Šķīdoņa dēļ vairāk nekā 170 grants autoceļu posmos ieviesti transporta masas ierobežojumi

Šķīdoņa dēļ vairāk nekā 170 grants autoceļu posmos visā valstī ieviesti transporta masas ierobežojumi, visvairāk - Kurzemē, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Atkušņa un intensīvo nokrišņu ietekmē arvien lielākā skaitā grants ceļu posmu iestājas šķīdonis. Karte ar posmiem, kur noteikti transporta masas ierobežojumi, pieejama LVC mājaslapā.
Autovadītājiem esot jārēķinās, ka tuvākajā laikā palielinās posmu skaits, kuros šķīdoņa dēļ jāievieš masas ierobežojumi.
Šķīdoņa laikā grants segums pārmitrinās un zaudē nestspēju. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.
Transporta masas ierobežojumi tiek ieviesti un atcelti pēc katra konkrētā ceļa faktiskā stāvokļa un iespējamo bojājumu izvērtēšanas. Pēdējo gadu iezīme ir, ka arvien biežāk šķīdonis uz grants ceļiem iestājas jau pirmajos gada mēnešos - februārī un pat janvārī.
Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.
LVC skaidro, ka šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu. Pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Šo ceļu kopgarums ir 10 680 kilometri, un līdzšinējā pieredze liecina, ka šķīdoņa laikā masas ierobežojumi tiek noteikti uz 90% valsts autoceļu ar grants segumu. Liela daļa grants ceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī.
Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt - uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju, norāda LVC.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Jelgavā par satiksmes drošību gādā jauns policijas auto, kas aprīkots ar ātruma radaru (+ VIDEO)
- BYD Atto 2 pavelk uz leju elektrisko krosoveru cenas latiņu (+ VIDEO)
- Kāpēc autovadītāji notic paziņojumiem no CSDD par it kā neapmaksātu sodu? (+ VIDEO)
- Kā organizēt 2 joslu satiksmi pilsētā ar velo joslu? Vai Barona ielā vajadzētu atjaunot stāvvietas? (+ VIDEO)
- Vajag vairāk veloceliņu - aizvadīts ikgadējais “Kritiskās masas” brauciens (+ VIDEO)
- Jēkabpilietis iekaro Baltijas auto izstādi ar “Karību jūras pirātu” auto (+ VIDEO)
- Policija soda: gājējs pārejas malā - apstāties un palaist? (+ VIDEO)
- Kā darbojas Neste jaunā Easy Wash koncepta automazgātava Rīgā? (+ VIDEO)
- Spānijā dīzelis lētāks kā Latvijā! Cenas: Dīzelis 1.399 un 95 benzīns 1.549 EUR - 30.04.2025. (+ VIDEO)
- Riepas komerctransportam un no pārstrādātām izejvielām (+ VIDEO)