Audi prezentē jauno R18 e-tron quattro (+foto)

Foto: Publicitātes foto
Moller Baltic | 27.03.2014

Jaunais Audi R18 e-tron quattro savus pirmos kilometrus Lemānā veica nevis leģendārajā Rietumfrancijas sacīkšu trasē, bet gan pilsētas ielās.

2014. gada WEC (FIA Pasaules izturības čempionāta) sezonu Audi uzsāka ar iespaidīgu prezentāciju. Jaunais Audi R18 e-tron quattro savus pirmos kilometrus Lemānā veica nevis leģendārajā Rietumfrancijas sacīkšu trasē, bet gan pilsētas ielās. Ceļu no Saint-Julien du Mans katedrāles pilsētas centrā līdz slavenajai sacīkšu trasei ar šo dīzeļdegvielas sporta hibrīdautomobili veica Audi ražotnes komandas pilots Toms Kristensens (Tom Kristensen), kura deviņas uzvaras padarījušas viņu par Lemānas 24 stundu sacīkšu rekordistu.

Foto: Publicitātes foto

TV kameru un fotogrāfu pavadībā, kā arī translācijā interneta tiešraidē Audi jaunais LMP1 sacīkšu automobilis veica gandrīz 10 kilometru distanci autokolonnā cauri pilsētai, nobrauca apli Bugatti trasē, tad ieradās pie sacīkšu trases modernā Apmeklētāju centra, kur to sagaidīja lūgti žurnālisti un viesi no visas pasaules. „Es piedalos Lemānas sacīkstēs kopš 1997. gada, bet šis man bija kaut kas pilnīgi jauns un aizraujošs,” teica Toms Kristensens, kurš arī 2006. gadā brauca pa pilsētas ielām revolucionārajā Audi R10 TDI tā pasaules pirmizrādē Parīzē.

Papildus neparastajam braucienam, kas atsauca atmiņā notikumus no tālas Lemānas pagātnes, kad braucēji ieradās uz sacīkstēm paši savos sacīkšu automobiļos, Audi pārsteidza publiku arī ar jaunu Lemānas automobiļa izskatu. Kad jaunais R18 e-tron quattro pagājušā gada decembrī piedzīvoja pasaules pirmizrādi, tā virsbūve bija melnā krāsā ar sarkaniem elementiem, taču šobrīd skatienus piesaistīja iespaidīga krāsu gamma. Jaunās krāsas – baltā, sudraba, sarkanā un melnā – rada svaigu, izteiksmīgu izskatu. „Krāsas ir simboliskas,” skaidro Dirks van Brekels (Dirk van Braeckel), Audi Autosporta un īpašo projektu nodaļas izstrādes vadītājs. „Sudraba krāsa apzīmē līdzšinējos panākumus autosportā. Kā ļoti mierīga krāsa tā veido pamatu jaunajam krāsojumam. Baltā kā otrā krāsa labi harmonizē ar sudraba krāsu un šķiet ļoti viegla. Tā simbolizē hibrīdpiedziņu. Baltā krāsa ir izmantota asimetriski, lai demonstrētu šīs piedziņas daļas tehnoloģijas sarežģītību.” Kontūras ir veidotas pēc drukāto shēmu plašu līnijām, taču tās izmantotas tikai kā abstrakcija.

Nākamā ir melnā krāsa. Tā ir izmantota priekšējiem un aizmugurējiem spārniem, kā arī noteiktās aizsargu daļās un sānos ar izteikti ģeometriskām kontūrām. „Mēs izvēlējāmies matēti melno krāsu, jo tā patīkami kontrastē ar spīdīgi balto,” teica van Brekels. „Melnā krāsa apzīmē mazsvara dizainu. Paredzēts, ka lielā, melnā spura uz dzinēja pārsega simbolizēs tādu kā mugurkaulu.” Krāsojumu papildina unikālā sarkanā – Audi autosporta krāsa. Raksturīgie elementi ir atstarojošas sastāvdaļu virsmas, Audi logo un uzraksti, kas ekskluzīvi izmantoti tikai šajās vietās, kā arī izteikti gareniskais krāsas izvietojums kopējā koncepcijā. „Atstarojošais krāsojums īpaši iespaidīgi izskatās naktī un sniedz skatītājiem papildu baudījumu,” skaidro van Brekels. „Pateicoties gareniskajam novietojumam, krāsas simbolizē ātrumu, kas ir tik ļoti raksturīgs Lemānai. Pat disku apmalēs izmantoti sarkani segmenti. Riteņiem griežoties, tie rada ļoti dinamisku efektu.”

Foto: Publicitātes foto

Lielāks dzinēja tilpums uzlabotai efektivitātei

Audi R18 e-tron quattro sava brauciena laikā cauri Lemānai radīja sensāciju ne tikai tā iespaidīgā izskata dēļ. Sākoties pilnīgi jaunajai tehnoloģiskajai ērai, Audi publicēja arī šī sacīkšu automobiļa piedziņas daļas galvenos tehniskos datus. Piemēram, V6 TDI dzinēja tilpums ir palielināts no 3,7 līdz 4,0 litriem, lai vēl vairāk optimizētu jau tāpat ļoti efektīvo agregātu. Pēc dažādu enerģijas atgūšanas sistēmu izmēģināšanas Audi nolēma Lemānā sacensties līdz divu megadžoulu rekuperācijas enerģijas klasē. Enerģija plūst caur dzinēja ģeneratoru pie priekšējās ass un tiek uzglabāta spararata enerģijas uzkrāšanas sistēmā. „Mēs izvēlējāmies šo koncepciju pēc visaptverošu testu veikšanas,” teica Dr. Volfgangs Ulrihs (Dr. Wolfgang Ullrich), Audi Autosporta nodaļas vadītājs. „Mūsuprāt, tā sniedz optimālu līdzsvaru starp efektīvu enerģijas izmantošanu, izmēru, svaru, enerģijas pārveidošanas efektivitāti, reakciju, braukšanas spējām un labvēlīgu darbības stratēģiju – kombinācijā ar izturību, kas ir galvenais priekšnosacījums, lai Lemānā gūtu panākumus.”

Pirms sava pasaules čempiona titula aizstāvēšanas uzsākšanas 20. aprīlī Silverstonā, Lielbritānijā, Audi R18 e-tron quattro 28. un 29. martā piedalīsies FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) oficiālajos testos Le Castellet trasē (Francija).