Valsts ceļu uzturēšana snigšanas laikā
Snigšanas laikā autoceļu uzturētāji veic valsts autoceļu tīrīšanu, bet, tā kā sniega kārta uz autoceļa veidojas nepārtraukti, ceļi paralēli tiek kaisīti arī ar sāli, kas neļauj piebrauktajam sniegam pārvērsties ledū.
Automašīnas riepas uzsilda ceļa virsmu un no jauna uzsnigušais sniegs kūst, bet, tā kā gaisa temperatūra ir zemāka par ceļa seguma temperatūru, izkusušais sniegs sasalst un pārvēršas ledū. Tas var radīt daudz bīstamas situācijas uz ceļa, jo izveidojušos ledus kārtu no ceļa notīrīt ir ļoti grūti. Bet sāls reaģenta ietekmē ledus uz ceļa neveidojas.
Ceļi tiek tīrīti prioritārā secībā, jo lielāka satiksmes intensitāte, jo biežāk ceļus kopj. Jārēķinās, ka intensīvas snigšanas laikā ceļi ar vismazāko satiksmes intensitāti var būt īpaši grūti izbraucami, jo uz tiem uzturēšanas darbus veic tikai pēc tam, kad sniegs notīrīts uz visiem pārējiem valsts autoceļiem.
Izmaksas
Vienu reizi notīrīt sniegu no visiem valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem izmaksā aptuveni 110 000 eiro, savukārt nokaisīt šos pašus ceļus ar reaģentu vienu reizi - aptuveni 97 000 eiro. Intensīvas snigšanas laikā vienas dienas ziemas uzturēšanas izmaksas valsts autoceļiem lēšamas līdz pat 500 000 eiro.
Sniega kārta uz asfaltētajiem ceļiem ir pieļaujama visu ziemu. Intensīvas snigšanas laikā sniega kārta veidojas atkārtoti. Pilnībā ceļi tiek notīrīti tikai pēc snigšanas beigām, tas ir jāizdara 3 līdz 24 stundu laikā, atkarībā no ceļa uzturēšanas klases. Vairāk informācijas par valsts ceļu uzturēšanas klasēm ziemā šeit: https://lvceli.lv/celu-tikls/buvnieciba-un-uzturesana/celu-uzturesana/.
Jāņem vērā, ka sniegotā ziemā uz asfaltētā ceļa brauktuves neliels sniega daudzums būs vienmēr – tas rodas satiksmes iespaidā, no autoceļa nomalēm, no autotransporta, kā arī pēc sniega tīrīšanas palikusī piebrauktā sniega kārta. Tas viss kopā arī veido nelielo sniega sajaukumu ar smiltīm/sāli, kamēr sāls iedarbojas. Viss biežāk uzturētājs izmanto tehniku, kurai priekšā ir novietota lāpsta, bet aizmugurē – kaisītājs. Tā vienlaicīgi ceļš tiek gan tīrīts, gan kaisīts ar reaģentu.
Grants ceļi
Savukārt ceļus ar grants segumu ziemā uztur ar piebrauktu sniega kārtu, kura veidojas satiksmes rezultātā. Piebraukto sniegu rievo, bet bīstamos posmus – pagriezienus un uzkalnus – kaisa ar smilti.
Aicinām autovadītājus rēķināties, ka sniega kārta un apledojums var atkārtoti veidoties uz ceļa arī pēc ziemas uzturēšanas dienesta darba! Atgādinām, ka šādos apstākļos jāizvēlas autoceļa seguma stāvoklim atbilstošs braukšanas ātrums un distance, un jārēķinās ar papildu laiku ceļā.
Aicinām autobraucējus informēt par visiem sarežģījumiem, kas rodas valsts autoceļu tīklā, zvanot uz diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, kā arī VSIA Latvijas Valsts ceļi mājaslapā www.lvceli.lv un aplikācijā Waze.
Foto: LVC
LASI VĒL
- Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO)
- 11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO)
- Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)
- Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO)
- Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Kia EV3 (+ VIDEO)
- Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO)
- Divās traģiskās avārijās divi bojāgājušie; viena no tām - netālu no Augšlīgatnes (+ VIDEO)
- Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO)
- Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO)