2018.gada kartinga sezonas pirmais starts jau pavisam drīz
Straujiem soļiem tuvojas ātrākā 2018.gada kartinga sezonas daļa. Pavisam drīz tiks pierūcinātas vairākas Latvijas pilsētas. Kā jau katru sezonu uzsākot ir svarīgi ne tikai izvirzīt mērķus un būt gataviem jauniem izaicinājumiem, bet arī sagatavot plānu un iepazīties ar jaunumiem, kas mūs sagaida šajā sezonā.
Pirmais un svarīgākais punkts šajā sezonas plānā ir sacensību posmi un to norises vietas. Šajā sezonā tiksimies piecos sacensību posmos. Jāatzīmē gan, ka TeK klasē (par jauno klasi lasīt tālāk!) sezonā būs 6 posmi, un pirmais jau – 01.05. Kandavas domes kausa ietvaros.
Latvijas čempionāta un Pro-Kart kausa posmi 2018.gadā:
24.05. – 26.05. Madona
07.06. – 09.06. Smiltene
26.07. – 28.07. Kandava
23.08. – 25.08. SK333
27.09. – 29.09. Jelgava
Zināms, ka 3 posmos tiks iekļauta arī Retro ieskaite un šie posmi varētu noritēt Madonas, Kandavas un Jelgavas trasē.
Kamēr noris sezonas “klusais” jeb gatavošanās posms sacensību organizatori, kartinga komisijas locekļi un Latvijas Automobiļu federācijas pārstāvji aktīvi darbojas, lai katra sezona mūs sagaidītu ar jaunām inovācijām un uzlabojumiem, kas atvieglotu sportistu ikdienu un ļautu koncentrēties uz darbu trasē. Esam priecīgi paziņot, ka sākot ar 2018.gada sezonu pieteikšanās licencēm būs ievērojami vienkāršāka un ērtāka, jo to būs iespējams izdarīt tam speciāli izveidotā sistēmā: www.laflicences.lv. Jaunās sistēmas mērķis ir atvieglot sportistu, tiesnešu, trašu īpašnieku aktuālos jautājumus, kas saistīti ar licences izņemšanu.
Turpmāk sistēma sniegs iespēju izmantot LAF piedāvātos pakalpojumus e-vidē daudz mūsdienīgāk, ātrāk un ērtāk, neprasot ierašanos LAF birojā. Sistēmas pakalpojumus var izmantot tikai reģistrēti lietotāji – sportisti, klubi - LAF biedri, sacensību organizatori, trašu īpašnieki, apsaimniekotāji un tiesneši. Autorizējoties sistēmā www.laflicences.lv, lietotājam ir iespēja pasūtīt licences, kā arī sekot līdzi aktuālajiem jaunumiem. Savukārt, nereģistrētie lietotāji, kas ir auto sporta cienītāji, varēs apskatīt licencēto pārstāvju sarakstu, klubus un informāciju par licencētām trasēm. Lapā ir pieejama arī lietošanas pamācība, taču ja ir kādas neskaidrības vai jautājumi aicinām sazināties, zvanot, pa lapā norādīto telefona nr. vai rakstot uz [email protected].
