Būvnieki neparedz būtiskus sarežģījumus vai sadārdzinājumus Sarkandaugavas dzelzceļa pārvada būvniecībā

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com
Nozare.lv | 23.07.2021

Tilta būvniecībā pār dzelzceļu Rīga-Skulte Sarkandaugavā nav paredzami būtiski sarežģījumi, kavēšanās vai sadārdzinājumi, šodien Rīgas domes vadībai solīja AS "LNK Industries" pārstāvis, projekta vadītājs Edgars Vaivods.

Vaivods iepazīstināja ar paveikto projekta gaitā un plānotajiem nākamajiem darbiem. Piemēram, tika sniegta informācija, ka skaļākie darbi, kas tika veikti arī pa naktīm, ir padarīti un turpmāk apkaimes iedzīvotāju naktsmiers tik būtiski netiks traucēts.

Tuvākie darbi, kas tiek veikti jau pašlaik, ir balstu un siju laidumu betonēšanas darbi, inženierkomunikāciju izbūves darbi, ierakumu un uzbērumu veikšana, kā arī ceļa konstruktīvo kārtu izbūve.

Vaivods informēja, ka projekts paredz skaņas slāpēšanas risinājumus, lai mazāk ietekmētu iedzīvotājus. Bez jau ierastajiem skaņas slāpēšanas vairogiem gar brauktuvēm plānots arī vairāk nekā 20 dzīvokļiem nomainīt logus, izmantojot augstākas kvalitātes un citas skaņu caurlaidības materiālus.

Pašlaik notiekot sarunas ar iedzīvotājiem par remontu veikšanu un logu nomaiņu. Lielākā daļa iedzīvotāju tam ir piekritusi, izņemot atsevišķus iedzīvotājus, tādēļ sarunas par šo tēmu turpinoties.

Projekta vadītājs informēja, ka vēl ir plānoti sarežģīti darbi, kas saistīti ar tramvaju sliežu un dzelzceļa līnijas krustošanos. Ir panākta vienošanās par "laika logu" izveidi tramvaju satiksmē, lai veiktu nepieciešamos darbus.

Vaivods uzsvēra, ka projekts norit pēc grafika un šobrīd nav paredzama kāda kavēšanās.

Kā pēc objekta apskates atzina Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV), viņš ir apmierināts ar redzēto un cer, ka sāktie darbi turpināsies tikpat raiti, lai noslēgtos plānotajā laikā. Viņš atzina, ka līgumā ir paredzēta papildu samaksa par neplānotajiem darbiem, ja realitātē būvnieki uzdursies iepriekš neuzrādītiem elektriskajiem tīkliem vai ūdensvadam. Taču šādas situācijas nevarot būtiski sadārdzināt projektu.

Viņš norādīja, ka tilta būvniecība visiem satiksmes dalībniekiem pavērs jaunas iespējas. Smagās mašīnas pašlaik brauc pa 11.novembra krastmalu, gar Rīgas pili, pa Senču un Valdemāra ielu. Taču, tiklīdz darbi noslēgsies, visa kravu plūsma tiks aizvirzīta prom no centra.

Tāpat ieguvums būšot vieglo auto īpašniekiem - tikt no Purvciema uz Pārdaugavu varēs, nebraucot caur centru, bet apbraucot - pa maģistrāli. "Šis viennozīmīgi ir šogad viens no svarīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem, tāpēc esmu gandarīts, ka darbi notiek bez kavēšanās," sacīja Ķirsis.

LETA jau ziņoja, ka Sarkandaugavā tiek būvēts tilts pār dzelzceļu Rīga-Skulte. Tilta būvniecību veic apvienība "OTC," kurā ir apvienojušies trīs būvnieki - SIA "Binders," AS "LNK Industries" un AS "Latvijas tilti".

Tilta būvdarbi sākās 2020.gada 30.martā, bet tos pilnībā pabeigt plānots 2022.gadā.

Tilta izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 27,15 miljoni eiro, Latvijas valsts budžeta dotācija - viens miljons eiro, savukārt pārējais ir pašvaldības finansējums.
 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com