2014.gada rallijsprinta čempionāta sezona nāk ar pārmaiņām
Nākamajā sezonā rallijsprinta čempionātu veidos astoņi posmi. Sezonu jau pēc mēneša, 17.-18.janvārī, atklās rallijsprints „Alūksne”, bet otrā rallijsprinta ziemas sacensība „Sarma ”norisināsies Gulbenes pusē 22.-23.februārī.
LAF Standarta automobiļu komisijas padome ir apstiprinājusi LR 2014.gada atklātā čempionāta rallijsprintā nolikumu, kas paredz vairākas izmaiņas čempionāta norisē.
Nākamajā sezonā rallijsprinta čempionātu veidos astoņi posmi. Sezonu jau pēc mēneša, 17.-18.janvārī, atklās rallijsprints „Alūksne”, bet otrā rallijsprinta ziemas sacensība „Sarma ”norisināsies Gulbenes pusē 22.-23.februārī.
Foto: Dace Janova
Pēc dažu mēnešu pauzes rallijsprinta 2014.gada sezona turpināsies ar sacensību „Kalnamuiža” 10.maijā, rallijsprints „Viduslatvija” notiks 21.jūnijā, „Gulbis” – 5.jūlijā, „Kurzeme” 29.-30.augustā.
13.septembrī Latvijas rallijsprinta čempionāta dalībnieki dosies „viesizrādēs” uz Lietuvu, kur norisināsies sacensība „Viekšniai”, un sezonu noslēgs ar rallijsprintu „Latvija” 18.-19.oktobrī.
Jaunajā sezonā būs izmaiņas kopvērtējuma rezultāta noteikšanā. Ekipāžai posmā tiks piešķirti punkti saskaņā ar punktu tabulu, kur punktus saņems visi finišējušie dalībnieki atkarībā no startējušo ekipāžu skaita un iegūtās vietas. Katrs finišējušais dalībnieks saņems 10 punktus, bet uzvarētājs - 20 (ja konkrētajā ieskaites klasē startējušas tikai 2 ekipāžas) līdz 100 punktus (ja startējušas vismaz 10 ekipāžas).
Kopvērtējumā tiks ieskaitīti visi posmi, turklāt pēdējos 2 čempionāta posmos („Viekšniai” un „Latvija”) sportisti saņems par 50% vairāk punktus, jo šīm sacensībām tiks piemērots koeficients 1,5.
Atšķirība no iepriekšējās sezonas būs arī tajā, ka kopvērtējumā tiks ieskaitīts tāds punktus skaits, kādu ekipāža būs izcīnījusi - vairs netiks atmesti to ekipāžu uzrādītie rezultāti, kuras piedalās tikai ar vienreizējām licencēm (un necīnās par čempiona vai kausa ieguvēja titulu). Visi šie pasākumi ir paredzēti vērtēšanas objektivitātes un sportiskās intrigas paaugstināšanai.
No nākamās sezonas tiek izveidots Klasikas kauss, kurā par kausa ieguvēja titulu cīnīsies ekipāžas, kas startēs ar aizmugures piedziņas automašīnām. Šai kausa izcīņai tiek izveidota jauna automašīnu ieskaites grupa ar saviem tehniskajiem noteikumiem, kuru mērķis ir ierobežot izmaksas, vienlaikus ļaujot sagatavot jaudīgus un trasē atraktīvus sporta automobiļus.
Klasikas kausa Klasikas kausa izcīņa norisināsies piecu čempionāta vasaras posmu ietvaros – „Kalnamuiža”, „Viduslatvija”, „Gulbis”, „Kurzeme” un „Viekšniai”.
Formālas izmaiņas skars arī līdzšinējās grupas. 4WD grupa (pilnpiedziņas auto ar atmosfēriskajiem dzinējiem) turpmāk tiks noteikti līdz 3000 cm 3darba tilpumam, savukārt 4WD Open - ierobežota līdz 4000 cm 3(aprēķinātais darba tilpums). Šādi papildinājumi bija nepieciešami, lai noteiktu skaidru ieskaites grupu hierarhiju.
2014.gada sezonas nolikums arī nosaka striktas sankcijas par sporta automašīnu atbilstību pieteiktajai ieskaites grupai un klasei - par konstatētu pārkāpumu ekipāžai tiks anulēti tās šajā sezonā iegūtie rezultāti un cīņa par kopvērtējumu būs jāsāk no sākuma.
LASI VĒL
- Lietuvā 110 km/h uz auto maģistrāles ziemā! Latvijā? (+ VIDEO)
- No 1.decembra vieglajiem transportlīdzekļiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām (+ VIDEO)
- Nu mums ir arī savs Ferrari salons! (+VIDEO)
- Lūk, tā izskatās mūsu ikdiena uz Latvijas ceļiem 1.daļa - vajag 4 joslu ceļus (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Huyndai Tucson lādējamo hibrīdu (+ VIDEO)
- Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO)
- Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kā brauc jaunais un elektriskais Porsche Macan?(+ VIDEO)
- Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis
- Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO)