F1 zaudē 50 miljonu auditoriju

Foto: Publicitātes foto
iAuto | 04.02.2014

Laikam jau nav jābūt gaišreģim, lai paredzētu, ka pēc tik neinteresantas 2013.gada F1 sacensību izskaņas, ietekme uz TV auditoriju būs labi pamanāma.

Jaunākie aprēķini, kas publicēti izdevumā "Wall Street Journal," rāda, ka 2013.gadā F1 sacīkstes pārstājuši skatīties aptuveni 50 miljoni kādreizējo šī sporta entuziastu. Kā galvenie iemesli tiek minēta translāciju iekļaušana maksas TV kanālos un garlaicīgā sacensību izskaņa. Atgādināsim, ka vācietis Sebastjāns Fetels savu ceturto titulu izcīnīja priekšlaicīgi, pēdējās deviņās (!) sacīkstēs neatstājot konkurentiem ne mazāko iespēju. Neskatoties uz it kā lielisko panākumu, par kuru varētu tikai priecāties, pat vāciešiem tas vairs nešķiet interesanti, ko apliecina skaitļi, vēstot, ka 2013.gadā Vācijas auditorija sarukusi par 8,7 procentiem.

Kopumā Vācijā 2013.gadā F1 sacīkstes vērojuši 31,3 miljoni skatītāju. Visvairāk šī sporta atbalstītāju joprojām ir Brazīlijā – pērn GP izcīņām visa gada garumā sekojoši līdz 77,2 miljoni skatītāju, kaut gan auditorija tikai viena gada laikā vien sarukusi par 8,4 miljoniem. Ķīnā F1 sacīkstēm pārstājuši sekot 29,8 miljoni skatītāju, bet Francijā tās vairs nešķiet interesantas 5,8 miljoniem kādreizējo šī sporta entuziastu.

Abās pēdējās valstīs savu lomu nospēlējis atbildīgo kompāniju lēmums pārcelt F1 pārraides uz citiem (Francijā – tikai maksas) kanāliem, savukārt ASV līdzīga iemesla dēļ (no Speed Tv uz populārāko NBC Sports) Pirmās formulas skatītāju loks pieaudzis no 1,7 līdz 11,4 miljoniem.