Uz Jūrmalas šosejas un posmā uz Vidzemes šosejas atļautais braukšana ātrums būs 110 kilometru stundā
No piektdienas Vidzemes šosejas posmā no Rīgas apvedceļa līdz "Sēnītei" un uz Jūrmalas šosejas atļauto braukšanas ātrumu palielinās līdz 110 kilometriem stundā, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC)pārstāvji.
Braukšanas ātrums līdz 110 kilometriem būs atļauts valsts galvenā autoceļa Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) posmā no autoceļa A1 līdz Sēnītei, kā arī uz valsts galvenā autoceļa Rīga-Ventspils (A10) posmā no Rīgas līdz Jūrmalai.
Savukārt atļautais ātrums līdz 100 kilometriem stundā tiks palielināts trijos posmos - uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) Saulkrastu apvedceļā no 21,4. līdz 26. kilometram un no 27,2. līdz 44,4.kilometram, valsts galvenā autoceļa Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža (Pāternieki) (A6) posmā no Salaspils līdz Ikšķilei, kā arī valsts reģionālā autoceļa Tīnūži-Koknese (P80) posmā no 5,2. līdz 60,35.kilometram.
LVC pārstāvji skaidro, ka, izvēloties autoceļu posmus, kur palielināt maksimālo atļauto braukšanas ātrumu vasaras sezonā līdz 110 kilometriem stundā, vadās pēc vairākiem kritērijiem. Attiecīgajam posmam jābūt valsts galvenajam autoceļam ārpus apdzīvotām vietām, turklāt katram kustības virzienam jābūt atdalītai brauktuvei. Tāpat ceļa elementu parametriem un ceļa aprīkojumam jāatbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 110 kilometriem stundā.
Attiecīgajā posmā jābūt galvenokārt vairāklīmeņu ceļu mezgliem bez krustošanās konfliktpunktiem, labajām nobrauktuvēm vai uzbrauktuvēm jābūt ar ātruma maiņas joslām, bet kreisajām nobrauktuvēm ar ātruma maiņas joslām. Savukārt autobusu pieturām jābūt ar paplašinājumu un ātruma maiņas joslām.
Tāpat uz uz brauktuvēm nedrīkst būt atļauta apstāšanās un stāvēšana, bet ceļa nodalījuma joslai jābūt sakoptai un atbrīvotai no apauguma un šķēršļiem. Seguma stāvoklim jābūt novērtētam kā ļoti labam vai labam, un uz autoceļa nedrīkst būt posmi, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi.
Savukārt, izvēloties autoceļu posmus, kur palielināt maksimālo atļauto braukšanas ātrumu vasaras sezonā līdz 100 kilometriem stundā, posmam jābūt valsts galvenajam autoceļam vai valsts galveno autoceļu dublējošajam reģionālajam autoceļam ārpus apdzīvotām vietām, un ceļa elementu parametriem un ceļa aprīkojumam jāatbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 100 kilometriem stundā.
Posmā jābūt galvenokārt vairāklīmeņu ceļu mezglem bez krustošanās konfliktpunktiem, tajā jābūt tikai labajām nobrauktuvēm vai uzbrauktuvēm galvenokārt ar ātruma maiņas joslām.
Autobusu pieturām jābūt ar paplašinājumu un ātruma maiņas joslām, bet uz brauktuvēm nedrīkst būt atļauta apstāšanās un stāvēšana. Ceļa nodalījuma joslai jābūt sakoptai un atbrīvotai no apauguma un šķēršļiem. Turklāt seguma stāvoklim jābūt novērtētam kā ļoti labam vai labam, un uz autoceļa nedrīkst būt posmi, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi.
Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps
LASI VĒL
- Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO)
- 11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO)
- Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)
- Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO)
- Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Kia EV3 (+ VIDEO)
- Policijas kontrole atklāj, ka daļa autovadītāju vēl brauc ar vasaras riepām (+ VIDEO)
- Divās traģiskās avārijās divi bojāgājušie; viena no tām - netālu no Augšlīgatnes (+ VIDEO)
- Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO)
- Kā un kur ziemā pareizi uzglabāt riepas? (+VIDEO)