Young Creative Chevrolet uzvarētāji tiks godināti Holivudā

Foto:
G. | 24.07.2012

Young Creative Chevrolet (YCC) sestā sezona ir tuvu savam noslēgumam un žūrija pēc fināla apspriedes, kas notika Ķelnē, Vācijā, ir paziņojusi 2012. gada YCC uzvarētājus modes, fotogrāfijas, video un vizuālo mākslu kategorijās.

"Šogad mēs studentiem lūdzām savos darbos dalīties ar dziļi iesakņojušos Chevrolet optimisma garu un iespēju, kas cilvēkiem palīdz maksimāli izmantot katru dienu," stāsta Chevrolet Europe prezidente Sūzana Dokhertija. "Mēs esam priecīgi redzēt, ka mūsu dibinātāja Luisa Ševroleta gars "var izdarīt" dzīvo katrā šī gada YCC izcilajā mākslas darbā."
Eiropas YCC 2012 katras disciplīnas trīs labāko darbu autori saņems naudas balvas, attiecīgi 5200, 4200 un 3200 eiro apmērā, un tie tiks apbalvoti YCC noslēguma pasākumā, kas notiks Holivudā, ASV šī gada 19. oktobrī.
Bez tam pirmo vietu ieguvējiem būs iespēja ielūgt ekskluzīvu darba pieredzi pie ievērības cienīgiem māksliniekiem un savas nozares profesionāļiem. Piemēram, pagājušā gada uzvarētājiem bija iespēja darboties Londonas dizaina studijā "It's Nice That", pasaulē lielākajā producentu kompānijā "Endomol" un Chevrolet Camaro fotosesijā.
Šogad YYC 2012 izpelnījās neredzēti lielu atsaucību – Chevrolet saņēma vairāk kā 1000 studentu pieteikumus no 280 Eiropas mākslas skolām, kas ir jauns rekords. 2012. gadā konkursam pieteicās arī vairākas jaunas skolas no Armēnijas, Lietuvas, Polijas un Spānijas.
"Pieaugošā Chevrolet lietišķās mākslas konkurs popularitāte un strauji augošais dalībnieku skaits ir spēcīgs signāls tam, ka studenti šobrīd vairāk, kā jebkad, augsti novērtē iespēju strādāt ar ikonisku firmas zīmi un iespēju iegūt pieredzi un profesionālus kontaktus," saka Sūzana Dokhertija.
YCC 2012 Eiropas fināls noslēdzās ar žūrijas apspriedi, kurā tika apskatīti visi nacionālajās atlasēs izvēlētie darbi. Nacionālās atlases katrā valstī vai reģionā notika 2012. gada vasaras sākumā.
Eiropas YCC 2012 uzvarētāji 
Mode
Uzdevums: Jaunajiem dizaineriem bija uzdevums, izmantojot modi, attēlot ideālu ceļojumu. 
1.Tatiana Turňová, Slovenská technická univerzita v Bratislave, Slovākija
2.Ioana Davidoaie, Art and Design University Cluj, Rumānija
3.Anett Galvolgyi, Anna Zsofia Kormos, Marton Zsolt Miovac, Moholy-Nagy University of Arts and Design, Ungārija
"Uzvarētājas kleitai bija asprātīgs griezums. Tās rāvējslēdzējs un apkakle veido šķautnes, kam ir zināma līdzība ar Chevrolet logotipa tauriņu. Tā ir valkājama no abām pusēm, kas tai piešķir papildus praktiskumu ceļojumā. Tatjana ir radījusi arī inovatīvu kleitas apakšmalu," saka bijusī Primark dizaina direktore Samanta Džonsa.
Fotogrāfija
Uzdevums: Uzdevums bija notvert mirkli, kas varētu ko mainīt.
1.Bohuslav Konuš, Slovenská technická univerzita v Bratislave, Slovākija
2.Ivana Ivanović, Marijana Grbović, Dijana Arandjelović, Faculty of Applied Arts Belgrade, Serbija
3.Christian Kalse, Willem de Kooning Academie Hogeschool Rotterdam, Nīderlande
"Balts grafiti pārvēršas par parastu Chevrolet sedanu par sapņu auto. Tas pārvērš necilu apkārtni par kaut ko skaistu un optimistisku. Fotogrāfija nav līdz galam apstrādāta, un tas tai dod papildus efektu," rezumē Anete Kellere, Šveices modes un dzīvesstila žurnāla Annabelle fotoredaktore. 
Video
Uzdevums: Mērķis bija radīt video, kas iedvesmotu cilvēkus rīkoties pirms mirkļa radītā iespēja ir paslīdējusi garām.
1.Jana Bauerová and Marie Čermáková, Universita J.E. Purkyně, Ústí nad Labem, Čehijas Republika
2.Kenny Van Mierlo, University of Lincoln, Lielbritānija
3.Paulo Lima, Universidade da Beira Interior, Portugāle
"Uzvarējušais video ir tehniski labi izstrādāts, tajā izmantoti dažādi kameru leņķi. Tas ir  amizants stāsts par to, kā vienkārša īsziņa var izmainīt mūsu dzīves," saka Endijs Beikers, pasaulē vadošā publiskās video platformas Mofilm līdzdibinātājs.
Vizuālās mākslas
Uzdevums: Konkursantu uzdevums bija radīt T-kreklu un kapučjaku dizainu, kas izstarotu optimismu.
1.Bohuslav Konuš, FA STU Bratislava, Slovākija
2.Stefan Knezevic, Faculty of Applied Arts Belgrade, Serbija
3.Stanil Stanchev, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Čehijas Republika
Komentējot uzvarētāja darbu, Commonwealth radošais direktors Rons Smrčeks saka: "Tas ir gudrs, acis piesaistošs dizains, kas sniedz vēstījumu. Logo dizainā ir galvenais varonis, un tas ir integrēts rotaļīgā stilā. Kopīgais dizains izskatās tā, it kā tas varētu būt arī tetovējums."
Konkursā piedalījās arī studenti no Baltijas valstīm
Young Creative Chevrolet ir divu posmu sacensības, kurās Eiropas posma uzvarētāji tiek izvēlēti, apskatot nacionālo konkursu uzvarētāju darbus. Baltijas konkursā bez Igaunijas un Latvijas mākslas skolu audzēkņiem šogad piedalījās arī Lietuvas studenti. Baltijas žūrijai vērtēšanai tika nodoti vairāk kā divdesmit video un vizuālās mākslas darbi.
Šogad abās kategorijās triumfēja igauņu studentu darbi. Video kategorijā uzvarēja Pirets Alvre, bet vizuālās mākslas kategorijā uzvarēja autoru grupa no Tartu Mākslas koledžas – Elmo Somets, Laurī Sāraks, Daniels Levi Vīnilass. Žūrija vienbalsīgi video kategorijā šogad piešķīra divas otrās vietas – vienu Viļņas Mākslas akadēmijas studentei Rasai Jančiauskaitei un otru līdz šim pašam veiksmīgākajam konkursa dalībniekam no Baltijas – Tomam Burānam no Jāņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolas. Jāatzīmē, ka viņš iepriekš Baltijas līmenī ir uzvarējis abās kategorijās un 2010. gadā Eiropā ieguva 2. vietu vizuālo mākslu kategorijā. Tanels Linds no Igaunijas Mākslas akadēmijas izcīnīja 2. vietu vizuālās mākslas kategorijā. Jāpiemin, ka 2011. gadā viņš izcīnīja Baltijas uzvaru šajā pašā kategorijā. Žūrija arī nolēma nepiešķirt trešās vietas nevienā no kategorijām.
Nacionālā līmeņa konkursa uzvarētāji tiks apbalvoti ar naudas balvām – 1200 eiro par 1. vietu un 800 eiro par 2. vietu.
"Šī gada konkursa temats bija grūtākais, kāds ir bijis līdzšinējo gadu laikā," saka Baltijas žūrijas vadītājs, Latvijas Mākslas akadēmijas lektors Juris Petraškevičs, "tas prasīja nevien radošu pieeju un svaigas idejas, bet arī spēju interpretēt un adaptēt ziņu tā, lai tā atbilstu specifiskajai viena vai otra mākslas stila valodai. Es esmu ļoti priecīgs, ka no visām trīs Baltijas valstīm saņēmām tik daudz darbus."
"Autoražotāji ļoti reti rīko mākslas konkursus. Chevrolet ar savu vairāk kā gadsimtu ilgo vēsturi un leģendāriem automobiļiem uzskata, ka dizains ir viena no svarīgākajām automobiļu sastāvdaļām. Chevrolet Europe YCC konkursu rīko jau sesto gadu, un tā mērķis ir iedrošināt un atbalstīt jaunos māksliniekus to karjeras sākumā," saka Chevrolet Baltijas valstu mārketinga menedžere Lena Murd, "Es jau šobrīd ar cerībām skatos uz nākamā gada konkursu un ceru, ka kādu dienu uzvarētāju vidū būs darbi no Baltijas valstīm."
Augsta līmeņa YCC žūrija
2012. gada Eiropas YCC konkursa žūrijā darbojās mākslas un citu radošo jomu līderi un inovātori, kā arī Chevrolet pārstāvji. 
Eiropas YCC 2012. gada žūrija:
Endijs Beikers (Andy Baker), MOFILM.com līdzdibinātājs (Mančestera, Lielbritānija)
Sūzada Dokhertija (Susan Docherty), Chevrolet Europe prezidente un rīkotājdirektore (Cīrihe, Šveice)
Samanta Džonsa (Samantha Jones), bijusī Primark dizaina direktore (Brisele, Beļģija)
Anete Kellere (Annette Keller), Annabelle fotoredaktore (Cīrihe, Šveice)
Marks Kempe (Marc Kempe), Chevrolet Europe, sabiedrisko attiecību vadītājs (Cīrihe, Šveice)
Alfrēds Rims (Alfred Rhiem), Talk Talk Media dibinātājs (Ķelne, Vācija)
Rons Smrčeks (Ron Smrczek), Commonwealth radošais direktors (Milāna, Itālija)
Līza Večele (Liz Wetzel), GM European Design Studio galvenā interjeru dizainere (Ruselheima, Vācija)
Baltijas valstu žūrija
National Baltic States jury experts
Juris Petraškevičs – grafiķis, dizaineris, gleznotājs, publicists, ilustrators. Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās mākslas nodaļas asociētais profesors. Māksliniecisku grāmatzīmju, animācijas filmu, monētu un grāmatu ilustrāciju autors. Žūrijas vadītājs.
Valts Ceplevičs – dizaineris, fotogrāfs, reklāmas un sabiedrisko attiecību speciālists. Reklāmas aģentūras "Walcc w/o co" un autotūninga, auto uzlīmju aģentūras "Auto Dizains" īpašnieks. Latvijas Antīko automobiļu kluba biedrs.
Ivo Briedis – scenārists, 6 īsfilmu, 2 pilnmetrāžas un 3 animācijas filmu režisors. Dažādu teātra, multimediju projektu, kā arī starptautisku filmu un teātra festivālu dalībnieks. Strādājis kā radošais direktors reklāmas aģentūrā un lektors kino skolā. Latvijas Dramaturgu ģildes biedrs. Bakalaura grāds mākslā, Latvijas Kultūras akadēmija.
Aurimas Gaižauskas – Viļņas Mākslas akadēmijas lektors, interaktīvo mediju, komparatīvās identitātes un grafiskā dizaina pasniedzējs. Lietuvas Nacionālā Radio un Televīzijas dizaineris, studentiem un profesionāļiem paredzētu starptautisku meistarklašu organizators. Aurimas ir absolvējis Viļņas Mākslas akadēmiju un Syddansk Universitet Dānijā. Savulaik bijis lektors Kauņas koledžā, konsultants vairākās reklāmas aģentūrās, galvenais mākslinieks DDB Vilnius. Lietuvas Grafiskā Dizaina asociācijas valdes loceklis.
Esta Tatrika – Igaunijas Intelligent Life žurnāla galvenā redaktore. Strādājusi kā kultūras redaktore Igaunijas lielākajā dienas laikrakstā Postimees un ir rakstījusi visiem Igaunijas lielākajiem laikrakstiem. Reklāmas aģentūru darba grupās strādājusi ar daudziem pazīstamiem zīmoliem. Savulaik lasījusi lekcijas par kultūras teoriju un kultūras vēsturi Tartū Mākslas koledžā.