Autošosejas čempionāts un "Dzintara Volga"

Foto: publicitātes foto
Dāvis Šteinerts | 06.05.2011

1.maija svētdienā Biķerniekos tika aizvadīts Latvijas, Baltijas un Igaunijas autošosejas čempionātu 1. posms un „Dzintara Volgas” pavasara kauss.

Nacionālajā klasē uzvar Zubkovs, Mietulis otrais. Spraiga un pārsteidzoša cīņa bija par Nacionālās klases pjedestālu. Pagājušāgada čempions Kristaps Mietulis (BMW E30) sezonu uzsāka no pirmās startapozīcijas. Brauciena pirmajā daļā, spēkiem mērojoties ar Jāni Kārkliņu (BMWE30), viņš ātri izrāvās vadībā un pirmo braucienu noslēdza kā pirmais, Jānim Kārkliņam paliekot otrajam, bet trešais ātrākais izrādījās Igors Zubkovs(BMW E30).

Ja līdz šim solītās intrigas saistījās ar pagājušā gada līderiem Mietuli un Ņikiforovu, kurus varētu „pārmācīt” Jānis Kārkliņš, tad jau pirmajā braucienā korekcijas ieviesa Zubkovs, kurš izcēlās ar ļoti ātru braukšanu. Otrajā braucienā Zubkovs izrāvās vadībā un, tā arī taisnēs palikdams nesaķerts, finišēja pirmais. Abu posmu kopvērtējumā pirmais ir Zubkovs, otrais Mietulis, bet trešais skatītāju un konkurentu atzinīgi vērtētais, un aizkulisēs par inteliģento pilotu sauktais Jānis Kārkliņš. Ceturtais spēcīgākais šoreiz Didzis Pope (VW Golf III). Piektajā vietā ir pagājušā gada otrais spēcīgākais braucējs Kārlis Ņikiforovs (VW Golf III). Ātrākā Volga Dolgopolovam.

Arī „Dzintara Volgas 2011” kausa izcīņā gāja karsti. Abos posmos kā līderis izvirzījās Vladislavs Svinkins, kurš savu pozīciju visu laiku centīgi sargāja no Antona Dolgopolova. Un tieši pēdējā aplī Dolgopolovs, izmantojot izdevīgu momentu, pirmo vietu Svinkinam burtiski acu priekšā nocēla. Rezultātā Dolgopolovs pirmais, Svinkins otrais, bet Māris Ozoliņš trešais.

Pagājušā gada „Dzintara Volgas 2010” kausa ieguvējs Andrejs Paupers šoreiz sestajā pozīcijā. No diviem VAZ braucējiem ātrākais izrādījās Rolands Seņavskis ar VAZ 2101. Super1600 un Super B2000  klasē pirmās vietas ieguva igauņi –Raul Karu (VW Golf II), Meelis Annus (VW Golf II) un Andres Hall (VW Golf IV), latvieti Andri Daugaviņu (Honda Civic) atstājot ceturtajā vietā kopvērtējumā.

Pirmajā braucienā Daugaviņš izstājās dzinēja defekta dēļ, bet otrajā kļūmi izdevās novērst un Daugaviņš finišēja otrais.

Super B2000 klasē uzvaru izcīnīja Paulius Krukauskas (Honda Integra) no Lietuvas. Otrais spēcīgākais, pēc ilgākas prombūtnes autošosejā, izrādījās Atis Veismanis (Honda Civic).

Latvijas braucējam Uldim Timakam jau pirmajā braucienā sāka niķoties Opel Astra dzinējs. Šī iemesla dēļ, otrajā braucienā Timaks uz starta līnijas tā arī neparādījās. Baltic Open 1 un Baltic Open 2  klasē pārliecinoši spēcīgākais izrādījās latviešu kartingists Konstantīns Calko ar BMW M3.

Baltic Open 2 klasē uzvarēja lietuvietis Mantas Nevarauskas (Honda CRX). Pārsteigumu visiem sagādāja Latvijas braucējsVitālijs Kalmi. Kamēr autosportista auto vēl tikai top, Vitālijs nevēlējās šo sacensību iespēju laist garām, un startēja ar sev netipisku auto - VAZ 2104. Neskatoties uz skatītāju sākotnējo skepsi, sarkanais žigulis ar Kalmi pie stūres bija gan ātrs, gan konkurētspējīgs ar citiem spēkratiem.