Septembrī paredzēts sākt gatavošanos jauna autoceļa izbūvei pie lidostas
Septembrī paredzēts sākt gatavošanos jauna piebraucamā ceļa izbūvei pie lidostas, kas savienos Ziemeļu ielas un lidostas "Rīga" pievedceļa (P133) krustojumu un lidostas termināli, aģentūru LETA informēja dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviesējs SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".
Jaunā ceļa sagatavošanās darbi ietvers veco inženiertīklu demontāžu un jauno elektrības, ūdensvada un gāzes vada izbūvi. Jaunais ceļš, kas būs apmēram divus kilometrus garš, nomainīs līdzšinējo un nodrošinās piekļuvi lidostai gan "Rail Baltica" izbūves laikā, gan pēc tās.
"Eiropas dzelzceļa līnijas" skaidroja, ka līdzšinējais ceļš tiks izmantots būvniecības vajadzībām. Visu darbu izpildes laiku "Rail Baltica" stacijas lidostā "Rīga" apkaimē satiksmes dalībniekiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.
Kopš "Rail Baltica" būvlaukuma atklāšanas lidostā "Rīga" norit testa pāļu urbšanas un noslogošanas pārbaudes. Tās tiek veiktas slogojot ar 18 soļos pieaugošu slodzes vērtību, kas maksimālajā punktā sasniegs 1240 tonnas. Gan slogošanas, gan atslogošanas laikā tiks mērītas pāļa struktūras deformācijas, lai pārliecinātos par pāļu noturību un nestspēju, pauda "Eiropas dzelzceļa līnijas".
Uzņēmumā atzīmēja, ka "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras izbūves darbi plānoti posmos, lai netraucētu lidostas darbu un netraucētu piekļuvi lidostai.
"Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūve starptautiskajā lidostā "Rīga" kopumā izmaksās 236,961 miljonu eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Ir noslēgts līgums ar starptautiskā konkursa uzvarētāju personu apvienību "B.S.L. Infra", kuru veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi SIA "Binders" un AS "LNK Industries", par "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā "Rīga" izbūvi.
Būvdarbus plānots veikt secīgi, piecos posmos līdz 2025.gada decembrim. Pirmais darbu posms - "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras izbūve no stacijas "Imanta" līdz starptautiskajai lidostai "Rīga", kā arī stacijas termināļa būvniecība - būs jāpaveic līdz 2023.gada martam/aprīlim.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO)
- Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO)
- Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO)
- Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia
- Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO)
- Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO)
- Autoceļu lietošanas nodevas kravas transportam no janvāra vēl nepaaugstinās (+ VIDEO)
- Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)
- Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
- Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO)
