Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals iepazinušies ar Rally du Var īpatnībām
Foto: publicitātes foto
preses relīze | 25.11.2011
Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas ekipāža ceturtdien pabeidza iepazīšanos ar Francijas asfalta rallija „Rally du Var” ātrumposmiem, kā arī veikusi stenogrammas pierakstu un shakedown jeb iesildīšanās ātrumposmu tās pašas dienas vakarā. „Trase ir neticami sarežģīta,” atzīst ekipāžas stūrmanis Pēteris Dzirkals. „Vienai vienīgai sacīkstei esmu pierakstījis vairāk līkumu nekā Latvijas čempionātā visā gadā!”
Kā iepriekš ziņots, LMT rallija komanda izlēma aizstāt dalību pēdējā pasaules čempionāta WRC posmā Lielbritānijā ar vienu no slavenākajiem un braukšanas tehnikā prasīgākajiem asfalta rallijiem „Rally du Var”. „Mēs ne mirkli nenožēlojam šo izvēli”, ar gandarījumu saka komandas vadītājs un ekipāžas pilots Andis Neikšāns. „Vietējie mums jau pastāstīja, ka šis rallijs ir slavens visā Francijā, kur asfalta ralliju netrūkst, - te ir pat atsevišķs asfalta rallija čempionāts.”
„Neviens ātrumposms nelīdzinās otram, ja neskaita to, ka taisnu posmu praktiski nav,” stenogrammas pierakstu atceras P. Dzirkals. „Līkumi ir ļoti asi, ceļi ved pa kalniem, dažos iekšmalu nedrīkst nogriezt nekādā gadījumā, citviet tas jādara gandrīz obligāti, citādi netiksi iekšā nākamajā līkumā. Gaisa temperatūra svārstās no plus 20 dienā līdz knapi četriem pievakarē, un tas viss atstāj grandiozu iespaidu uz riepu saķeri.”
Lai gan N4 klases automašīnas izmēru dēļ šajā rallijā ir vienas no lēnākajām, Andis Neikšāns uzskata, ka šī būs laba skola un lieliska pieredze: „Latvijas rallistiem praktiski nav pieredzes braukšanā pa asfaltu. Mums tikai tā liekas, ka asfalts paliek asfalts, taču te tas ir tik dažāds kā mājās grants – no pussabrukuša un raupja līdz ideāli gludam un pilnīgi jaunam. Mēs, protams, braucam ar asfalta riepām uz 18 collu diskiem. Taču shakedown ātrumposmā gaidīšanas dēļ startējām ar aukstām riepām, un jau pēc pirmajiem 30 metriem asā līkumā ienesāmies tādā sānslīdē, ka skatītāji sajūsmā gavilēja. Paši gan sapratām, ka tas nebūt nav stabili, un ātruma arī nekāda.”
Piektdien LMT rallija komandas ekipāžai tāpat kā pārējiem „Rally du Var” dalībniekiem jāveic pirmie četri ātrumposmi. „Tie ir ļoti agresīvi pēc konfigurācijas, turklāt zemās starta vietas dēļ pēdējie divi mums būs jāveic tumsā. Tā kā šeit katrā metrā iespējams kaut ko nolauzt vai sasist, brauksim ļoti prātīgi. Pat nobraucot šo ralliju mierīgā garā, iegūtā informācija un pieredze būs ļoti vērtīga, tāpēc mums ir svarīgi nobraukt maksimālu skaitu kilometru.”
Vienlaikus LMT rallija komandas dalībnieki atzīst, ka rallijam Francijā ir sava specifika, un uzmanība pārsvarā pievērsta vietējiem autosportistiem. „Šeit startē arī Jari – Mati Latvala no Ford komandas, bet neviens viņam sevišķi nepievērš uzmanību. Un ko var gribēt, ja pat rallija nolikums publicēts tikai franču valodā,” smejas A. Neikšāns. „Taču mums šeit tik un tā patīk!”
„Neviens ātrumposms nelīdzinās otram, ja neskaita to, ka taisnu posmu praktiski nav,” stenogrammas pierakstu atceras P. Dzirkals. „Līkumi ir ļoti asi, ceļi ved pa kalniem, dažos iekšmalu nedrīkst nogriezt nekādā gadījumā, citviet tas jādara gandrīz obligāti, citādi netiksi iekšā nākamajā līkumā. Gaisa temperatūra svārstās no plus 20 dienā līdz knapi četriem pievakarē, un tas viss atstāj grandiozu iespaidu uz riepu saķeri.”
Lai gan N4 klases automašīnas izmēru dēļ šajā rallijā ir vienas no lēnākajām, Andis Neikšāns uzskata, ka šī būs laba skola un lieliska pieredze: „Latvijas rallistiem praktiski nav pieredzes braukšanā pa asfaltu. Mums tikai tā liekas, ka asfalts paliek asfalts, taču te tas ir tik dažāds kā mājās grants – no pussabrukuša un raupja līdz ideāli gludam un pilnīgi jaunam. Mēs, protams, braucam ar asfalta riepām uz 18 collu diskiem. Taču shakedown ātrumposmā gaidīšanas dēļ startējām ar aukstām riepām, un jau pēc pirmajiem 30 metriem asā līkumā ienesāmies tādā sānslīdē, ka skatītāji sajūsmā gavilēja. Paši gan sapratām, ka tas nebūt nav stabili, un ātruma arī nekāda.”
Piektdien LMT rallija komandas ekipāžai tāpat kā pārējiem „Rally du Var” dalībniekiem jāveic pirmie četri ātrumposmi. „Tie ir ļoti agresīvi pēc konfigurācijas, turklāt zemās starta vietas dēļ pēdējie divi mums būs jāveic tumsā. Tā kā šeit katrā metrā iespējams kaut ko nolauzt vai sasist, brauksim ļoti prātīgi. Pat nobraucot šo ralliju mierīgā garā, iegūtā informācija un pieredze būs ļoti vērtīga, tāpēc mums ir svarīgi nobraukt maksimālu skaitu kilometru.”
Vienlaikus LMT rallija komandas dalībnieki atzīst, ka rallijam Francijā ir sava specifika, un uzmanība pārsvarā pievērsta vietējiem autosportistiem. „Šeit startē arī Jari – Mati Latvala no Ford komandas, bet neviens viņam sevišķi nepievērš uzmanību. Un ko var gribēt, ja pat rallija nolikums publicēts tikai franču valodā,” smejas A. Neikšāns. „Taču mums šeit tik un tā patīk!”
LASI VĒL
- Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO)
- Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis
- Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO)
- Lai neiesprūst ķepas. Kā pareizi pārvadāt automašīnā suņus? (+ VIDEO)
- Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO)
- Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO)
- Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO)
- Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO)