Tikko uzklātajam asfaltam pie Gulbenes jālabo defekti

Reģionālā autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) posmā no Gulbenes Litenes virzienā notiek remontdarbi. Pagājušajā nedēļā remontdarbu posmā autoceļa 11.kilometrā ieklātajā asfalta apakškārtā tika konstatēti defekti un deformācijas
Pirms nedēļas tur puskilometra garā posmā tika ieklāta asfalta apakškārta vienā joslā. Nākamajā rītā pēc asfalta ieklāšanas šis posms tika atvērts autosatiksmei un dienas beigās lokālās vietās šī posma brauktuvē sāka parādīties defekti asfaltbetona kārtā (plaisu tīkls), kas nākamajās dienās progresēja.
VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti apsekoja būvdarbu vietu un konstatēja, ka deformācijas, visticamāk radušās dēļ tā, ka asfalts tika ieklāts uz pārmitrinātajām šķembām. Paaugstināta mitruma apstākļos pamatu materiālu nestspēja samazinās, tāpēc dažās vietās tā nav pietiekama. Ņemot vērā to, ka ir rudens, un laika apstākļu uzlabošanās netiek prognozēta, ir pieņemts lēmums, ka bojājumu vietās tiks veikts remonts: defektu posmos tiks veikta asfaltbetona demontāža un ieklāts asfalts.
Patreiz tiek veikta asfaltbetona apakškārtas ieklāšana, lai uz ziemas sezonu nodrošinātu asfaltbetona segumu visā remontposmā. Asfaltbetona virskārta tiks ieklāta nākamgad, jo patreiz klimatiskie apstākļi tam nav piemēroti. Nākamajā sezonā, pirms ieklāt asfalta virskārtu, esošā apakškārta tiks rūpīgi apsekota, un ja tiks konstatēti defekti, būvniekam tie būs jālabo.
Kopumā remontdarbu ietvaros posmā no Gulbenes Litenes virzienā atsevišķās vietās tiek veikta pilna ceļa konstruktīvo kārtu pārbūve, ir arī posmi, kuros tiek saglabātas esošās ceļa konstruktīvās kārtas un ieklātas 2 asfaltbetona kārtas, pirms tam sagatavojot šķembu virskārtu. Tieši nepilnās segas konstrukcijas posmi ir lielākais izaicinājums gan būvdarbu veicējiem, gan VAS Latvijas Valsts ceļi kā pasūtītājam, jo esošā ceļa klātne ir ļoti neviendabīga. Ņemot vērā ierobežotā finansējuma apstākļus valsts ceļu remontdarbiem, lai nodrošinātu ceļa seguma uzlabojumus, nepilna segas rekonstrukcija kā metode tiek izvēlēta tur, kur to ļauj esošā ceļa tehniskais stāvoklis.
Kopējās būvdarbu izmaksas ir 6 280 992 eiro (bez PVN), projektu līdzfinansē ERAF. Būvdarbus veic SIA 8CBR.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Zina, ko ēduši - motociklisti triecas pārkāpjot ātrumu un gandrīz izraisa avāriju (+ VIDEO)
- Automazgātuve no Neste - atklāj pirmo Easy Wash - ar birstēm un tikai abonentiem! KAS BŪTU JĀZINA? (+ VIDEO)
- Mercedes-Benz 4x4 pieredzes diena trasē 333 (+ VIDEO)
- Policija: Lieldienu brīvdienās tiks rīkotas masveida pārbaudes transportlīdzekļu vadītājiem (+ VIDEO)
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.457 un 95benzīns 1.537 EUR - 16.04.2025 - tik zemas cenas sen nav bijušas (+ VIDEO)
- Vai man izdosies uzlabot 4,9 sekundi no 0 līdz 100 km/h ar Audi S5? Ražotājs sola 4.5 sekundes! (+ VIDEO)
- Nestum piekabi, nospied pogu. Pirmā tikšanās ar robotu - treileru vilcēju (+ VIDEO)
- Ko lielākie auto zīmoli rādīs autoizstādē aprīļa beigās? (+ VIDEO)
- Uzmanīgi ar kvadrātkodu - kādam nolūkam tas paredzēts un, vai to skenējot, var palikt bez naudas? (+ VIDEO)
- Veiklas kājas glābj no nāves - BMW gandrīz sabrauc māti un bērnu (+ VIDEO)