņš Svilis ar jauno stūrmani Ivo Pūķi. Tik pārliecinoši, ka jau divus posmus pirms čempionāta finiša nodrošināja titulu. Braucēji klasē ir , tikai ar uzvarētāju tā īsti cīnīties vēl ne viens nespēja. Jāpagaida.

R4 klase škiet vairāk piemērota turīgiem ārvalstu braucējiem, kuri pamatā arī cīnās par čempionāta godalgām! Šogad tajā no latviešiem epizodiski startēja vien Jāņa Feldmaņa un Rolanda Mēneša ekipāžas uz kopvērtējuma godalgām necerot.

Viennozīmīgi viss interesantākā cīņa bija R2 klasē. Lai gan Ralfa Sirmača ekipāža titulu sev nodrošināja jau " Kurzemē", katrā rallijā vismaz piecas, spēkos līdzvērtīgas ekipāžas, cīnījās par godalgām. Mārcis Ķenavs ar savu ne pārāk svaigo Hondu Civic centās konkurēt ar " O kartes akadēmijas" ekipāžām. Bieži tas viņam arī izdevās, lai gan tik pat bieži dažādu iemeslu dēļ netika sasniegts finišs. Sezonas pirmajā pusē intrigu radija Emīla Blūma cīņa ar Ralfu Sirmaci, taču sezonas otrajā pusē pēc stūrmaņa maiņas Emīls zaudēja stabilitāti. Tad sāka tempu kāpināt Kristapa Feldmaņa un Naura Bruņinieka ekipāžas un gaisā virmoja pastāvigā intriga, bija aizraujoši.

   2WD klase veģetēja līdz brīdim, kad parpadījās Anda Neikšāna un Zigurda Kalniņa ekipāžas ar jaudīgiem BMW. Pat Ivo ĶIlpis nenoturējās un izbrauca rallija Latvija trasē ar savu noputējušo Toyotu. Pievienojoties vēl kādām ciemiņam ar aizmugures piedziņas spēkratu, klase uzreiz atdzīvojās. Skatītāji ar ovācijām sagaidīja "klasiku". Tas labi bija redzams aizvadītajā rallijā Latvija.

   Grūti laiki latvijas rallijam. Kāds tas būs 2014-jā, redzēsim janvāri. bet tagad vēl atlicis sezonas noslēgums Sāremā 11.un 12.oktobrī