Ja līdz šim, šķita, ka kartinga vēsture jau ir samērā aprakstīta un ir izveidojies stabils pamats, ko nodot no paaudzes paaudzē, tad līdz ar šodienu ir pavisam skaidrs, ka šī sezona rakstīs jaunas lappuses kartinga vēstures grāmatās. Latvijas čempionāta ietvaros un pavisam oficiāli, atsevišķi izveidotā klasē, 2018.gada sezonā trasē dosies pirmie elektrokartingi. Līdz ar ko šis ir pavisam jauns ieraksts arī Latvijas valsts vēsturē, jo būsim pirmā valsts pasaulē kurā notiks elektrisko kartingu čempionāts. Sadarbībā ar LMT AA kartinga skolu kausu tiek plānots, ka šajā klasē 2018. gada sezonā startēs 10 kartingi kā arī 4-5 privātie sportisti. Klasi plānots nosaukt sekojoši “TeK”. Šobrīd no tehniskajiem noteikumiem zināms, ka kartingi tiks aprīkoti ar 15kW dzinējiem, kopējā masa būs ne mazāk, kā 175 kg un klasē startēs sportisti, sākot ar 12 gadu vecumu. TeK klasei sacensību formāts tiks piemērots tāds pats kā citām čempionāta klasēm, tikai ar samazinātu distances garumu. Tiek plānots Pro-Kart kausa ietvaros atvērt arī elektrokartingu brīvo klasi (TeK Open), lai dotu iespēju startēt arī igauņu un lietuviešu sportistiem, kuri jau vairākus gadus piedalās dažādās klubu sacensībās, kā arī elektroinženieriem – entuziastiem, kuri vēlas būvēt elektrokartingus. Kā minēja Blue Shock Race kartingu fabrikas vadītājs Artis Daugins: “Šis čempionāts ir “atvērts” – tas nozīmē, ka iegādājoties tehniku, ikvienam iespējams tajā piedalīties!”
Viens no sezonas tehniskajiem jaunumiem ir riepu firmas maiņa Pro-Kart seriāla ietvaros. Šajā sezonā trasē dosimies ar VEGA firmas riepām, savukārt Latvijas Čempionāta un Rotax izaicinājuma kausa ietvaros izmantosim MOJO riepas. MicroMax, MiniMax, Junior, Senior, Senior Master, DD2, DD2 Master klases arī šo sezonu brauks ar MOJO firmas riepām. TeK, TeK Open, TK trasē dosies ar VEGA XH2 riepu modeli, TK Junior un R85 ar VEGA MINI riepu modeli, savukārt KZ2 un KZ2 Master ar VEGA XM riepu modeli. Salīdzinot ar iepriekšējo sezonu ir noteikts konkrēts riepu modeļa ierobežojums, bet riepu iegāde ir brīva. Sīkāks info par katras klases riepu parametriem pieejams tehniskajos noteikumos. Gadījumā, ja kaut kādu iemeslu dēļ sportistam nebūs radusies iespēja iegādāties VEGA riepas patstāvīgi, tad tās būs pieejamas arī pie organizatora.
Pie tehniskās informācijas jāpiemin, ka transponderu izmaksas šajā sezonā paliek nemainīgas 20 EUR. Treniņu dienas nodeva – 30 EUR. Kā arī sacensību dalības maksa mazajās klasēs (R85, TK Junior, MicroMax, MiniMax) - 35 EUR un pieaugušo klasēs - 40 EUR, paliek nemainīga.
Vēlamies arī informēt, ka ir atjaunots starta numuru saraksts. Šajā sakarā vēlamies aicināt braucējus, kuri 2018.gada sezonā maina klasi un startēs jau citā klasē – noņemt rezervāciju no saviem numuriem iepriekšējā klasē un par to ziņot kartinga komisijas pārstāvjiem, rakstot uz epastu – [email protected]. Tādējādi ļausim jaunajiem klases braucējiem rezervēt sev vēlamos numurus. Kā arī aicinām visus sportistus, kuri startēs šī gada sezonā pārbaudīt savus numurus – vai tie atbilst jūsu startam konkrētajā klasē.
Foto: Mārtiņš Jankovskis
LASI VĒL
- Lai neiesprūst ķepas. Kā pareizi pārvadāt automašīnā suņus? (+ VIDEO)
- Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO)
- Naudas trūkuma dēļ mazāk nozīmīgi ceļi var kļūt neizbraucami (+ VIDEO)
- Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO)
- Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO)
- Lietuvā kravas lidmašīna nogāžas pie dzīvojamās mājas, viens cilvēks gājis bojā (+ VIDEO)
- Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO)
- 11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO)
- Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)