Valdība pasažieru pārvadātājiem papildus kompensē zaudējumus

No valsts budžeta līdzekļiem 2013.gadam sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem jau piešķirti 55.6 miljoni latu.
Lai kompensētu radušos zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, valdība nolēma papildus piešķirt no valsts budžeta 3,37 miljonus latu, bet pārvadātājiem pienākošos peļņu par 2013.gadā sniegtajiem pakalpojumiem izmaksāt no nākamā gada budžeta.
Tas iekļauts SM izstrādātajā informatīvajā ziņojumā „Par sabiedriskā transporta pakalpojumos radušos zaudējumu kompensēšanu 2013.gadā”, ko otrdien, 10.decembrī, skatīja valdība.
Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju informācija par pakalpojumu sniegšanā radītajiem zaudējumiem 2013.gada 9 mēnešos liecina, ka kopējie zaudējumi 2013.gadā veidos ne mazāk kā 59.1 miljonus latu.
No valsts budžeta līdzekļiem 2013.gadam sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem jau piešķirti 55.6 miljoni latu, kas ietver: dotāciju zaudējumu segšanai 50.2 miljonu latu apmērā (tai skaitā 7 miljonus latu AS „Pasažieru vilciens” par publiskās dzelzceļa infrastruktūras maksājumu par 2012.gadu); dotāciju ar braukšanas maksas atvieglojumiem saistītiem izdevumiem 11.7 miljonu latu apmērā, kā arī papildus piešķirtos līdzekļus 760 tūkstošu latu apmērā Vidzemes un Zemgales plānošanas reģioniem, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta nepārtrauktību reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos šī gada pēdējos mēnešos.

Foto: iAuto.lv
Pārvadātāju nepieciešamību pēc papildus finansējuma radījis kopējais pasažieru skaita kritums, tajā pašā laikā pieaudzis pārvadāto pasažieru ar braukšanas maksas atlaidēm skaits. Vienlaikus palielinājušās izmaksas, kas nav atkarīgas no pārvadātājiem, piemēram, maksa par autoostu sniegtajiem pakalpojumiem, par 4% pieaugušas izmaksas pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu, kur sadārdzinājumu veido maksājumi par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, kā arī vilcienu remonta izdevumi.
Lai mazinātu zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā, ir veikta virkne dažādu pasākumu, t.sk., izstrādāta metodika maksimāli kompensējamiem izdevumiem, optimizēti pārvadātāju izdevumi, rasts risinājums, lai no 2014.gada 1.janvāra tiktu īstenota vienotās sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas reforma u.c. Tomēr joprojām ir risināmi jautājumi saistībā ar neregulāro pasažieru pārvadātāju darbības ierobežošanu, autoostu sistēmas reorganizāciju, kā arī personu ar invaliditāti un citu pasažieru kategoriju identifikācijas un uzskaites sistēmas sakārtošanu.
LASI VĒL
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)
- Auto un motorollera sadursme, kurš vainīgs? (+ VIDEO)
- Kāpēc Suzuki Vitara “nelūst un netek”? (+ VIDEO)
- Degviela Spānijā vēl lētāka kā Latvijā? Dīzelis 1.289, bet 95 benzīns 1.359 eiro - 6.05.2025jā (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras salona filtri un cik bieži tie jāmaina? (+ VIDEO)
- Darbu sācis jaunais Honda dīleris Rīgā (+ VIDEO)
- Vai Latvijā varētu ražot elektrību no kodolenerģijas? (+ VIDEO)