"Kapu tramvajs": sāka, nepabeidza, notērēja miljonu
Pirms vairākiem gadiem izstrādātais, bet neīstenotais Skanstes līnijas jeb par "kapu tramvaju" nodēvētais projekts uzņēmumam "Rīgas satiksme" izmaksājis aptuveni miljonu eiro, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Gints Zeltiņš.
Viņš skaidroja, ka projekta apturēšanas dēļ ar tā izstrādi saistītie izdevumi bija jānoraksta. Tas atstājis ietekmi uz uzņēmuma pagājušā gada peļņu.
Zeltiņš norādīja, ka šis projekts bijis pilnībā izstrādāts un gatavs īstenošanai. Zaudējot Eiropas fondu līdzekļus, pašvaldība vai uzņēmums nebūtu atraduši tik lielu summu, lai projektu īstenotu.
Arī aizdevumu šādam projektam saņemt būtu sarežģīti, jo tramvaja līnijas izbūve esot dārga, bet atmaksāšanās laiks - aptuveni 30 gadi.
Kā ziņots, Centrālās finanšu un līgumu aģentūra nolēma izbeigt līgumu ar "Rīgas satiksmi" par Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.
Projekta kopējās izmaksas tika lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums bija plānots 65,66 miljonu apmērā, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro, bet citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.
Jaunā tramvaja līnija bija plānota Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracināja daļu rīdzinieku, kuri pārmeta pašvaldībai mirušo piemiņas zaimošanu un nodēvēja jauno tramvaja līniju par "kapu tramvaju".
Kā ziņots, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" apgrozījums 2022.gadā bija 168,7 miljoni eiro, savukārt peļņa - 1,25 miljoni eiro.
LASI VĒL
- Turpmāk ātruma pārkāpumus uz ceļa izvērtēs tehnoloģijas, nevis cilvēks (+ VIDEO)
- Piekabe sāk dancot (+ VIDEO)
- Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO)
- No spuldzītēm līdz videoreģistratoriem. Kas atrodams Osram autolietu plauktā? (+ VIDEO)
- Policija aiztur kravas auto šoferi, kurš pa Liepājas šoseju brauca vairāk nekā 3 promiļu reibumā (+ VIDEO)
- Nosaukti "Latvijas Gada auto 2026" septiņi finālisti (+ VIDEO)
- Kāpēc pilna servisa noma patīk arī privātpersonām? (+ VIDEO)
- Pie valdības protestē pret ceļu nodevu komercauto līdz 3,5 tonnām (+ VIDEO)
- Praktiska, ātra un joprojām izdevīga. Izmēģinām modernizēto Škoda Octavia RS (+ VIDEO)
- "Volvo" nostāv grāvī vairāk kā trīs nedēļas, kas noticis?, 4 Studija skaidro (+ VIDEO)
