Caune: Igauņi brauc rallijā "Kurzeme", kā jābrauc, latvieši ir lēni
Igaunijas sportistu dominance rallija „Kurzeme” pirmajā dienā skaidrojama ar to, ka latvieši ir lēni, uzskata leģendārais Latvijas rallists Ivars Caune. Pēc pirmās dienas ātrumposmiem labāko desmit ekipāžu vidū atrodas 8 Igaunijas ekipāžas, un 6 ātrākie braucēji ir tieši igauņi.
„Igauņi brauc, kā jābrauc, taču latvieši ir lēni,” sacīja I. Caune, norādot, ka pirms diviem gadiem situācija bijusi citādāka, jo vēl braukuši brāļi Neikšāni un ātrāks bijis arī Jānis Vorobjovs. Patlaban latvieši spēcīgāki ir priekšpiedziņas automašīnu klasē, kur norit ļoti aizraujošas cīņas.
Komentējot pirmās dienas ātrumposmus, I. Caune norāda, ka rallija organizatori pieņēmuši pareizu lēmumu, starta intervālu palielinot līdz divām minūtēm.
„Miglā braukt ir vieglāk nekā putekļos, un šādos apstākļos ļoti liela nozīme ir stenogrammai,” uzsver I. Caune.
Viņš arī uzskata, ka rallija otrajā dienā varētu izvērsties interesanta cīņa starp „Ford Focus WRC” pilotu Georgu Grosu un ar daudz vājāko N4 grupas „Subaru Impreza” braucēju Otu Tanaku.
„Vietās, kurās vakar skatījos sportistus, O. Tanaks brauca pa pilnīgi citām trajektorijām, kas liecina par lielu meistarību,” stāsta I. Caune. Viņaprāt, O. Tanaks ir spējīgs cīnīties par uzvaru rallija kopvērtējumā. „Šodien arī uzlijis lietus, un trase ir slidenāka. Tas nozīmē, ka jaudai vairs nav tik liela nozīme.”
Pēc pirmās rallija dienas, kas tika aizvadīta ļoti smagos apstākļos, vadībā izvirzījies sacensību galvenais favorīts, ar „Ford Focus WRC” braucošais G. Gross, kurš izcīnīja uzvaras piecos ātrumposmos no septiņiem.
Ceturtajā ātrumposmā G. Gross kļūdījās un vienā no līkumiem aizbrauca taisni, zaudējot deviņas sekundes un atkrītot uz 2.vietu kopvērtējumā, taču nākamajos ātrumposmos atkal bija ātrākais un rallija līderpozīciju atkaroja.
2.vietā, atpaliekot 8,68 sekundes, ierindojās cits igauņu braucējs E. Kaurs. 3.vietu pēc pirmās dienas ieņēmis O. Tanaks, kurš līderim zaudē 10,35 sekundes.
Rallija pirmā diena aizritēja ļoti smagos apstākļos. Pirmajos trīs ātrumposmos sportisti cīnījās ar putekļu dēļ samazinātu redzamību. Rēķinoties ar gaidāmo tumsu un vēl arī miglu, kas sacensības padarītu ļoti bīstamas, tiesneši pieņēma lēmumu starta intervālu palielināt no vienas līdz divām minūtēm. Otrajā aplī atkārtotajos ātrumposmos trase bija nedaudz notīrījusies un putekļu bija nedaudz mazāk.
Ātruma Festivāla noslēdzošajā dienā skatītāji varēs vērot piecus rallija grants ātrumposmus: Nīcas un Rucavas novadā, kā arī Aizputes un Durbes novadā. Rallija noslēgumā sportisti vēl pēdējo reizi mērosies spēkiem pilsētas ātrumposmā Liepājas ostā.
Ivars Caune Foto: Publicitātes foto
LASI VĒL
- Lūk, tā izskatās mūsu ikdiena uz Latvijas ceļiem 1.daļa - vajag 4 joslu ceļus (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO)
- Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO)
- Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO)
- Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis
- Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO)
- Lai neiesprūst ķepas. Kā pareizi pārvadāt automašīnā suņus? (+ VIDEO)
- Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO)
- Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO)