Mūsdienīgi inženierijas sasniegumi sešās luksus klases automašīnās (+ FOTO)

Foto: Publicitātes attēls
Public ID Group | 28.05.2020

Mūsdienu luksusa klases, augstas veiktspējas superauto ir pārsteidzošs mākslas un inženierzinātnes apvienojums. Ikviens vēlētos atrisināt inovāciju mezglus un saprast, kas šiem lācīšiem vēderā. Dodies pie dažiem no leģendārākajiem automobiļu ražotājiem, lai atklātu slēptos inženierijas noslēpumus un katras mašīnas panākumu atslēgu.

Raidījumā “Superauto”, kura pirmizrāde kanālā “National Geographic” būs skatāma 26.maijā plkst. 22.00, iepazīsti jaunākos Aston Martin, Ferrari, Bentley, Lamborghini, Pagani un Porsche superauto.

“National Geographic" pirms raidījuma ir aplūkojis, ar ko īpaši šie ekskluzīvie auto.

Aston Martin “DBS Superleggera”

Aston Martin nevar atļauties pieļaut kļūdas - šis zīmols ir pēdējais patiesi neatkarīgais automobiļu zīmols no pasaulē slaveno zīmolu rindas, kas cīnās, lai saglabātu aktualitāti autoražotāju zīmolu pasaulē.

Tāpat kā 2007. gadā Aston Martin atteicās no “Vanquish” nosaukuma un atgrieza "DBS" nosaukumu saviem spēkratiem, tā “DBS” abreviatūra apzīmē Deividu Braunu (David Brown), kurš iegādājās Aston Martin zīmolu 1947.gadā, un burts S - Sports. “DBS” jau ir ieguvis ikonisku nozīmi Aston Martin automobiļu pasaulē, pirmoreiz ieviests 1969. Gadā apzīmējot pasaulē ātrāko četrvietīgo automobili. Atšķirībā no tā priekšgājējiem, jaunajam DBS ir pievienots vēl viens ikonisks nosaukums - "Superleggera" - kas ir veltījums “Carrozzeria Touring Superlagerra” firmai, kas palīdzēja 1967. gadā radīt “DB4”, “DB5” un “DB6.”

Aerodinamikas māksla - tā var nosaukt “DBS Superlagerra” modeļa virssbūvi. Šis modelis daudz gūst no dubultā difuzora, kas aizgūts no F1 mašīnām. “DBS” nav tikai vieglāks un jaudīgāks kā “DB11”, tas arī pārspēj “DB11” ar uzlaboto aerodinamikas līmeni. Papildus “DBS Superleggera” priekšējās spārnu atveres un "Aeroblade" izmantošanai uz kapota vāka izmanto arī F1 iedvesmotu dubultu difuzoru. Šis elements vēl vairāk optimizē gaisa plūsmu ap un zem transportlīdzekļa, un, kas ir svarīgi, tas palīdz radīt 180 kilogramu smagu piespiedējspēku, kad automobīlis ir uzņēmis tā maksimālo ātrumu - 339 km/h.Tas ir lielākais ātrums, kādu jebkad sasniedzis Aston Martin spēkrats, un tas tiek iegūts bez papildu turbo. Tas ir pārliecinošs pierādījums tam, ka “DBS Superleggera” ir pilnvērtīgs superauto, kas tērpies izsmalcināta tūrista uzvalkā.

Foto: Publicitātes attēls

Savu ainavisko nosaukumu šis Ferrari modelis guvis no kāda ciemata Itālijā. Portofino tiek uzskatīts par vienu no pievilcīgākajiem ciematiem Itālijas rivjērā. Automašīna, tāpat kā nosaukums, ir stilīga, eleganta skaistuma simbols ikdienas dzīvē.

Ferrari “Portofino” ir vajadzīgas tikai 14 sekundes, lai tas no kupejas kļūtu par kabrioletu, zem virsējā pārsega tam mājo mežonīgs 3,8 litru V8 dzinējs ar maksimālo jaudu 441 kW - gandrīz par 30 kW vairāk nekā tā pirmsgājējam “California T” modelim, “Portofino” ir arī par 80 kg vieglāks. Jaudas palielinājums rezultējas ar maksimālo ātrumu virs 320 km/h. “Portofino” aprīkots arī ar jauna tipa vēja deflektoru, kurš samazina gaisa plūsmu salonā par 30%, tas nodrošina klusāku braucienu.

Pateicoties jaunākajam, trešās paaudzes elektroniskajam aizmugurējam diferenciālam (integrētam ar F1 formulām), ir ievērojami uzlabota Ferrari “Portofino” mehāniskā saķere un vadība. Kopā ar elektriskās stūres pastiprinātāju un divu spoļu tehnoloģijas papildinājumiem tas nodrošina dinamiskāku piedziņu, kas galvenokārt piešķir ātrumu un stabilitāti.

“Portofino” spēkrats nav visai draudzīgs gariem cilvēkiem, it īpaši, ja tiem plānots sēdēt aizmugurējos sēdekļos. Priekšējie sēdekļi ir plaši un ērti, izveidoti tā, lai būtu patīkami tajos atrasties arī laikā, kad Ferrari ir nolaists jumts, taču aizmugurējie sēdekļi izmantojami kā ērti iepirkumu maisiņu novietošanas krēsli.

Bentley “Continental GT”

Reperu, superzvaigžņu sportistu, miljonāru un miljardieru favorīts - Bentley “Continental GT”. Pēdējo piecpadsmit gadu laikā tas ir bijis visu laiku veiksmīgākais augstākās klases luksusa auto. Tagad, lai saglabātu savu superautomašīnu atbilstību, Bentley jāievieš jauns, trešās paaudzes modelis.

2019. gada Bentley “Continental GT” ir jaunākā un lielākā Bentlija ražotnes “Crewe” lielo kupeju luksusa auto. Zem motora pārsega mājo pazīstamā “Bentayga” modeļa 6,0 litru, divu turbīnu W12 dzinējs, taču ar pāris atšķirībām. Pirmkārt, tam ir 626 zirgspēki, kas ir par 26 zirgspēkiem vairāk nekā vecajam “Bentayga” modelim. Otrkārt, jaunajā spēkratā vairs nav sastopama vecā astoņu ātrumu automātiskā pārnesumkārba, kas aizstāta ar no Porsche “Panamera” aizgūto astoņu ātrumu divsajūga pārnesumkārbu.

Bentley “Continental GT” no 0 km/h sasniedz 100 km/h  3,7 sekundēs ar maksimālo ātrumu 329 km/h. Tas šo modeli padara par visu laiku ātrāko un jaudīgāko Bentley produktu.

“Continental GT” ir visu laiku progresīvākais Bentley modelis. Divkāršā sajūga transmisija nodrošina iespaidīgi ātru pārnesumu pārslēgšanu un vienmērīgu paātrinājumu, lai uzlabotu automašīnas enerģētisko raksturu.

Lamborghini “Aventador SVJ”

Lamborghini “Aventador SVJ” ir visskaļākais un drosmīgākais savas klases superauto. Tas nāk no niknā buļļa mājas, un, iespējams, tas ir pēdējais itāliešu V12 dzinēja darbinātais automobīlis. Šo dzinēju izstrādājis un ražojis itāļu marķīzs Sant A'gata Bolognese.

Šis spēkrats izskatās kā futūristisks superauto, sākot no eksterjera līdz pat interjeram. Oglekļa šķiedras augšdaļa ir absolūti krāšņa.

2021.gadā “Avendator SVJ” tiks ražots kā spraudkontaktu hibrīds, taču vēl pirms tam itāļu autoražotāji izlaidīs “Sian” modeli - nezvēru ar V12 motoru un elektromotoru, kas uzstādīts transmisijas iekšpusē. Lamborghini “Aventador SVJ” spēj samazināt ātrumu no 100km/h līdz nullei nobraucot tikai aptuveni 30 metrus. Šis modelis izlaists tikai 800 eksemplāros.

Ikvienam iespējams iegādāties arī “ceļotāja paku”, kura maksā aptuveni divus tūkstošus dolāru, kas dod diezgan amizantus papildinājumus. Salonā ieviests krūzītes turētājs, lai būtu kur nolikt kafijas krūzīti, kamēr traucaties pa šoseju. Un pasažiera pusē priekšējā bagāžas nodalījumā ir mazs tīkls.

Jaunajā raidījumā uzzini arī par neatkārtojamo, skulptūrai līdzīgo un šedevra vērto Pagani “Huayra Roadster”. Automobīli, kas izgatavots, lai sagrautu fizikas pamatlikumus.

Kā arī Porsche zīmols piedāvā sēriju sarakstam pievienot savu superauto. Porsche sacenšas ar saviem konkurentiem un iepazīstina ar savu pirmo pilnībā elektrisko transportlīdzekli. Līdz šim svarīgākais modelis, kas iznācis no Porsche rūpnīcas bijis visiem zināmais “Taycan”, un kanāls “National Geographic” sniedz iespēju atklāt šī modeļa unikalitāti un pamatojumu cilvēku ovācijām.

Nepalaidiet garām un novērtējiet inženierijas noslēpumus, kas ir augstākās klases mašīnu pamatā! Raidījums  “Superauto” skatāms “National Geographic” otrdienās, no 26.maija plkst. 22.00!

 

Foto: Publicitātes attēls