Tikko uzklātajam asfaltam pie Gulbenes jālabo defekti
Reģionālā autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) posmā no Gulbenes Litenes virzienā notiek remontdarbi. Pagājušajā nedēļā remontdarbu posmā autoceļa 11.kilometrā ieklātajā asfalta apakškārtā tika konstatēti defekti un deformācijas
Pirms nedēļas tur puskilometra garā posmā tika ieklāta asfalta apakškārta vienā joslā. Nākamajā rītā pēc asfalta ieklāšanas šis posms tika atvērts autosatiksmei un dienas beigās lokālās vietās šī posma brauktuvē sāka parādīties defekti asfaltbetona kārtā (plaisu tīkls), kas nākamajās dienās progresēja.
VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti apsekoja būvdarbu vietu un konstatēja, ka deformācijas, visticamāk radušās dēļ tā, ka asfalts tika ieklāts uz pārmitrinātajām šķembām. Paaugstināta mitruma apstākļos pamatu materiālu nestspēja samazinās, tāpēc dažās vietās tā nav pietiekama. Ņemot vērā to, ka ir rudens, un laika apstākļu uzlabošanās netiek prognozēta, ir pieņemts lēmums, ka bojājumu vietās tiks veikts remonts: defektu posmos tiks veikta asfaltbetona demontāža un ieklāts asfalts.
Patreiz tiek veikta asfaltbetona apakškārtas ieklāšana, lai uz ziemas sezonu nodrošinātu asfaltbetona segumu visā remontposmā. Asfaltbetona virskārta tiks ieklāta nākamgad, jo patreiz klimatiskie apstākļi tam nav piemēroti. Nākamajā sezonā, pirms ieklāt asfalta virskārtu, esošā apakškārta tiks rūpīgi apsekota, un ja tiks konstatēti defekti, būvniekam tie būs jālabo.
Kopumā remontdarbu ietvaros posmā no Gulbenes Litenes virzienā atsevišķās vietās tiek veikta pilna ceļa konstruktīvo kārtu pārbūve, ir arī posmi, kuros tiek saglabātas esošās ceļa konstruktīvās kārtas un ieklātas 2 asfaltbetona kārtas, pirms tam sagatavojot šķembu virskārtu. Tieši nepilnās segas konstrukcijas posmi ir lielākais izaicinājums gan būvdarbu veicējiem, gan VAS Latvijas Valsts ceļi kā pasūtītājam, jo esošā ceļa klātne ir ļoti neviendabīga. Ņemot vērā ierobežotā finansējuma apstākļus valsts ceļu remontdarbiem, lai nodrošinātu ceļa seguma uzlabojumus, nepilna segas rekonstrukcija kā metode tiek izvēlēta tur, kur to ļauj esošā ceļa tehniskais stāvoklis.
Kopējās būvdarbu izmaksas ir 6 280 992 eiro (bez PVN), projektu līdzfinansē ERAF. Būvdarbus veic SIA 8CBR.
Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO)
- Drošas braukšanas skolas direktors: Satiksmes drošības ziņā esam vieni no sliktākajiem Eiropā (+ video)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO)
- Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO)
- Policijas darbiniekus jebkurā paaudzē motivē vēlme aizsargāt, aizstāvēt un būt gatavam palīdzēt (+ VIDEO)
- Eksotiski riepu izmēri rodas katru dienu. Izceļas elektromobiļi (+VIDEO)
- Velosipēda vadītāja apliecība – bērniem jau 10 gadu vecuma. Kā to iegūt? (+ VIDEO)
- Klimata konferencē izskan brīdinājums: Arī Latvija nevarēs izvairīties no klimata pārmaiņu sekām (+ VIDEO)
- Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO)