Rīgā un Pierīgā astoņas dzelzceļa pieturas paredzēts pārveidot par mobilitātes punktiem
Rīgā un Pierīgā astoņas dzelzceļa pieturas paredzēts pārveidot par mobilitātes punktiem, lai, atbraucot ar vilcienu, varētu pārsēsties citā transportā, kas pievestu tuvāk galamērķim, aģentūru LETA informēja satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece.
Rīgas pilsētvidē paredzēts veidot sešus mobilitātes punktus - Bolderājā, Šķirotavā, Zemitānos, Sarkandaugavā, Dauderos, Ziemeļblāzmā, savukārt Pierīgā - divus mobilitātes punktus Carnikavā un Saulkrastos.
Ābelniece norādīja, ka, attīstot dzelzceļa satiksmi, konkrēti ar Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda finansējumu paredzēts stiprināt sabiedriskā transporta koridorus - Rīga-Bolderāja, Rīga-Carnikava-Saulkrasti, Rīga-Ogre-Jēkabpils, galvaspilsētā un tās apkārtnē mazinot atkarību no sastrēgumiem un saīsinot ceļā pavadāmo laiku.
Pie dzelzceļa stacijām plānota arī segtu velonovietņu izbūve, lai līdz stacijai aizbrauktu ar velosipēdu un tālāk dotos ar vilcienu, tādējādi izvairoties no galvaspilsētas satiksmes sastrēgumiem.
Ābelniece pauda, ka pašlaik plānots, ka Ziemeļblāzmas, Dauderu un Sarkandaugavas mobilitātes punktos izveidojamie velosavienojumi iekļausies esošajā Rīgas pilsētas veloinfrastruktūrā. Savukārt Zemitānu mobilitātes punktam pienāks jaunā metrobusa līnija, un tas tiks integrēts esošajā velosatiksmē. Šķirotavas mobilitātes punkts tiks sasaistīts ar tramvaja līnijas pagarinājuma izbūvi un kopā ar to paredzēto veloinfrastruktūru.
Mobilitātes punktu izveidi Rīgā nodrošinās Rīgas domes pašvaldība, ārpus Rīgas - Pierīgas pašvaldības.
Satiksmes ministrija strādā pie jauna vilcienu iepirkuma, kas pašlaik paredz septiņu jaunu bateriju vilcienu izmantošanu Rīgas un Pierīgas satiksmē. Atveseļošanas fonda ietvaros paredzētie ieguldījumi jāīsteno līdz 2026.gadam.
Vienlaikus plānoti arī citi sabiedriskā transporta sistēmas uzlabojumi Rīgā un Pierīgā - līdz 2023.gada beigām paredzēts ieviest vienoto sabiedriskā transporta biļeti, kā arī salāgotu atiešanas grafiku un reāllaika pasažieru informācijas sistēmas.
Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” sīva konkurence dārgāko auto segmentā (+ VIDEO)
- Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO)
- Lietuvā kravas lidmašīna nogāžas pie dzīvojamās mājas, viens cilvēks gājis bojā (+ VIDEO)
- Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO)
- 11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO)
- Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)
- Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO)
- Kā izvairīties no aizsvīdušiem un pat aizsalušiem stikliem? (+VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Kia EV3 (+ VIDEO)