Audi RS 5 TDI Competition prototips izbrauc Zaksenringas trasi rekordlaikā
Jaudu iegūst no 3,0 l V6 TDI dzinēja ar dubulto turbokompresoru, 320 kW (435 ZS) jaudu un 800 Nm griezes momentu. Ievērības cienīgs tā elements ir elektriskais kompresors.
Audi Zaksenringas trasē ir uzstādījis jaunu trases rekordu ar dīzeļdzinēju aprīkotiem automobiļiem. Audi RS 5 TDI Competition prototips 3,6 km garo apli pieveica 1 minūtē un 35,35 sekundēs. Tā tehnoloģijas platforma jaudu iegūst no 3,0 l V6 TDI dzinēja ar dubulto turbokompresoru, 320 kW (435 ZS) jaudu un 800 Nm griezes momentu. Ievērības cienīgs tā elements ir elektriskais kompresors.
Rekordlaiku uzstādīja sacīkšu braucējs Niki Tīms Zaksenringas rekordu dienas ietvaros, kuru organizēja žurnāls „Auto Bild Sportscars“ un ražotājs „Michelin“. Audi RS 5 TDI Competition, izbraucot apli 1 minūtē un 35,35 sekundēs, pārspēja iepriekšējo 2015. gada februārī uzstādīto dīzeļdzinēja automobiļu rekordu, kas bija 1,87 sekundes. Žurnāls „sport auto“ 2015. gada pavasarī testēja Audi tehnoloģijas platformu Hokenheimringā, kur tika uzstādīts labākais dīzeļdzinēja automobiļu apļa laiks žurnāla pastāvēšanas vēsturē.
„Es esmu gandarīts par izcilo veiktspēju sacīkšu trasēs, jo tas izceļ Audi līderpozīciju efektīvu un sportisku dīzeļdzinēju izstrādē,“ komentē AUDI AG TDI dzinēju izstrādes nodaļas vadītājs Ulrihs Veiss. Izstrādājot Audi RS 5 TDI Competition prototipu, mēs izmantojām visus pieejamos resursus — tā vieglajā konstrukcijā, šasijā un, protams, piedziņas sistēmā. Mēs izmantojam visu TDI jaudas potenciālu un papildinām to ar elektrisko kompresoru, kas drīz būs pieejams arī sērijveida automobilī.“
Audi RS 5 TDI Competition pamatā ir tehniskais prototips, kas tika prezentēts 2014. gada vasarā TDI dzinēja 25 gadu jubilejā. Kopš tā laika ir uzlaboti visi automobiļa elementi, lai pielāgotu to braukšanai pa sacīkšu trasēm. Automobiļa 3,0 l TDI dzinējs ar dubulto turbokompresoru piedāvā 320 kW (435 ZS) jaudu. Tā maksimālais griezes moments ir palielināts līdz 800 Nm. Ar šādu jaudu Sport TDI versija no 0 līdz 100 km/h ieskrienas vien 4,0 sekundēs, bet līdz 200 km/h — mazāk nekā 16 sekundēs.
Galvenais jauninājums šajā biturbo V6 TDI dzinējā papildus diviem ar izplūdes gāzēm darbināmiem turbokompresoriem ir elektriski vadāms kompresors. Tas nodrošina vēl ātrāku virsspiediena sasniegšanu, kad dzinējs griežas lēnāk, kā arī ievērojami uzlabo dzinēja atsaucību un paātrina ieskrējienu. Tas izmanto nelielu elektromotoru ar 7 kW jaudu, kas 250 milisekundēs palielina turbīnas ātrumu līdz 72 000 apgriezieniem minūtē. Tādējādi virsspiediens tiek uzkrāts neatkarīgi no izplūdes gāzēs esošā enerģijas daudzuma. Šīs tehnoloģijas ātrumu apliecina fakts, ka parastam ar izplūdes gāzēm darbināmam turbokompresoram ir nepieciešams divas līdz trīs reizes ilgāks laiks, lai sasniegtu līdzvērtīgu turbīnas ātrumu. Pateicoties elektriski darbināmam kompresoram, virsspiediens RS 5 TDI Competition prototipam tiek nodrošināts īsā laikā jebkurā braukšanas situācijā, kas ir svarīga sportiska dzinēja iezīme.
Foto: Publicitātes attēls
Elektriski vadāmais kompresors enerģijas ieguvei izmanto īpašu elektrisko apakšsistēmu ar 48 voltu spriegumu. Papildu elektriskā apakšsistēma ir galvenais Audi elektrifikācijas stratēģijas elements. Tā ļauj ātri piegādāt lielu daudzumu elektroenerģijas, tādēļ ir lieliski piemērota izmantošanai ar elektriski vadāmu kompresoru. Drīzumā tiks uzsākta abu šo tehnoloģiju sērijveida ražošana.
Audi RS 5 TDI Competition prototips ir par 241 kg vieglāks nekā tā bāzes modelis. Automobiļa svaru ir ļāvuši samazināt vairāki dizaina elementi. Dzinēja pārsegs ir veidots no ar oglekļa šķiedru stiprinātas plastmasas (CFRP), durvis ir veidotas no alumīnija, bet izplūdes sistēma galvenokārt sastāv no titāna. Tā salonā ir no CFRP veidoti sacīkšu sēdekļi, bet tā aizmugurējais sēdeklis ir izņemts, veidojot salona koncepciju, kas ir balstīta uz vieglas konstrukcijas dizainu. Automobiļa lo
Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Lietuvā 110 km/h uz auto maģistrāles ziemā! Latvijā? (+ VIDEO)
- No 1.decembra vieglajiem transportlīdzekļiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām (+ VIDEO)
- Nu mums ir arī savs Ferrari salons! (+VIDEO)
- Lūk, tā izskatās mūsu ikdiena uz Latvijas ceļiem 1.daļa - vajag 4 joslu ceļus (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO)
- Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO)
- Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO)
- Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis
- Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO)